שלוש מסעדות בירושלים: לאכול ב- 02

בזמן האחרון אנו שומעים יותר ויותר על הסצנה הקולינרית הפורחת בירושלים. הסקרנות המריצה אותנו לעלות לירושלים, להכיר ולטעום כמה מהמסעדות המדוברות בעיר

בזמן האחרון אנו שומעים יותר ויותר על הסצנה הקולינרית הפורחת בירושלים. הסקרנות המריצה אותנו לעלות לירושלים, להכיר ולטעום כמה מהמסעדות המדוברות בעיר.
בחרנו להשתכן במלון ממילא בן חצי השנה, מלון יוקרתי ומיוחד בעיצובו, שנבנה כחלק מפרויקט ממילא הכולל שדרת חנויות, דירות מגורים, וכאמור, מלון. הפרויקט שוכן בסמוך לשער יפו, צופה אל חומות העיר העתיקה, ושלוש המסעדות בהן אכלנו היו קרובות יחסית, חלקן במרחק הליכה ממש.

לבן
את המסע הקולינרי שלנו התחלנו ב"לבן" (כן, הצבע), מסעדה חלבית השוכנת בסינמטק הירושלמי. חמש דקות נסיעה מהמלון. הגענו למסעדה בשעת הצהרים, שעה בה הסינמטק לא פעיל. למרות זאת, לא מעטו שולחנות היו מאויישים, רובם ככולם במרפסת. אין זה מקרי, שכן המרפסת צופה אל עמק קטן וירוק, ומעבר לו אל חומות העיר העתיקה. מספר האנשים ששהו במסעדה, שההגעה אליה דורשת השקעה מסויימת עקב מיקומה הייחודי, עורר את סקרנותנו.

מתוך המנות ראשונות ביקשנו וקיבלנו מרק דלעת ושמנת, אחד משני המרקים שנוצרו באותו יום, מרק עשיר וטעים עם תיבול נדיב של ציפורן (32 ₪). צלחת האנטיפסטי היתה מסוגננת במיוחד, וכללה סלק חמצמץ, ארבע רצועות של בטטה אפויה, חציל מגולגל עם טחינה, פלפלים קלויים עם גבינת פטה, סלט בורגול קר עם חמוציות ושקדים (40 ₪). המנה טעימה אך חסרה מעט שמן זית.

סלט העשבים עם בורגול, חמוציות ושקדים (46 ₪) הגיע יחד עם פילה מוסר וירקות מוקפצים (94 ₪). הסלט היה למעשה סלט טרי ורענן של עלים ירוקים, שרוטב היוגורט שהתלווה אליו הפך אותו למצוין. הדג היה עשוי היטב, ועם רוטב של עגבניות קצוצות וכמות נאה של ירקות מוקפצים, זוהי מנה משביעה במיוחד.

לא התאפקנו מלנסות שני קינוחים. גלידת טחינה עם שערות חלבה, פיסטוק וסילאן כללה למעשה שלושה כדורי גלידת שמנת עם טעם טחינה מעודן, וכמות יפה של שערות חלבה שקצת השתלטו במתיקותן על המנה, וכמובן פיסטוק וסילאן. הקרם ברולה היה קליל ונימוח, מהטובים שטעמנו עד היום (32 ₪ לכל אחד).

לסיכום, אין זה פלא שאנשים מגיעים במיוחד ללבן. היא מציעה ארוחה חלבית מצוינת, מגוונת, טעימה, עם טאץ' ייחודי השומר על ייחודיות.

לבן,
דרך חברון 11, ירושלים
טל. 6737393–02
א'-שבת 10:00 עד הלקוח האחרון

פרינסס מרי
הגענו למסעדה החדשה קצת אחרי שמונה בערב. זו שוכנת ממש מול המלון, מיקום מצוין שדרש מאיתנו הליכה קלה ברגל, לא יותר.
המסעדה מעוצבת כביסטרו, וכך היא מגדירה את עצמה. העיצוב של גילי קריבין יוצר אווירה של חו"ל, ומספק את הנינוחות הרצויה לארוחת ערב. מלבדנו היו במסעדה באותה שעה מספר תיירים, ולא יותר מכך. בהמשך התחלנו להבין למה.
מאחר והביסטרו מציע תפריט בשרים עשיר, הזמנו למנות העיקריות פילה עגל בציר בקר ויין פורט (129 ₪) ונתח קצבים עם קרם פרש כמהין (109 ש"ח). כדי להקל על העיכול החלטנו שהראשונות יהיו סלטים – סלט עגבניות, הכולל עגבניות רגילות, שרי, ירוקות וצימוקי עגבניות עם בלסמי דבש (39 ₪) וסלט סלק עם אנדיב, גבינת רוקפור ופקאן מסוכר (49 ₪).

סלט העגבניות הפתיע אותנו – לרעה. קיבלנו צלחת גדולה עמוסה בעגבניות, ועגבניות בלבד. כמות גדולה מאוד שיכולה להוות מנה עיקרית, ותתאים אך ורק לאוהבים מושבעים של עגבניות. לשאר האוכלוסייה כדאי להציע מנה קטנה יותר, או לשלב את העגבניות עם עלים ירוקים. הסלט טעים, אך לא מתאים אם מזמינים לאחר מכן מנת בשר.

סלט הסלק היה מצוין, אם כי גם הוא שונה מהציפיות. זה לא היה סלט סלק, אלא קרפצ'יו סלק, מעליו שלושה עלי אנדיב, פקאן מסוכר, כמות יפה של רוקפור, וכמות גדולה מאוד של נבטי חמניה, שלא צוינו בתפריט. טעים, אין מה לומר, אך שונה ממה שציפינו לו.

מעט חוששים חיכינו למנות העיקריות, וגם כאן יצאנו מאוכזבים. פילה העגל היה כה קטן – חתיכה אחת של בשר, שלהערכתנו שקלה כ-100 גרם בלבד, שטעמה היה תפל ולחלוטין לא הצדיקה את מחירה הגבוה. הפירה שלצד הבשר היה טעים, אך בפירוש לא מצדיק את המחיר. נתח הקצבים כלל שלוש חתיכות של בשר, אמנם, אך הכמות מעט קטנה לטעמנו. במקרה זה הבשר היה עשוי היטב.
הקינוח שביקשנו לא אכזב – שלושה כדורי טראפלס שוקולד שנעשו בטמפורה קוקוס (39 ₪), כך שהם הגיעו קשיחים מבחוץ, נוזליים וחמים מבפנים.

לסיכום, אין זה מפתיע שהמסעדה היתה ריקה בשעה שהגענו ובשעה שעזבנו. המיקום אמנם מרכזי, העיצוב מוצלח, רוב האוכל טעים, והיא אינה כשרה, אך ההיגיון מאחורי גודל המנות משובש מדי בשביל לגרום לנו לחזור. אם פרינסס מרי רוצים להצליח, הם חייבים לעבור שינוי דרסטי.

פרינסס מרי
רח' שלומציון המלכה 18, ירושלים
טל.  02-6244995
א'-ו' 18:00 עד אחרון הלקוחות, שבת 12:00 עד אחרון הלקוחות

Joy
את הביקור בן 24 השעות שלנו בעיר הקודש חתמנו במסעדה Joy, השוכנת במושבה הגרמנית. המסעדה הגדולה הכילה בו זמנית ארבעה אירועים משפחתיים בחלקים שונים של המסעדה, דבר המעיד יותר מכל על איכותה. וכך היה.

קיבלנו לשלוחן מבחר סלטים המוגשים בעסקיות הצהריים. סלט טבולה עם מעט מדי עשבים והרבה בורגול, בטטה אפויה וטעימה, סלט פטרוזיליה וסלרי, אריסה פיקנטית וטעימה, סלט עגבניות מעודן ופיתה עבה מהתנור. טעים בסך הכל, אך רוב הסלטים מגיעים עם יותר מדי שמן זית.

משם עברנו למנות הראשונות. סלט עגבניות ועלים ירוקים הגיע עם ניוקי מטוגנים, נבטים, פלפלים וצלפים (49 ₪), מנה גדולה, טריה, עם שילוב רכיבים נכון וניוקי טובים, שטעמם דומה ללביבות תפוחי אדמה. פסטיה מרוקאית מבצק פילו (42 ₪) היא למעשה עוף עם בצל, קינמון ואגוזים, מטוגן בבצק פילו. מעל בוזקים אבקת סוכר, שמים אגס משומר ובצד ריבת תותים מעולה. שילוב טעמים מיוחד, לחובבי המתוק. על הקרפצ'יו פילה בקר אפשר להגיד דבר אחד – מצוין. עם זיגוג של בלסמי ושמן זית, סלט ירוק קטן ובשר עשוי כהלכה, זו מנה ששווה 48 ₪.

הקרפצ'יו הוא חלק מתפריט פסטיבל הבשרים שמציעה המסעדה. מתוכו ניסינו גם את פלטת מיקס. תמורת 99 ₪ היא כוללת שני קבב טלה רכים ונימוחים, שני שיפודי אנטריקוט יבשים מדי, נקניקיית מרגז פיקנטית וגדולה, ושתי חתיכות פרגית צלויה כהלכה.
יחד עם הבשר קיבלנו סלט קיסר שעשוי כמו שצריך, עם לבבות חסה, ביצה מגוררת, ארוגולה, בצל אדום, קרוטונים שנעשים במקום, ונתחי חזה עוף צלויים (56 ₪).

לקינוח ביקשנו סורבה פירות (30 ₪). קיבלנו שלושה כדורי סורבה, אחד לימון, שני פסיפלורה והשלישי קסיס. הסורבה עשוי כהלכה, עם כמות יפה של פרי ומרקם מוצלח.

לסיכום, יש הרבה שמחה ב- Joy, ולא בכדי. המנות גדולות וטעימות, המקום נעים לישיבה, וגם כאשר יש אירועים רמת השירות גבוהה והאוכל מגיע בזמן.

JOY
רח' עמק רפאים 24
מושבה גרמנית, ירושלים
טל. 1-599-530033
א'-ה' 12:00-אחרון הסועדים, ו' 12:00 עד שעה לפני כניסת שבת
מוצ"ש מצאת השבת עד אחרון הסועדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר