שוק הקפה רותח – בבית ובמשרד

במישור הכלכלה העולמית, הקפה נמצא בשורה אחת עם מיטב חומרי הגלם המיוצאים, כגון הנפט, המתכת והחיטה. כלכלתן של ארצות רבות אף נשענת בעיקרה על יצואו. השווקים החשובים ביותר הם הבורסות של ניו-יורק ושל לונדון, בהן נסחרים בהתאמה זני הערביקה והרובוסטה

התרחבות גידול הקפה ויצואו, מתוך אזורי הייצור שלו, ידעו צמיחה מתמדת. כיום לוגמים קפה כמעט בכל מקום בעולם, ובזכות מנהג זה נוצר מחזור עסקים בעל ממדים עצומים.

במישור הכלכלה העולמית, הקפה נמצא בשורה אחת עם מיטב חומרי הגלם המיוצאים, כגון הנפט, המתכת והחיטה. כלכלתן של ארצות רבות אף נשענת בעיקרה על יצואו. השווקים החשובים ביותר הם הבורסות של ניו-יורק ושל לונדון, בהן נסחרים בהתאמה זני הערביקה והרובוסטה.

מחירו של הקפה מותנה בגורמים אחדים: היצע וביקוש, כמובן, אך גם הכמויות שיוצרו ואיכותן, התפתחות תנאי האקלים, ושינויי המשטרים פוליטיים בארצות המייצרות.

בשנים האחרונות חל ביקוש גובר למוצרי פרימיום איכותיים כמו: לחם, קפה, תה, גבינות, יין ושוקולד. טעמו של הישראלי נעשה אנין ומתוחכם גם בקפה – והאספרסו תופס מקום מרכזי בתרבות שתיית הקפה במטבח הביתי ובמשרד.

עובדות על שוק שירותי הקפה במשרדים בישראל
· שוק שירותי הקפה בישראל עומד על 450 מיליון ₪ בשנה.
· משרד ממוצע (כ-20 עובדים) מוציא על הבר המשרדי, קפה ומוצריו כ-1,000 ₪ בחודש.
· אחד מכל שני עובדים בישראל שותה את רוב כוסות הקפה שלו במסגרת העבודה (על פי סקר TNS, דצמבר 06).
· עובד ישראלי שותה בממוצע 3.4 כוסות קפה ביום (על פי הסקר).
· כ- 30% מהעובדים במשרד שותים 4 כוסות ומעלה ביום.
· יותר משליש מהעובדים בישראל מעדיפים לשתות קפה אמיתי על בסיס אספרסו.

טיפים להכנת קפה משובח במכונת קפה
· השתמשו תמיד במים מאיכות טובה.
· הקפידו לנקות את מכל המים של המכונה מדי יום.
· חממו את הספלים לפני מזיגת הקפה.
· השליכו את הקפסולה לאחר ההכנה.
· הקפידו לנקות את זרבובית הקיטור אחרי השימוש.
· לקפה רותח, לחצו על כפתור המים החמים לפני פתיחת הברז.
· אם המכונה אינה פועלת כשורה, היעזרו בהוראות השימוש או פנו לשירות התחזוקה.


חברת "פאוזה" מקבוצת מי עדן, מתמחה בשיווק ישיר של פתרונות קפה, מהמותגים המובילים בעולם, ללקוחות עסקיים ופרטיים. החברה הינה מקבוצת מי עדן ולכן נשענת על ניסיון אדיר בתחום הפצה, שיווק ישיר ושירות מצוין לבית הלקוח. פאוזה מציעה מגוון של פתרונות קפה לבר המשרדי ותופרת לכל לקוח את פתרון הקפה המושלם בשבילו, תוך התחשבות בגודל החברה, מס' העובדים וסוג הקפה.
פאוזה מייבאת לישראל מותגים מובילים כמו לוואצה – מותג מס' 1 באיטליה עם מספר דגמי מכונות יוקרתיות מעוצבות ובסיסיו. מותגי קפה נוספים שהחברה מייבאת ומשווקת: סאייקו (Saeco), נסקפה (Nsecafe), מוקדור (Mokador) ומגוון רחב של מוצרים נלווים כמו: עוגיות, תה, כוסות, סוכר, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר