שיא מכירות פומביות של יין: 408 מיליון דולר ב- 2010

על פי נתונים ששוחררו ע"י בתי המכירות הפומביות הגדולות בעולם ופורסמו ב – Wine Spectator, המכירות הפומביות העולמיות של יינות מעולים ונדירים שברו ב- 2010 שיאי הכנסות עם 408 מיליון דולר – כמעט כפליים לעומת 233 מיליון דולר ב- 2009

על פי נתונים ששוחררו ע"י בתי המכירות הפומביות הגדולות בעולם ופורסמו ב – Wine Spectator, המכירות הפומביות העולמיות של יינות מעולים ונדירים שברו ב- 2010 שיאי הכנסות עם 408 מיליון דולר – כמעט כפליים לעומת 233 מיליון דולר ב- 2009.
אקר מראל אנד קונדיט
בעוד התאוששות הכלכלה היתה גורם חיובי משפיע, הרי הסיבה העיקרית הייתה כמובן הזינוק בהכנסות ממכירות יינות פומביות בהונג-קונג – 65 מיליון דולר; 157% יותר בהשוואה ל- 2009.
המכירות בארה"ב גדלו ב– 43% ל- 154 מיליון דולר – עדיין פחות מההכנסות ב- 2008 שהיו 165 מיליון דולר.

אין ספק שהונג-קונג – ובעצם הקונים מסין והודו– האפילה על המכירות הפומביות של יינות בעולם, גם בכמויות וגם במחירים.
מאפיין בולט של הקונים במכירות הפומביות בהונג-קונג הוא שהם אינם רגישים למחיר – כך שניתן למכור שם יינות יקרים.

בית המכירות הפומביות המצטיין של 2010 הוא עם מכירות עולמיות ב- 98.5 מיליון דולר – הסכום הגבוה ביותר אותו השיג אי פעם בית מכירות פומביות יחיד בתחום היין. אחריו סותבי'ס עם 88 מיליון דולר, וכריסטי'ס שלישי עם 71.5 מיליון דולר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר