שבחים ליקבים תשבי ופלם אצל מבקר היין גארי וואיינרצ'אק

"הבורדו היהודי" – כך מכנה מבקר היין הנודע והמשפיע גארי וואיינרצ'אק את יין "יונתן תשבי ספיישל ריזרב 2004, כרם שדה בוקר" של יקב תשבי. בתיאור נלהב על היין מדרג וואיינרצ'אק את היין של תשבי במקום מס' 4 מבין 101 היינות המומלצים שלו מכל העולם בספר חדש שהוציא עכשיו

יונתן תשבי ספיישל ריזרב 2004 דורג מספר 4 בספר 101 היינות המומלצים בעולם של גארי וואיינרצ'אק
"הבורדו היהודי" – כך מכנה מבקר היין הנודע והמשפיע גארי וואיינרצ'אק את יין "יונתן תשבי ספיישל ריזרב 2004, כרם שדה בוקר" של יקב תשבי (50% קברנה סוביניון, 40% מרלו, 10% קברנה פרנק), ומדרג את היין במקום מס' 4 מבין 101 היינות המומלצים שלו מכל העולם בספר החדש שהוציא עכשיו.

גארי וואיינרצ'אק קנה את מעמדו הבכיר והמוביל בעולם היין בזכות תכניתו באינטרנט שכבשה את אוהבי היין בארה"ב והעולם כולו.
בספר "101 היינות המבטיחים לגרום להשראה, לענג ולהביא רעמים לעולמך", בחר וואיינרצ'אק 101 יינות מומלצים מכל העולם. היין של תשבי הוא הישראלי היחיד שנכלל ברשימתו – ומדורג במקום הרביעי הגבוה.

וואיינרצ'אק מפליג בשבחי "יונתן תשבי ספיישל ריזרב 2004", ובפרק על יין זה, תחת הכותרת "הבורדו היהודי", הוא כותב: "יותר מכל יין אחר זהו היין שבגללו אני כותב את הספר הזה… אלה המשלמים 60 דולר על בקבוק יין לרוב לא יעשו זאת על יין כשר… אני בא לשכנע אותכם אחרת: ליין זה ניחוחות של לא פחות מבורדו קלאסי מבציר גדול… הכל ביין הזה כל כך מחובר… היין הזה צוייר בידי אמן…"
ועוד כותב וואיינרצ'אק: "הפנטזיה שלי לאסוף 30 סומליירים בכירים… יהיה לנו "פיצוץ"… אעשה להם טעימה עיוורת של יין זה עם יינות בורדו 2003 העולים עד 100 דולר… היין הזה יהיה בצמרת היינות… זהו ללא ספק אחד היינות הכשרים הטובים ביותר שפגשתי מעולם… היין הכשר הזה הוא דוגמה מצויינת מדוע אתם צריכים להשליך את הדעות הקדומות שלכם מבעד לדלת…"


וואיינרצ'אק על פלם סוביניון בלן שרדונה 2007: מזכיר לי יין GRAND CRU גדול מצרפת
יין ישראלי אחר שזכה לשבחיו של וואיינרצ'אק, הנו הסוביניון בלן שרדונה 2007 של יקב פלם, וזאת בתוכנית היין האינטרנטית הנהנית מחשיפה יומית של כ- 50,000 איש.

בתוכנית ששודרה ב-4 לאוגוסט ערך ויינרצ'וק טעימה לארבעה יינות ישראלים לא כשרים. אחד מהיינות שהשתתפו בטעימה היה הסוביניון בלן שרדונה 2007 של יקב פלם.
היין זכה לסופרלטיבים רבים, וקיבל ציון 91 בשל השילוב הייחודי של ענבי סוביניון בלנק והשרדונה, הארומות והטעמים שיצרו הרמוניה מלטפת על החך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר