שלמה גרדמן נבחר לסגן נשיא FIJEV – האיגוד הבינלאומי של עיתונאי יין

במהלך השנים ביקר שלמה גרדמן בכ-300 יקבים ב-30 אזורי יין שונים בעולם וכדי להמשיך ולקדם את ידיעותיו והבנתו בעולם היין הקים קבוצת טעימה מקצועית הנפגשת בקביעות מדי חודש ובה חברים כמה מטובי המומחים ליין בישראל, ייננים ושופטי יין
איגוד עיתונאי היין הבינלאומי בחר בשלמה גרדמן לכהן כסגן נשיא האיגוד. גרדמן הוא איש הייטק ותיק ויו"ר פורום מנכ"לי ההייטק של ישראל שהתאהב בעולם היין לפני כ-20 שנה והחליט להתמקצע בתחום

איגוד עיתונאי היין הבינלאומי FIJEV – The International Federation of Wine and Spirits  Journalists and Writers, בחר בשלמה גרדמן לסגן נשיא האיגוד. זו הפעם הראשונה שנציג ישראלי נבחר להנהלת איגוד זה.

שלמה גרדמן

גרדמן, איש הייטק ותיק ויו"ר פורום מנכ"לי ההייטק של ישראל, התאהב בעולם היין לפני כ- 20 שנה והחליט להתמקצע בתחום. במהלך השנים העמיק את הידע המקצועי שלו בתחום היין בארץ ובעולם. גרדמן בוגר בהצטיינות של התוכנית המתקדמת ליין בביה"ס הבריטי WINE & SPIRIT EDUCATIONAL TRUST, קורסים בתרבות היין, וכן השתלמיות בטעימות טכניות, שיפוט יין וגידול גפנים בהובלת מומחי יין וייננים מובילים כעידו לוינסון – יינן ראשי של יקבי ברקן וגראז' דה פאפא, ערן פיק – יינן ראשי ומנכ"ל יקב צרעה,  וחיים גן –  מנכ"ל איש הענבים. הוא גם בוגר קורס של שנה לייצור יין בהנחיית ניר שחם בביה"ס לייצור יין ביקב שורק, ושופט יין בתחרויות היין הבינלאומיות TERRAVINO.

שלמה גרדמן בטעימת יין מקצועית

במהלך השנים ביקר שלמה גרדמן בכ-300 יקבים ב-30 אזורי יין שונים בעולם, וכדי להמשיך ולקדם את ידיעותיו והבנתו בעולם היין הקים קבוצת טעימה מקצועית הנפגשת בקביעות מדי חודש, ובה חברים כמה מטובי המומחים ליין בישראל, ייננים ושופטי יין. גרדמן עוסק בכתיבה עיתונאית כבר למעלה 25 שנה. בשנת 2009 הקים את אתר חדשות ההייטק Chiportal, בו הוא משמש כמו"ל ועורך ראשי. משנת 2012 הוא כותב על יין, וכתבותיו מפורסמות באתרי יין כמו "איש הענבים", "אכול ושאטו" ו- "Wines Israel ". הוא יזם מדור יין בשם "פניני הכרם" באתר ההייטק Chiportal, בו הוא סוקר יקבים ישראלים במטרה לחשוף את יקבי ישראל בפני אנשי תעשיית ההייטק.

איגוד עיתונאי היין הבינלאומי (FIJEV) הוקם בצרפת ב-1987 במטרה לקדם קשרים בין עיתונאי יין וסופרים בכל העולם, וכדי לשמור על הגינות הכתיבה המקצועית בנושא יין. באיגוד חברים כיום כ-200 עיתונאים מכ-60 מדינות ברחבי העולם. נשיא הארגון הוא וולפגנג יונגלאס Wolfgang Junglas)) -עיתונאי יין ותיק מגרמניה, ובעל תוכניות טלויזיה בנושא יין.

שלמה גרדמן אומר: "אני שמח שנבחרתי להנהלת איגוד עיתונאי היין הבינלאומי, ומודה לכל מי שתמך ובחר בי. הסכמתי להצטרף להנהלה כדי לפעול לקידום תעשיית היין הישראלית בזירה הבינלאומית. יש לנו היום בישראל ייננים מוכשרים המייצרים כאן ינות מצוינים, אך ישראל עדיין לא מוכרת בעולם כמעצמת יין ועלינו לפעול לקבלת הכרה בינלאומית. במסגרת תפקידי אפעל להבאת משלחות של עיתונאי יין מכל העולם, כדי שיחוו בעצמם את האיכויות של ינות ישראל. אני מאמין כי החוויה האישית, בתוספת הכתבות שיפרסמו חברי האיגוד, יסייעו לנו להפיץ את בשורת היין הישראלי ברחבי העולם".

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר