שוק האוכל ריחות וטעמים ברמת השרון – מקום עם הרבה נשמה

לימור ועודד עם הקובות שמכינה כאן פרחיה אימו של עודד. צילום פאפא רצי
הקונספט החדש של שוק אוכל ביתי עולמי נולד בעקבות נסיעות קולינריות רבות ברחבי העולם של לימור אורן ועודד שהרבני. הנסיעות שלהם כוללות ביקורים בשווקי אוכל ובמסעדות ומפגשי לימוד עם גורמים מקומיים

שוק ריחות וטעמים ברמת השרון – שבאמת משלב אוכל עם נשמה, ולא רק כסיסמה,  פועל כבר ארבע שנים בהן הפך למוסד קולינרי וחלק מחוויית הקניות והאכילה של תושבי השרון, וגם השכונות הצפוניות של תל אביב. לאחרונה השיקו היזמים-שותפים-בני זוג לימור אורן ועודד שהרבני, קונספט חדש של שוק אוכל ביתי ש"מטייל" בעולם.

מטיילים בעולם ולומדים. צילום מדף הפייסבוק
מטיילים בעולם ולומדים. צילום מדף הפייסבוק

לצד תבשילים ביתיים מעדות ישראל השונות מציעים כאן מציע אוכל ביתי תאילנדי, תורכי, יווני, איטלקי, הודי, הונגרי, מצרי, ואחרים. בין מאות התבשילים: בשר בקר בבישול ארוך אינדונזי, מהמטבח ההודי – מרק עדשים, תבשיל כרובית ותפוחי אדמה בקארי הודי; מהמטבח התאילנדי – נתחוני עוף בקארי תאילנדי; סלט אטריות ושעועית; וייטנאם – חזה עוף בקרם קוקוס ופטריות; יוון – פסטיצה, לביבות זוקיני, צלי עוף באורגנו לימון ושמן זית; מהונגריה – גולש הונגרי ועוד ועוד.

מטיילים בעולם ולומדים. צילום מדף הפייסבוק
מטיילים בעולם ולומדים. צילום מדף הפייסבוק

הקונספט החדש נולד בעקבות נסיעות קולינריות רבות ברחבי העולם של לימור אורן ועודד שהרבני מייסדי השוק. הנסיעות שלהם כוללות ביקורים בשווקי אוכל ובמסעדות, ומפגשי לימוד עם בשלנים, מאמות מקומיות, שפים, יצרני חומרי גלם ותבלינים בעולם. מנסיעות אלה הם חוזרים עמוסים ברעיונות יצירתיים למנות חדשות ומפתיעות, עם תבלינים מקומיים נדירים וכלי הגשה שונים ומרהיבים הנמכרים באותם מדינות.  בני הזוג מאמינים שמאחורי כל תבשיל יש סיפור של עשרות ואולי מאות שנות עשייה, דורות של אנשים עם נשמה גדולה, ואהבה ענקית לאוכל ואנשים. לכן הם החליטו לייבא מכל מדינה את התבלינים המנצחים של תבשיליה – קארי מהודו, אורגנו מיוון, זעפרן איראני ממצרים, כפיר לים מתאילנד, ועוד.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

אוכל ביתי מהעולם – לקחת הביתה

ריחות וטעמים מציעים בכל יום חוויה קולינרית של שפע טעמים, צבעים וריחות מתחלפים. לימור וחמותה פרחיה אימו של עודד שמתמחה באוכל עירקי, מכינות מדי יום שפע של אוכל ביתי טרי ומשובח. כל המנות משתנות על בסיס התוצרת הטרייה באותו היום בשוק. ממולאים, מרקי קובה (צמחוניים ובשריים), קציצות במגוון סוגים, פרגיות ותבשילי עוף, תבשילי צלי בקר, אורז במגוון צבעים ותוספות, תפוחי אדמה, שניצלים לילדים, סלטים מבושלים, חיים קרים ועוד.

מנקים כרוביות לחמישי-שישי. צילום פאפא רצי
מנקים כרוביות לחמישי-שישי. צילום פאפא רצי

בכל יום בשבוע (פרט לשבת וראשון בהם המקום סגור), יש כאן לפחות 10 מנות של עוף, בשר ודג, לפחות 10 תוספות שונות, ומעל 15 סוגי סלטים. בימי חמישי ושישי  מוצעים לא פחות מ-100 תבשילים, מאפים, פשטידות, ממולאים, קציצות, תוספות, לחמים, עוגות, עוגיות, מרקים, לביבות, קישים, מיצים סחוטים, פירות, ירקות וקינוחים – כשאת הכל מכינים במקום בקילוף, חיתוך, בישול ואפייה ידניים במקום, כשאת ההכנות של הצוות לימי שיא אלה ניתן לראות כבר יום קודם.

כמו כן ניתן לבצע הזמנת אוכל לחגים, אירועים קטנים במקום או בבית עם תפריט מותאם, ויש כאן רבים שפשוט קונים אוכל מוכן הביתה, ומניסיון אישי – זה לא אוכל מוכן כמו בהרבה מקומות אחרים. מרגישים בו את המבחר, הטריות, התיבול, ובעיקר את הנשמה והלב של לימור ועודד. משונה, אבל זה כך.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

לאכול במקום

אפשר לשבת ליד שולחנות ארוכים כמו בקיבוץ של פעם או בחדר האוכל בצבא – סגולה ליצירת קשר חברתי (רק אם רוצים), וליהנות מארוחת צהרים עסקית ומשתלמת במזנון חופשי תמורת 49 ₪ לסועד בישיבה במקום. בוחרים מנה עיקרית אחת עשירה, וכל השאר חופשי חופשי כמה שבא לכם ומה שבא לכם – ויבוא לכם המון: סלטים חיים, סלטים מורכבים, תוספות חמות וקרות, מטבלים ורטבים. קחו, שבו, אכלו, חזרו למלא הצלחת. באמת מכל הלב כאן (שני עד חמישי, 11:30-15:30).

אופים עוגות לחמישי-שישי. צילום פאפא רצי
אופים עוגות לחמישי-שישי. צילום פאפא רצי

סגנון אחר של שירות אוכל ביתי למשרדים

שירות נוסף של ריחות וטעמים מיועד למשרדים, אליהם מביאים ארוחות צהרים משותפות לעובדים. התבשילים מגיעים בסירים ובכלים משותפים, ואז פותחים לעובדים שולחן עשיר שכולל 3-5 מנות עיקריות לבחירה, 3-5 תוספות חמות לבחירה, 3-5 סלטים לבחירה, וקינוח. המחיר החל מ- 49 ₪ לאדם, מינימום 15 סועדים.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

לאנצ'בוקס לבית הספר

בימים שני-רביעי אפשר לקנות כאן ערכת אוכל הכוללת 3 סוגי מנות עיקריות לבחירה ו- 3 סוגים של תוספות לבחירה, כ-6 ק"ג של אוכל ביתי טרי בכל יום, מרכיבים טריים ואיכותיים. המחיר  200 ₪ לכ-10 מנות ילדים. מתאים להורים שאין להם זמן לבשל ומעוניינים באספקת מנות טעימות ומזינות, וגם אין להם זמן לבוא לכאן כל יום ולקנות לילדיהן – כפי שעושות אימהות רבות.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

ומעבר לכל גם שוק

ריחות וטעמים הוקם במודל שמשלב השראות משווקי אוכל בעולם, ויש בו גם שוק של ירקות, פירות וחומרי גלם אחרים. השוק מציע מגוון באמת עשיר של אוכל ביתי כפי שתיארנו, וגם מחלקות תבלינים, חמוצים, יין, שמנים, טחינה וחלווה, עוגות ועוגיות, פירות יבשים, קטניות , ריבות תוצרת בית ועוד. יש כאן מועדון, שחבריו יכולים ליהנות בשיא העונה מפירות במחירים באמת מצחיקים – אננס ב- 10  ₪,  דובדבנים ב- 5 ₪, או אבטיח ב- 2  ₪ לקילו. היזמים לימור ועודד מתכננים בהמשך להפעיל את המקום גם כשוק לילה, ולשלב הופעות מוזיקה עם הפתעות קולינריות מתחלפות, סדנאות שף למבוגרים וילדים, ואירוח שפים מובילים. ממה שראיתי שם – הם יעשו זאת.

צילום רוני נחמד
צילום רוני נחמד

המקרר החברתי

"המקרר החברתי" – זה שמו של מיזם חברתי, אותו מובילים לימור ועודד בשנתיים האחרונות, לאחר שהקצו מקרר שלם שמיועד לטובת תרומה לקהילה. מאחר שלא משאירים כאן ליום המחר אוכל מבושל או סלטים שהוכנו, הרעיון הוא הצלת עשרות מנות שלמות שנותרו בסוף כל יום, הכנסתן למקרר, והעברתן בצורה אנונימית לחלוטין לכל מי שזקוק להן – מוסדות או אנשים פרטיים. לאחר שראו שמדובר בלא מעט אנשים שזקוקים לאוכל, פנו עודד ולימור לעסקים באזור, והציעו להם להצטרף למיזם. האוכל מבתי העסק נאסף, עובר למקרר החברתי של ריחות וטעמים, וההפצה רחבה יותר. ועוד משהו על נשמה: יום לפני ביקורי, ישבו ליד השולחנות הארוכים 30 חיילים בודדים שהגיעו לארוחה – ולא בפעם הראשונה. כך גם ניצולי שואה שמוזמנים ומגיעים.

בהחלט מקום מיוחד. זכרו: שוק האוכל ריחות וטעמים ממוקם באזור המוסכים ברמת השרון (מצוקת חניה, למרות החניה חינם המוצעת כאן אך מוגבלת בהיקפה. ברחוב הנצח הסמוך יש הרבה יותר אפשרויות חניה). שטח המקום 400 מ"ר.  השוק הוקם על ידי המסעדנית  והיזמית הקולינרית לימור אורן ( ג'ירף, ג'פניקה, TYO, ניטאן תאי, קיטו קאטו)  ובן זוגה עודד שהרבני (יועץ מס, משפטן וסוחר ירקות מזה 25 שנה). החרש 8 רמת השרון, 03-5164465. שני עד רביעי 8:00-17:00, חמישי 8:00-20:00, שישי 8:00-16:00.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר