שישה חוקים פשוטים להזמנת יין במסעדה

העיתונאי ביל וורד מקבוצת המדיה ניו ג'רסי, אומר כי פגישות ראשונות הן מפחידות מספיק בלי הצורך לדאוג לפילוס דרך ברחבי פולחן הזמנת יין במסעדת יוקרה. לטענתו, אין צורך לדאוג בכלל, כי הזמנת יין הנה עניין פשוט היום מתמיד, מפני שמסעדות רבות הפכו לקשובות ומכוונות לעשיית החוויה כנעימה ככל האפשר

העיתונאי ביל וורד מקבוצת המדיה ניו ג'רסי, אומר כי פגישות ראשונות הן מפחידות מספיק בלי הצורך לדאוג לפילוס דרך ברחבי פולחן הזמנת יין במסעדת יוקרה. לטענתו, אין צורך לדאוג בכלל, כי הזמנת יין הנה עניין פשוט היום מתמיד, מפני שמסעדות רבות הפכו לקשובות ומכוונות לעשיית החוויה כנעימה ככל האפשר.

אחרי מפגש עם שלושה מלצרי יין – סומליירים – באירוע יין של יקב שאטו גולן שהתקיים בשבוע שעבר במסעדת מסה בתל-אביב, אני יודע שהוא צודק. למרות שתפריטי יין במסעדות הופכים ליותר ויותר ארוכים, הם גם מציעים אפשרויות לא יקרות.

אז הנה שישה החוקים הפשוטים של ביל וורד שיעזרו לכם להזמין יין במסעדה – בפגישה ראשונה, אבל לא רק.
· מצאו אזור נוחות: אם אפשרי, בחרו מסעדה מוכרת לכם. אם לא, זכרו כי ככל שהמסעדה מהודרת יותר, כך יהיו מלצרי היין בעלי הכשרה טובה יותר ואמפטיים כלפיכם. מסעדות יוקרה רבות מציעות יינות מתאימים למנות ספציפיות. לכו בדרך זאת – זה סימן של אמון, לא של חוסר ביטחון.
· סבלנות היא יתרון: חכו עד שתחליטו על האוכל לפני הזמנת בקבוק יין. בינתיים, הזמינו יין בכוס (ה שיכול לספק לכם רמזים על הטעם של בן/בת הזוג לפגישה).
· טיפשי לשחק את הטיפש: אל תפחדו לשאול שאלות. אל תאמרו: "לא משנה, תן לי משהו". זה מה שתקבלו, ותהיו ראויים לו. אם לא אכפת לכם, גם למלצר היין שלכם לא יהיה אכפת.
· חוקים נועדו לטיפשים: אוקיי, כנראה תוכלו לבחור ביין אדום "גדול" (קברנה, סירה/שיראז, מרלו) אם אתם אוכלים בשר אדום. אם לא, לכו עם משהו שאתם מכירים, או לפי האינסטינקט שלכם. למרבית המזל, יש מספר יינות המתאימים לכל דבר בכל תפריט: ריזלינג יבש, פינו נואר, שמפניה ויינות מבעבעים אחרים, ורוזה.
· מלצר היין הוא החבר שלכם: המלצר או הסומלייה נמצא שם כדי לעזור לכם. ובמקרים רבים, במיוחד עם סומליירים כיום, הם משתוקקים לשתף אתכם בחלק מהידע העמוק שלהם. השתמשו בכך ליתרונכם.
· אל תהיו ביישנים: הצביעו על יין בתפריט ושאלו את המלצר מה הוא חושב עליו. לא רק שהיא או הוא עשויים להציע לכם אלטרנטיבה עדיפה, אלא שזה גם יאפשר לה/לו לדעת מהו טווח המחיר שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר