שישי ראשון כל חודש: קורס בישול שנתי בעקבות מתכונים מהתנ"ך

איך מכינים גבינה משרף תאנה? איזה טעם יש לפופקורן תנ"כי? כיצד כותשים נכון אזוב, ולמה הוא משמש? בהדרכת ד"ר טובה דיקשטיין – מומחית לשחזור אוכל מקראי

פארק נאות קדומים מציע קורס שנתי מרתק וטעים, בו לומדים להכיר טכניקות בישול קדומות ולהכין מגוון של מנות מהתנ"ך.

את הקורס תעביר ד"ר טובה דיקשטיין – מדריכה בכירה בנאות קדומים ובעלת תואר שלישי מאוניברסיטת בר אילן עם תחום התמחות מרתק במיוחד – מחקר האוכל בתקופת התנ"ך.

במהלך המפגשים מתנסים בהכנת דבש חרובים, ליקוט וכבישת זיתים על פי מתכון עתיק, הכנת מאכלי דגן קדומים כמו רקיקים, חביתים וניקודים, גיבון גבינה משרף תאנה, הכנת שמנים מתובלים בצמחי תבלין, פופקורן תנכ"י ומאכלים נוספים מקלי וכרמל ועוד המון.

ד"ר דיקשטיין היא מרצה ומנחה סדנאות בתחום הקולינריה הארצישראלית, ומתמחה בשולחן האוכל הארץ ישראלי בתקופת המקרא, הבית השני, המשנה והתלמוד. היא עוסקת בכל ההיבטים של האוכל הקדום: מזיהוי מוצרי הגלם הנזכרים במקורות, עיבודם למאכל, סמלים אמונות ודעות שנקשרו בהם, עד לערכים תזונתיים ורפואיים על פי אמונתם של הרופאים הקדומים ולאור המחקר המודרני.

כל מפגש כולל סיור מודרך בשטחי הפארק, בכל פעם לאזור אחר, בהתאם לנושא החודשי. במהלך הסיור עוברים בין אתרי הפארק, לומדים על מגוון צמחים וחומרי גלם שימושיים, טועמים קצת, מלקטים את המצרכים הנחוצים, ושומעים סיפורים מרתקים ואגדות עתיקות. כל מפגש מסתיים בהכנת ארוחה משותפת בשטח, על פי הטכניקות שנלמדו באותו יום, ובעזרת חומרי הגלם שליקטו המשתתפים ביום הסיור. בסופו של המפגש יקבלו המשתתפים חוברת מתכונים מסודרת, עם כל מה שנלמד באותו יום.

הקורס יתקיים במשך 10 מפגשים בני שלוש שעות, ויערך ביום שישי הראשון של כל חודש. כל מפגש מתמקד בנושאים ובחומרי גלם שונים, בהתאם לעונות השנה ולמועד המפגש.

ניתן להירשם לקורס מלא או למפגשים בודדים על פי בחירה.
מחיר קורס מלא – 10 מפגשים: 1,000 ₪ למשתתף (כולל ציוד וחומרי גלם). מפגש יחיד – 120 ₪ למשתתף (כולל ציוד וחומרי גלם).

למידע נוסף והרשמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר