שיראז קאיומי של כרמל עקף את הצרפתים והאוסטרלים וזכה בגביע עולמי של מגזין Decanter

כרמל קאיומי שיראז 2006 הוכתר כיין הטוב ביותר באזור המזרח התיכון, וזכה בגביע האזורי היוקרתי, בדרגה מעל לגביע הזהב. אנשי כרמל הופתעו כשהיין קיבל בנוסף לגביע האזורי גם את הגביע העולמי בקטגוריית יין אדום מזני הרון (מעל 10 לירות שטרלינג) הגבוה ביותר

יקבי כרמל זכו ב-1 בספטמבר בפרס הגביע האזורי של מגזין דקנטר היוקרתי, בטקס שהתקיים בבית האופרה המלכותית בקובנט גרדן, לונדון. 
כרמל קאיומי שיראז 2006 הוכתר כיין הטוב ביותר באזור המזרח התיכון, וזכה בגביע האזורי היוקרתי, בדרגה מעל לגביע הזהב.

אנשי כרמל הופתעו כשהיין קיבל בנוסף לגביע האזורי גם את הגביע העולמי בקטגוריית יין אדום מזני הרון (מעל 10 לירות שטרלינג) הגבוה ביותר.
בלנד השיראז הישראלי נקבע בהקשר זה כטוב יותר מהשיראז האוסטרלי, הסירה הצרפתית ושאטונף דו פאפ, שהיו באותה קטגוריה.

מגזין דקנטר, שערך את התחרות, כינה זכייה זו כהישג סנסציוני והפתעה ענקית: הצלחה של יין ישראלי שעקף את כל היקבים והיינות המפורסמים בעולם. היין זכה בתוצאה הטובה ביותר בשנה זו בתחרות דקנטר בפרט, וליינות ישראליים בכל שנות תחרות דקנטר בכלל. כפי שנאמר בטקס: "זהו יין מצטיין שמחזיר אותנו ליינות מאחת המדינות הראשונות שייצרו יין בעולם".

את הפרסים העניק Stephen spurrier ממגזין דקנטר, שהוא גם כוכב הסיפור בסרט היין bottle Shock, לליאור לקסר, היינן הראשי ולאדם מונטיפיורי, מנהל המחלקה המקצועית של יקבי כרמל.
בסיום הטקס קיבלו מאות היצרנים ומבקרי היין, שישבו בהיכל בית האופרה המלכותי בחליפות טוקסידו ושמלות ערב, את המגזין החדש של דקנטר עם הפרטים על התחרות והמנצחים. רק דגל אחד מופיע במגזין, דגל ישראל, שמתנוסס מעל יקבי כרמל, בכתבה על ה'גיבורים הבלתי צפויים של הלילה".

ישראל איבצן, מנכ"ל היקב, אומר כי התוצאה מצוינת לא רק ליקבי כרמל שחוגגים השנה 120 שנות בציר, אלא גם תוצאה מפוארת המביאה כבוד רב ליינות ישראל בכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר