שופרסל חנכה מרכז לוגיסטי מתקדם חדש בשוהם ששטחו 51,000 מ"ר

מימין לשמאל: ישראל ברמן - יו"ר שופרסל; שולם לפידות - מנכ"ל דסק"ש, איציק אברכהן - מנכ"ל שופרסל, אדוארדו אלשטיין – יו"ר IDB (אוחז במפתח למרלוג).
המרלו"ג מצויד בטכנולוגיות מתקדמות לריכוז והפצת סחורה בטמפרטורה מבוקרת: תוצרת חקלאית, מוצרי חלב, בשר, סלטים, ומוצרים קפואים

שופרסל, רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, חנכה מרכז לוגיסטי (מרלו"ג) מתקדם באזור התעשייה מודיעין בשוהם, בהשקעה מדווחת של 420 מיליון ₪. המרכז משתרע על פני 51,000 מ"ר וכולל מחסנים, שטחים לוגיסטיים, חדר קירור ומשרדים. המרכז הלוגיסטי החדש ירכז את התוצרת החקלאית, מוצרי קירור, מוצרי בשר ועוף, מוצרים מוקפאים, מוצרי חלב וסחורת הרשת, וייתן מענה ל-271 סניפי הרשת ברחבי הארץ.

המרכז הלוגיסטי החדש של שופרסל בשוהם
המרכז הלוגיסטי החדש של שופרסל בשוהם, צילום אומנויות הגימור

בהשקת המרכז הלוגיסטי החדש השתתפו אדוארדו אלשטיין  – יו"ר קבוצת IDB והבעלים של חברת שופרסל, ישראל ברמן – יו"ר שופרסל, איציק אברכהן – מנכ"ל שופרסל, ספקים רבים של הרשת בהם יצרני מותגים שונים וכן יצרני מוצרי המותג הפרטי, חקלאים המספקים תוצרת חקלאית לרשת, השותפים להקמת המרלו"ג  ומנהלי החברה.

אדוארדו אלשטיין, יו"ר קבוצת IDB והבעלים של חברת שופרסל, אמר בטקס: "חנוכת המרכז הלוגיסטי של שופרסל משקפת היטב את הרוח החדשה של אי די בי – השקעות מאסיביות בחברות שלנו לטובת הבטחת צמיחתן. תשתיות אלה מהוות את הבסיס לעתיד של שופרסל, יחד עם ההבנה שצרכנות העתיד נשענת על טכנולוגיות מתקדמות והיכרות מעמיקה עם הצרכן החדש".

היי פארק שוהם
היי פארק שוהם, צילום מועצת שוהם

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמר: "בעידן הנוכחי אנו פועלים כל העת להתאמת פעילות החברה ותשתיותיה לצרכן החדש.  ההשקעה בשדרוג תשתיות שרשרת האספקה של החברה מתמשכת לאורך מספר שנים, ושיאה בהשקת המרכז הלוגיסטי החדשני, אשר מציב את שופרסל בשורה אחת עם חברות הקמעונאות המובילות בעולם. המרכז הלוגיסטי החדש יתמוך בשיפור איכות ורמת השירות ללקוחות הרשת, בייעול שרשרת האספקה של החברה, שיפור יעילות התפעול, וצמצום עלויותיו".

אברכהן הוסיף:  "המרלו"ג החדש יאפשר שיפור היעילות הלוגיסטית, שיפור השירות לסניפי הרשת, כולל הגדלת תדירות האספקה המרכזית, הקטנת מלאי הסחורות בסניפים, וצמצום פחת הסחורות. המרכז החדש יעניק רמת איכות טובה יותר ושמירה מיטבית על שרשרת קירור של המוצרים, שיפור זמינות, הקטנת כמות המשאיות המגיעות לסניפי הרשת בשל הקטנת כמות הספקים הפוקדים את הסניפים. שיפור שליטה ובקרה בשל ניהול מלאי ברמה מרכזית".

התכנון הלוגיסטי של האתר בוצע ע"י חברת פרוגרמה, אשר הייתה שותפה לתכנון אסטרטגי של המרלו"ג ולבחינת כדאיות כלכלית וטכנולוגית, אפיון, תכנון תהליכי עבודה, ניהול מכרז בינלאומי, הקמה וליווי. אדריכל הפרויקט הנו משרד "הוק אדריכלים".

התעבורה היומית יכולה לקלוט כ- 450 משאיות
התעבורה היומית יכולה לקלוט כ- 450 משאיות, צילום משב הנדסה

המרלו"ג החדיש, המתוכנן לתמוך ביעדי הצמיחה של שופרסל בעשורים הקרובים, מתבסס על טכנולוגיות מתקדמות ועל מערכות ממוכנות ומשולבות כגון: אחסון משטחים, מערכת גלילית מסוג Push Back, ומערכת ליקוט לקרטונים מסוג FLOW. המרלו"ג מתמחה בניהול ותפעול של כ- 3,500 מוצרים מבוקרי טמפרטורה: קפואים מצוננים וטריים, בקטגוריות ירקות, פירות, סלטים, נקניקים, עוף טרי, בשר, בצקים, מוצרים מוקפאים, שוקולדים, חלב ומוצריו.

לצד פעילות ועבודה ידנית, משולבים באתר מערכים אוטומטיים מורכבים המבצעים פעולות אחסנה, ריענון וליקוט סחורות. מערך רובוטים המלקטים ארגזי ירקות ופירות בצורה אוטומטית מלא, שהינו היחיד והראשון בישראל. בנוסף הוקם מערך אוטומטי לשטיפת ארגזי ירקות ופירות, עם יכולת שטיפה של אלפי ארגזים ביום.

המרלו"ג מעניק יכולות אחסון וניהול מלאי בשטח של כ- 25,000 מ"ר, היקף הפעילות הלוגיסטית הינה של כ- 40 מיליון קרטונים בשנה, והתעבורה היומית יכולה לקלוט כ- 450 משאיות. המרלו"ג יעסיק כ- 450 עובדים (כולל נהגי הפצה), ויפעל 24 שעות ביממה למעט שבת.

רפי טומשוף - מנכ"ל פרוגרמה (מימין) וג'וני רומן - שותף ומנהל תחום אוטומציה בחברה
רפי טומשוף – מנכ"ל פרוגרמה (משמאל) וג'וני רומן – שותף ומנהל תחום אוטומציה בחברה

ג'וני רומן, שותף ומנהל תחום אוטומציה בפרוגרמה, אמר: "המרלו"ג בשוהם הוא דוגמא נוספת לשיתוף הפעולה הפורה בין שופרסל לפרוגרמה. המרלו"ג  תוכנן על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר הקיימים בעולם כיום, ואנו גאים להיות חלק מרכזי בהקמתו. בפרויקט שולבו מתודולוגיות, שיטות עבודה וטכנולוגיות מתקדמות, הפועלות במרלו"גים גדולים ומובילים בעולם, ומאפשרות לנהל טוב יותר את המרלו"ג, לשפר את הזמינות, האיכות והשירות עבור לקוחות הרשת. כל זאת בגיבוי של מערכות מידע מתקדמות ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים, כמו מערכת רובוטית להכנת הזמנות של ירקות ופירות, תוך מינימום זמן שהייה במרלו"ג והבטחת טריות ללקוחות. יש לציין כי המרלו"ג תוכנן באופן שונה על פי הצרכים בכל קטגוריה, כאשר בוצע תכנון קפדני, נבחנו הפעילות  ומאפייניה, ונמצא פתרון אפקטיבי לטיפול בקבלת הסחורה, אחסונה, ליקוטה ושילוח לסניפים. התכנון כלל התייחסות לניצול אופטימלי של הקרקע שנרכשה על ידי שופרסל".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר