שגריר ארה"ב מגויס לקידום הוויסקי האמריקני בישראל

היום מייצאת ארה"ב וויסקי וברבן Made in USA ליותר מ- 130 מדינות בעולם, בהיקף שנתי העולה על 700 מיליון דולר

ההזמנה הייתה רשמית ומרשימה: "שגריר ארצות הברית, ריצ'רד ג'ונס, מבקש את העונג של חברתך בערב טעימות כהילים אמריקנים וארוחת ערב".
איך אפשר שלא להיענות בחיוב להזמנה שכזאת? וכמוני עשו יותר מ- 150 איש מתחום המשקאות והיין, בעלי חנויות, מסעדנים ועיתונאים, שהתייצבו בבית שגריר ארה"ב בהרצליה פיתוח.

הערב נפתח עם טעימות וויסקי וקוקטיילים על בסיס וויסקי, יחד עם חטיפים מגוונים, כאשר השותפים לערב זה היו יבואני הוויסקי – ברבן מארה"ב: החברה הסקוטית, אקרמן, ו- י.ד. עסקים, וכן מועדון הוויסקי הישראלי.

הסקוטית הביאה לטעימה ההשוואתית בערב זה את וויסקי Four Roses-Single Barrel.י.ד. עסקים הביאה את Knob Creek – הבורבון של קנטאקי. מאקרמן הגיע Gentleman Jack היישר מטנסי; והוויסקי הרביעי בטעימה ההשוואתית היה Wild Turkey Single Barrell מקנטאקי.

את תולדות הוויסקי-ברבן האמריקני הציג סגן נשיא בכיר של DISCUS – "מועצת האלכוהולים המזוקקים של ארה"ב", שהוביל את משתתפי הערב דרך ההיסטוריה של ברבן והוויסקי של טנסי; והוא גם זה שהדריך את הטעימה ההשוואתית.

שגריר ארה"ב, ריצ'רד ג'ונס, אמר כי מהתקופה הקולוניאלית, דרך תקופת היובש ועד ימינו, משקאות אלכוהוליים מילאו תפקיד שנוי במחלוקת לעתים, אך תמיד מרתק בהיסטוריה האמריקנית, ויצרניות משקאות מארה"ב יצרו תעשייה מפתחת ומגוונת אשר כיום מייצרת רבים מהמותגים הפופולאריים ביותר בעולם.

אין זה סוד שתעשיית הוויסקי האמריקנית מנסה להתחרות בזו של סקוטלנד – כאשר יש אוהדים לזו או לזו. בכל מקרה למועצת האלכוהולים המזוקקים של ארה"ב (DISCUS) חשוב ליצור קשר הדוק ישיר בין ההיסטוריה לבין המשקה, ומי אם לא ג'ורג' וושינגטון מתאים לכך. מסתבר שהנשיא הראשון של ארה"ב היה לא פחות מאשר מזקק של רום וויסקי.

כאשר מתיישבים איריים וסקוטיים התחילו להגיע לאמריקה בסוף המאה ה- 18, הם הביאו איתם את טכניקות ייצור הוויסקי ששורשיו נטועים במנזרים של אירלנד וסקוטלנד בימי הביניים. כאשר המתיישבים עברו מערבה אל קנטאקי, הם התחילו להשתמש בתירס במקום בשיבולת שועל ובלתת לייצור הנוזל הענברי – מן הסתם מפני שזה היה הדגן שגדל במקום.

היום מייצאת ארה"ב וויסקי וברבן Made in USA ליותר מ- 130 מדינות בעולם, בהיקף שנתי העולה על 700 מיליון דולר.

ואיזה מארבעת המותגים שנמזגו לכוסות והוטעמו באירוע בבית השגריר היה הטוב ביותר? עניין של טעם כמובן: אני בעד Four Roses Singel Barrell ו- Knob Creek. בכל מקרה, הסטייק הדשן (כשר) שהובא במיוחד לערב זה מארה"ב, היה מצוין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר