שמן המאה בדגניה צויד במערכת היי-טק חקלאית AKOIL של ענת קשב

מערכת AKOil לניהול בתי בד שפותחה ע"י AKOL מקבוצת 'ענת קשב', תאפשר למנהלי בתי הבד וליצרני השמן גישה למידע בכל שלבי הכנת השמן

במלאות 100 שנים להקמתו של קיבוץ דגניה א' שעל גדות הכנרת, הוקם בחצר המשק בית בד מודרני ומשוכלל אשר מופעל  על ידי מערכות היי-טק חקלאיות.
בית הבד, שהנו חלק מתנופת פיתוח החקלאות בדגניה, פועל בשיתוף עם מעבדת שירות-השדה המשוכללת של עמק הירדן.

מערכת AKOil לניהול בתי בד שפותחה ע"י AKOL מקבוצת 'ענת קשב', תאפשר למנהלי בתי הבד וליצרני השמן גישה למידע בכל שלבי הכנת השמן, החל משלב הגידול הכולל ניהול החלקה והזן, מעקב ותיעוד הטיפולים השונים, מעקב אחרי מלאים, דרך ניהול תהליכי היצור וכלה בקשר ישיר עם משווקי השמן ברחבי הארץ. המערכת משלבת אתר יצרנים שבו יכולים מגדלי הזיתים להתעדכן בנתוני השמן שהופק באמצעות בית הבד, לרבות בדיקות המעבדה הכוללות: בדיקת שמן בגפת, חמיצות, פר אוקסידים, ופוליפ נולים. כל מנה (סט) עוברת בדיקת מעבדה, וזהו חלק מפרוטוקול העבודה של בית הבד.

בית הבד פועל באישור משרד הבריאות, איכות הסביבה והרבנות הראשית, ואוצר שמן של מגדלים מסביבת "סובב כנרת" וכן את השמן של כרמי דגניה א' מהזנים ברנע, סורי, קורטינה, פישולן ופיקואל. החידוש הגדול בתוכנה הוא העברת הנתונים מבית הבד למגדל דרך אתר האינטרנט, מיד בתום אצירת השמן וללא התערבות יד אדם. 

AKOil יוצרת למעשה מערכת ניהול שמחברת בין כל החוליות השונות בתעשיות השמן. החל מהמגדלים ברחבי הארץ, דרך בתי הבד, ספקי הציוד והשירותים השונים ועד למשווקים. מערכת מנהלת את המידע של כל אחד מהפעילים בענף ומאפשרת ליצרנים השונים להפיק שמנים איכותיים, תוך שמירה הדוקה על מבנה עלויות, צמצום הפסדים וסיכוני מלאי, ניטור וניהול מדוקדק של בקרת האיכות על המוצר הסופי.

דרך המערכת יכול בית הבד לבחון בכל רגע נתון את תפוקת הזנים השונים, בכל החלקות החברות במערכת, ולקבל מידע על כמות ואיכות חומרי הגלם, מועדי ההבשלה, ונתונים אגרו טכניים אחרים. לאחר מכן, הוא יכול לתזמן את מועדי האספקה ומועדי הייצור בבית הבד, כדי להביא לניצול מקסימלי של חומרי הגלם ולמנוע פערי אספקה וייצור.

המערכת מאפשרת אף בקרת איכות קפדנית וניהול המידע בזמן אמיתי, לרבות התראות על חריגות, המאפשר מניעה מהירה של תקלות ופערים באיכות במהלך הייצור. לבסוף, המערכת מאפשרת ניהול ומעקב אחר המלאי לרבות, יציאות של המוצר המוגמר ומשלוחים למשווקים השונים. המשתמשים השונים במערכת, החל בחקלאים, דרך יצרני השמן וכלה בספקים, יכולים להפיק דוחות וטבלאות אקסל בלחיצת כפתור, ולשתף את המשתמשים השונים בנתונים בזמן אמת באמצעות אתר אינטרנט אינטראקטיבי.

בית בד שמן המאה דגניה א'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר