שוק מאריס SEA BAR – לפחות שש סיבות להגיע

רול סלמון של מאריס. צילום נופר לפיד
אמנם שחר התקשה למצוא את המסעדה בשוק צפון, אך נראה כי ההלוך ושוב השתלם והשף נתי נייזוב יודע מה הוא עושה עם דגים טריים

שלוש פעמים עברתי לאורך כל הדוכנים בשוק צפון, עד שהבנתי היכן נמצאת מסעדה זו. בניגוד למרבית המסעדות בשוק, השילוט של מאריס אינו בולט במיוחד, והיא גם מהווה את החלק השני של דוכן לממכר דגים. שתי עובדות אלv, בשילוב העייפות בה הייתי באותו יום, הן שגרמו לי לצעוד הלוך ושוב בכל השוק, עד שמצאתי את המקום.

סביצ'ה טונה סלמון ואינטיאס. צילום נופר לפיד
סביצ'ה טונה סלמון ואינטיאס. צילום נופר לפיד

כאשר התיישבתי, ניגש אלי השף של המסעדה, נתי נייזוב, והציע להוציא לי שתי מנות לטעימה, בהתבסס על הדגה הטריה של אותו יום. זה העניין על מאריס – אפשר להסתכל על התפריט ולבחור את אחת המנות המופיעות בו, אבל כדאי יותר לשאול מהו השלל הטרי, ולבקש שהוא יהיה הבסיס למנות המוזמנות. כמובן שהסכמתי להצעה, ובמהרה הגיעו שתי המנות.

המנה הראשונה במאריס. צילום שחר בן-פורת
המנה הראשונה במאריס. צילום שחר בן-פורת

הראשונה הייתה צלחת ועליה סושי סלמון עם קריספי פנקו, אבוקדו ומיונז יפני, ודגי ביצים מעל. ליד הסלמון הגיעו מספר נתחים של דגים נאים, כמו גם סלט אצות עם אטריות שעועית, כרוב סגול וסלק (98 שקלים). ייאמרו לזכות המנה מספר דברים: הסלט היה מצוין, מאוזן בטעמיו, ואפילו אני, שלא אוהב אצות טריות, נהניתי מכל ביס. הדגים הנאים היו איכותיים וטובים, ואילו הסושי היה פשוט מצוין – איכות האורז והשילובים המדויקים יצרו סושי כהלכתו.

פילה דניס. צילום שחר בן פורת
פילה דניס. צילום שחר בן-פורת

המנה השניה הייתה פילה דניס, שנצרב קלות במקום והוגש עם יוגורט ושמן זית, וסלט עשבי תיבול בצד (68 שקלים). טריות הדג בלטה, ואופן ההכנה שלו היה מדויק. היוגורט ושמן הזית הוסיפו לו טוויסט מרענן, והסלט היה פשוט וטעים.

פילה מוסר בקראסט. צילום נופר לפיד
פילה מוסר בקראסט. צילום נופר לפיד

אחרי שתי מנות כאלה, כבר לא נשאר מקום לשום דבר נוסף. אבל זה לא אומר שאין עוד אפשרויות. בימים אלה נכנסו למקום מנות ספיישל חדשות לקיץ – סביצ'ה טונה, סלמון ואינטיאס על אבטיח עם נגיעות של יוגורט יוזו (58 שקלים); סשימי סלמון בקולי אננס שרוף, פלפל צ'ילי וטרגון (38 שקלים); ופילה מוסר בקראסט של בזיליקום טרי, קרם שום ירוק וחצילים שרופים (69 שקלים) – אלה בין שש המנות החדשות בתפריט. במילים אחרות, עוד שש סיבות טובות להגיע למאריס, וליהנות מארוחת ים טובה.

שוק מאריס SEA BAR – שוק צפון, ראול ולנברג 20 תל אביב. 03-6344432. א'-ה' 10:00-22:00, ו' 9:00-16:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר