שיאי מחירים במכירות פומביות של יינות

את הגידול בפעילות המכירות הפומביות של יינות מניע זרם של אספנים חדשים שהצטרפו לפעילות, והם מתחרים על אספקה מוגבלת של יינות משובחים ונדירים, בעיקר מבורדו, בורגונדי ועמק הנאפה

שוק המכירות הפומביות של יינות בארה"ב שובר שיאים.
מדד המכירות הפומביות של Wine Spectaror הכולל 154 יינות לאספנים, הנפוצים במכירות העיקריות בארה"ב, עלה במחצית הראשונה של 2006 ב- 26.4 נקודות, לשיא של 249.67 נקודות – הקפיצה הגדולה ביותר בנקודות מאז תחילת המדד ב- 1995.

מדובר בעליה של 11.8 אחוז בערך בהשוואה למחצית השניה של 2005. באותה תקופה עלה מדד דאו ג'ונס ב- 4 אחוזים בלבד, ומדד הנאסדק ירד ב- 1.5 אחוזים.

גם כמות היינות הנמכרים גדלה ב- 32 אחוז לעומת המחצית השניה של 2005, ובסך הכל נמדדה צמיחה מרשימה של 62 אחוז מאז הרבעון השני של 2003.

את הגידול בפעילות המכירות הפומביות של יינות מניע זרם של אספנים חדשים שהצטרפו לפעילות, והם מתחרים על אספקה מוגבלת של יינות משובחים ונדירים, בעיקר מבורדו, בורגונדי ועמק הנאפה. בחודש ינואר 2006 נרשם שיא מכירות כללי הגבוה ביותר של מרתף אחד השייך לאמריקני: יותר מ- 10.64 מיליון דולר. שישה פריטים השיגו מחיר של למעלה מ- 100,000 דולר, כולל תיבת 6 בקבוקי מגנום של DRC Romanee-Conti מ- 1971 שהניבה 136,275 דולר.

בחודש מאי רשמה מחלקת היין של בית המכירות סות'ביס את השיא בכל הזמנים שלה – 7,832,755 דולר ממכירות המרתף של איש העסקים ראסל פריי, אשר במהלך 10 השנים האחרונות צבר אוסף ממוקד של 8,500 בקבוקי Premier Cru ממיטב יינות בורגונדי, קליפורניה ואיטליה.

בין האספנים הצרפתיים, כלל מכירות יינות רון אדומים נשארו ללא שינוי במחצית הראשונה של 2006, ולמרות זאת היו מספר חריגים שעלו משמעותית. גם ביינות איטלקיים לא היו שינויים, למעט שני חריגים מבציר 1997.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר