שיח שפים: ללא כל ספק המנה האהובה על הסועד הישראלי היא פיצוי

לכו תדעו מה עבר על השף עומר מילר ממסעדת חדר האוכל בסרוויס של ערב שמחת תורה, שהביא אותו לחזור הביתה לפנות בוקר ולכתוב בפייסבוק את השורה הבאה: ללא כל ספק המנה האהובה על הסועד הישראלי היא פיצוי

לכו תדעו מה עבר על השף עומר מילר ממסעדת חדר האוכל בסרוויס של ערב שמחת תורה, שהביא אותו לחזור הביתה לפנות בוקר ולכתוב בפייסבוק את עומר מילר, חדר האוכלהשורה הבאה: ללא כל ספק המנה האהובה על הסועד הישראלי היא פיצוי.
כשביקשתי מעומר מילר להרחיב בנושא הוא רק ענה לי שקצרה היריעה, אבל מספר שפים אחרים התייחסו לנושא. מילר הדליק את האש, ושפים אחרים נמשכו כמו פרפר למנורה.

שף חוסאם עבאס ממסעדת אל באבור: "המנה האהובה על הסועד היא החזרת המנה אחרי שאכל את כל הסלטים".

עינב אזגורי, אלומה בכפרחוסאם עבאס, אל באבור

שף עינב אזגור ממסעדת אלומה בכפר: "אתמול היה לי שולחן שאכל, נהנה, החמיא על הקינוח, ואז הילד – בערך בן שמונה, טען שמגיע לו את אותו קינוח כפיצוי. חייכתי ושאלתי למה, והוא ענה כי זה היה לו טעים, אבל היו ריעל זמפט, חלוהק חמש חתיכות של הקינוח והם היו שישה; אף על פי שמצוין בתפריט שיש רק חמש חתיכות. הילד היה רציני מאוד, ואז האבא העיר שהוא גם חושב שמגיע להם פיצוי – לא האמנתי אבל כנראה שזה הדור שאנחנו מגדלים".


הקונדיטורית יעל זמפט מקפה-קונדיטוריה חלוה
: "עזוב פיצוי על החזרת מנה. הייתה לי לקוחה שביקשה פיצוי על זה שלא ידעה שסגרנו והגיעה. הייתה לה החוצפה להגיד לי: זה לא בסדר, הגעתי לכאן וסגור. את לא חושבת שמגיע לי פיצוי על זה? אמרתי: יש קפה-קפה לא רחוק מפה, יהיה לכם נחמד שם. תהנו…".שף אבנר לסקין

אך לשף קונדיטור אבנר לסקין, אולי מפני שהוא יועץ ולא מתפעל מסעדה על בסיס יומיומי, יש עמדה אחרת, והוא תוהה למה נשמע כי עומר מילר, ומן הסתם גם השפים האחרים שהתייחסו לאמירתו, לא כל כך מרוצים מהעיסוק שלהם.

ויש גם זוית שונה לגמרי, המגיעה מכיוון הסועדים.
הקוראת חגית מור מיהרה להגיב במערכת התגובות של אכול ושאטו: "השבוע אכלנו באחת המסעדות המועדפות עלי – גוצ'ה אבן גבירול. אחת מהמנות שהזמנו לילדה לא הייתה טעימה לה. טעמתי וחשבתי שהיא צודקת. כשהמלצרית שאלה, לפני הכל החמאנו על כל המנות שהיו מדהימות פרט למנה הזו, ולמה לא היה טעים לדעתנו. המלצרית שאלה אם אפשר להחליף את המנה, הודינו לה ואמרנו בכנות, שלא. בסיום הארוחה הזמנו קינוחים, וכפיצוי מיוזמת המסעדה הוסיפו לנו קינוח. מחווה יפה אך מביכה. לא התכוונו לפיצוי, אלא רק לתת משוב כן, והזמנו מספיק קינוחים אז לא יכולנו לסיים, אופס, לא נעים. אז יש כאלה שמחפשים פיצוי ויש כאלה שלא".

ועוד תגובה של קוראת – חנה גרליץ, תחת הכותרת "ללא הכללה": "הישראלי מטבעו חוצפן, ומנצל מצבים. אבל מאידך, היום כאשר אתה הולך למסעדה שהמחירים שלה לא עממיים, רוצה ליהנות מארוחה, והמנות יוצאות בזלזול, וחוסר התייחסות – זו התוצאה, והיו דברים מעולם. מעטות הן המסעדות היודעות לשמור על רמה מקצועית נאותה הן ברמת הסרוויס והן ברמת שירות המלצרים – וחבל".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר