שלושה סופי שבוע גסטרונומים חורפיים בפסטיבל "טעם כנרת" הרביעי

הפסטיבל הקולינרי "טעם כנרת" הרביעי, שיתקיים בסופי השבוע מה- 12 ועד ה- 27 לדצמבר 2008, מספר את סיפורם של הגברים והנשים, שהכנרת, נופיה וגידוליה הם ההשראה למטבח הייחודי להם, למקום וליצירת חייהם

הפסטיבל הקולינרי "טעם כנרת" הרביעי, יתקיים בסופי השבוע מה- 12 ועד ה- 27 לדצמבר 2008, ביוזמת עמותת התיירות עמק הירדן וסובב כנרת ובהפקתה של אפרת אליאסף-גורפינקל.

הפסטיבל מספר את סיפורם של הגברים והנשים, שהכנרת, נופיה וגידוליה הם ההשראה למטבח הייחודי להם, למקום וליצירת חייהם. בני דור שני ושלישי לראשוני המתיישבים, חוזרים עם בשורת המקומיות ומזרימים אנרגיה וחיוניות בבתי הקפה, המסעדות והביסטרו- בכל שעות היום והלילה.

בין האירועים הקולינריים שהפסטיבל מזמן השנה, בולטת הסדנה "הלורד מלצ'ט והילה אלפרט יוצאים לאכול", סדנת בישול עם הילה אלפרט בוילה מלצ'ט שעל שפת הכנרת. במלאות 100 שנה להתיישבות בכנרת ו- 80 שנה לבניית הווילה, יצרה הילה תפריט המשלב אוכל מראשית ההתיישבות בכנרת עם נגיעות מחיי האצולה האירופאית "והומאג' הדרים" לאיש שהביאם לאזור.

סדנה נוספת מתקיימת במכללת הולידיי אין בטבריה. במטבחי המכללה פותחים שולחן "לקראת שבת" עם דגים וחלות בנוסח טברייני. בסדנה, הייחודית לפסטיבל, משולב ידע מעשי בידע פולקלוריסטי מרתק.

המלון הסקוטי ובו מסעדת טורנס מציע מנות מהמטבח הטברייני המושפעות מהמטבח הטורקי וזאת לצלילי קונצרטים בכנסיית המלון, כמו גם פעילויות תרבות בנושאים קולינרים. המוזיאון לתרבות הירמוכית בקיבוץ שער הגולן מחייה את המטבח הפרהיסטורי דרך הדגמות להכנת אוכל כפרי ירמוכי, ומאפשר הצצה לכפר בן 8000 שנה בו החלה ראשית החקלאות והקדרות. במנחמיה נמצאת חוות עז עיז המשפחתית, שם טועמים גבינות עיזים, פשטידות ומאפים המבוססים על התוצרת המקומית. במקום מועברות סדנאות גיבון לילדים ולמבוגרים, סיורים מודרכים בדיר והתנסות בחליבה.

חוות ורד הגליל מציעה ארוחת בוקרים חורפית המשלבת טעמי גליל, רכיבה על סוסים וספא. בעין גב – קיבוץ דייגים עם נמל היסטורי ועכשווי, לאורך הטיילת מסעדת דגים, ביסטרו, תצוגת דייג ושלל פעילויות המאפשרות לחוות טעמי כנרת. ג'יפ טריפ ופלגי בזלת מציעים טיולי ג'יפים חורפיים עם קדירות ותענוגות ממדורות, בתיבול נופי גולן וכינרת. ב"בקתות בוקר טוב" בשדמות דבורה, בדרך לכנרת, מציעים ארוחת בוקר עשירה על טהרת ההכנה הביתית, לרגלי התבור. תמרים פלוס- קיבוץ כינרת – "תמרים פלוס שירים" ומפגש מפתיע ומהנה עם חלוצת הדבוראיות נגה טמיר.

עוד בפסטיבל, אגדת לחם בחווית נהריים בגשר הישנה שם נפגוש לחמים מהתנור ההיסטורי ואפיה משפחתית; נהרא שבאשדות יעקב איחוד עם חקלאות בטעם ובשיר; צל תמר קדרות יען ומנות מיוחדות המשתלבות בימי הפסטיבל בתפריט משפחתי ועשיר של המסעדה; חומוס בנגלי בקיבוץ אפיקים, שם כבר לא מנגבים רק חומוס אלא מתענגים על "נעם של דג"; בפארק הירדן מציעים ארוחת בשרים בטבע, הישר ממעשנת ענק, לפני ואחרי שפע פעילויות ספורטיביות בשבילי הסבך ועל גדות הירדן.

משתתפים נוספים בפסטיבל: אפיפית, בית קפה בצל הזית בקיבוץ אפיקים; קצה הנחל, בכניסה לגינוסר, מסעדה לבנונית מקורית ובה תבשילים ומאפים עונתיים, מעשי ידי נשות הכפרים הערביים שבאזור; מרינדו, מסעדה לאוהבי בשר משובח, עם בשרים במידות ענק; חצר כנרת ותמר בכפר במושבה כנרת, עם סיור בעקבות סיפורי התמר והדגמות בישול גלילי ושירה בציבור; על הנהר, ביסטרו בר בקבוצת כינרת עם שקולדשוט בכוסיות מגליתא; מסעדת רוברג בלבנים, מקום כשר לאכול בו, עם אוכל ישראלי ים תיכוני; עוגתה בקבוצת כינרת, קונדיטוריה קטנה ומתוקה ולסיום חוות השוקולד גליתא, קיבוץ דגניה ב', עם תענוגות חורף לגדולים וקטנים.

פסטיבל "טעם כנרת" הרביעי, 3 סופי שבוע, 12-27 בדצמבר 2008.
חלק מהפעילויות בתאום מראש בלבד.
לפרטים: www.ekinneret.co.il / 04-6752727

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר