שוקי אווז קונפי ברוטב פירות יער

למרות השם "המפוצץ" – זו מנה מאוד קלה להכנה. "קונפי" זו שיטת בישול המתייחסת לבישול בשומן בחום נמוך – לא טיגון. יש לשים לב שהחום של השומן לא יעלה מדי, כדי לא לטגן את המוצר. השם השתרש במטבח למגוון רב של מוצרים וטכניקות של בישול ממושך כולל בתנור ולאו דווקא בשומן, לדוגמא: "שום קונפי" , "שאלוט קונפי" – בישול בשמן זית, "תאנים קונפי" , "עגבניות קונפי" – אפייה ממושכת בתנור. למרות מה שנראה במבט ראשון, דווקא הבישול בשומן יוצר מנה פחות שמנה, שכן עודפי השומן שעל השוקיים נמסים לתוך השומן. אחרי הבישול מראה השוקיים כמו של "עוף מכובס", ויש להשחים אותם בתנור או במחבת גדול ולהשלים עם הרוטב.מוצרים: שוקי אווז (לפסח, חצי מכמות הסועדים)כ- 1 ק"ג שומן אווז טרי או שמאלץעלי דפנהפלפל אנגלי לרוטב:חצי ליטר ציר בקרמגש אוכמניות קפואות / מגש פטל קפוא (לוודא שאין גרעינים)מלח ופלפל.אופן ההכנה:הכנת הקונפי:ממיסים את שומן האווז בסיר גדול  (יש לרכוש כ- 1 ק"ג שומן לפי גודל הסיר וכמות השוקיים).מנקים מעט את השוקיים – רצוי לבקש מהקצב שישבור את הקצה כדי לקבל מנה יפה יותר.מתבלים במעט פלפל, מלח, עלי דפנה, פלפל אנגלי.מבשלים בשומן אווז עד לריכוך כשעה וחצי. בשלב הזה השוקיים מתקבלות כמו עוף מכובס, אם נותרו מעט עודפי שומן פשוט מקלפים אותם בעזרת סכין.ניתן לשמור את השוקיים מבושלים בתוך השומן זמן רב, או במקרר כמה ימים. אם יש כמות גדולה של שוקיים ניתן לבשל בכמה מחזורים. ביום הארוחה:מסדרים את שוקי האווז בתבנית לתנור.במעבד מזון טוחנים את חומרי הרוטב – ציר הבקר ופירות היער. מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.יוצקים את הרוטב על השוקיים ואופים בתנור ב- 180 מעלות כחצי שעה. כצל'ה בהנהלת איל כץ, ממוקם במרכז שרונה, כפר סבא

למרות השם "המפוצץ" – זו מנה מאוד קלה להכנה.
"קונפי" זו שיטת בישול המתייחסת לבישול בשומן בחום נמוך – לא טיגון. יש לשים לב שהחום של השומן לא יעלה מדי, כדי לא לטגן את המוצר.
השם השתרש במטבח למגוון רב של מוצרים וטכניקות של בישול ממושך כולל בתנור ולאו דווקא בשומן, לדוגמא: "שום קונפי" , "שאלוט קונפי" – בישול בשמן זית, "תאנים קונפי" , "עגבניות קונפי" – אפייה ממושכת בתנור.
למרות מה שנראה במבט ראשון, דווקא הבישול בשומן יוצר מנה פחות שמנה, שכן עודפי השומן שעל השוקיים נמסים לתוך השומן. אחרי הבישול מראה השוקיים כמו של "עוף מכובס", ויש להשחים אותם בתנור או במחבת גדול ולהשלים עם הרוטב.

מוצרים:
שוקי אווז (לפסח, חצי מכמות הסועדים)
כ- 1 ק"ג שומן אווז טרי או שמאלץ
עלי דפנה
פלפל אנגלי

לרוטב:
חצי ליטר ציר בקר
מגש אוכמניות קפואות / מגש פטל קפוא (לוודא שאין גרעינים)
מלח ופלפל.

אופן ההכנה:
הכנת הקונפי:
ממיסים את שומן האווז בסיר גדול  (יש לרכוש כ- 1 ק"ג שומן לפי גודל הסיר וכמות השוקיים).
מנקים מעט את השוקיים – רצוי לבקש מהקצב שישבור את הקצה כדי לקבל מנה יפה יותר.
מתבלים במעט פלפל, מלח, עלי דפנה, פלפל אנגלי.
מבשלים בשומן אווז עד לריכוך כשעה וחצי.
בשלב הזה השוקיים מתקבלות כמו עוף מכובס, אם נותרו מעט עודפי שומן פשוט מקלפים אותם בעזרת סכין.
ניתן לשמור את השוקיים מבושלים בתוך השומן זמן רב, או במקרר כמה ימים.
אם יש כמות גדולה של שוקיים ניתן לבשל בכמה מחזורים.

ביום הארוחה:
מסדרים את שוקי האווז בתבנית לתנור.
במעבד מזון טוחנים את חומרי הרוטב – ציר הבקר ופירות היער.
מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.
יוצקים את הרוטב על השוקיים ואופים בתנור ב- 180 מעלות כחצי שעה.

כצל'ה בהנהלת איל כץ, ממוקם במרכז שרונה, כפר סבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר