שמן זית ומתכונים לטיפול ביתי

שמן הזית מסמל את ניקיון הגוף וטוהר הנפש. יתרונותיו הבריאותיים באים לידי ביטוי כמרפא פצעים וחבורות, מסייע בריפוי מחלות בדרכי העיכול, מחלות נשימה ועוד. השימוש בשמן הזית יעיל ביותר גם כנגד קשקשים וכינים, תורם לחיזוק שורשי השיער ומונע נשירה

חג החנוכה הוא תזכורת לנס פך השמן המפורסם שאירע כאשר המכבים כבשו את ירושלים וביקשו לחדש את העבודות בבית המקדש, ביניהן הדלקת המנורה. כל שהיה בידיהם היה, פך קטן של שמן זית טהור ובו כמות שהספיקה ליום אחד בלבד. אז קרה הנס והשמן בפך הספיק לשמונה ימים.
כיום, בקיום מצוות חג חנוכה על פי ההלכה ראוי להדליק פתילים טבולים בשמן, בדיוק כפי שהיה בבית המקדש.

שמן זית, מהו?
שמן זית הוא שמן המופק מזיתים ונחשב למשובח שבמיני השמנים, הוא משמש בעיקר לתיבול ולטיגון, טעמו מריר ומעודן. שמן הזית משמש מרכיב חשוב במטבח הים תיכוני ורמת איכותו נקבעת על ידי תהליך הפקתו ודרגת החומציות שלו. האיכות הגבוהה ביותר הינה "כתית מעולה" (extra virgin).
"שמן זית מזוכך" הוא שמן שרמת החומציות שלו הורדה אל מתחת ל- 3% באמצעות שימוש בחומרים כימיים, ומשמש לרוב למאור וקוסמטיקה אך לא למאכל.

שימושי שמן הזית בקוסמטיקה:
עוד מימי קדם ידוע שמן הזית בסגולותיו הבריאותיות. בכתובים מוזכר שמן הזית כחומר גלם ליצור מוצרים קוסמטיים כמו סבונים, תכשירי שיער וכו'. בשל הקושי בהפקת שמן הזית, נחשב השמן לקדוש ומוצריו שימשו את אנשי המלוכה, אנשי הקודש, ולהקדשת כלי המשכן.

שמן הזית מסמל את ניקיון הגוף וטוהר הנפש. יתרונותיו הבריאותיים באים לידי ביטוי כמרפא פצעים וחבורות, מסייע בריפוי מחלות בדרכי העיכול, מחלות נשימה ועוד. השימוש בשמן הזית יעיל ביותר גם כנגד קשקשים וכינים, תורם לחיזוק שורשי השיער ומונע נשירה.

להלן מספר מתכונים לרקיחת תכשירי טיפוח ביתיים:

לטיפוח השיער
טיפול לטיפוח שיער יבש – לחמם שמן זית לדרגה בינונית ולחמם מגבת, אפשר במייבש כביסה, למרוח את השמן על השיער לאחר חפיפה, עדיף שהשיער יהיה חמים, ולעטוף במגבת בערך חצי שעה. לחפוף כרגיל את השיער והשיער נראה מצוין.

מסכה לטיפול בקצוות שיער שרופים ומפוצלים – לערבב כף שמן זית וחלמון ביצה, למרוח על קצוות השיער, לכסות את השיער בניילון למשך כ- 15 דקות ולשטוף היטב את השיער.

מסכה ביתית לחיזוק השיער – מסיכה יעילה לחיזוק שורשי השיער ולטיפול בנשירה. טובה במיוחד לבעלי שיער יבש.
לוקחים שמן זית ועלי רוזמרין קצוצים דק (טריים או יבשים), ביחס של 1/3 צמח כתוש ודחוס על 2/3 שמן זית. שמים את השמן עם העלים הכתושים בסיר קטן, אותו מניחים על סיר אדים (בן מרי). מחממים על האש הכי קטנה כ-4 שעות. יש לכסות את הסיר במכסה כל הזמן.
לאחר 4 שעות מכבים את האש ומשאירים את הסיר מכוסה עוד כשעה.
מסננים היטב את השמן מהצמח באמצעות חיתול בד ומכניסים את השמן לבקבוק זכוכית (רצוי מזכוכית כהה). שומרים במקום חשוך ויבש. לפני החפיפה מורחים מהשמן על השיער כשהראש מוטה כלפי מעלה בתנועות עיסוי נמרצות של הקרקפת. משהים כ-20 דקות וחופפים.

לעור הפנים
לניקוי הפנים – לוקחים עלי זית עם הענפים (ממלאים חצי סיר בענפים ועלים ומכסים במים) מבשלים באש נמוכה 10 -15 דקות, משאירים את העלים ל – 12 שעות לפחות, לאחר מכן מסננים ומשתמשים במים לניקוי הפנים, טוב במיוחד לעור שמן ולעור עם פצעי בגרות.

מסכת הזנה לעור מבוגר – לטחון זיתים במיקסר (100 גרם), להוסיף שמן אבוקדו (1 כפית) טיפה שמן אתרי לימון ו- 3 טיפות ויטמין E, מערבבים. המסכה עוזרת להבהיר קלות את עור הפנים.

קרם פנים לילה, במיוחד לחורף – ניתן לנצל גם משקעים הנשארים בבקבוק או בג'ריקן של שמן הזית – מסננים את המשקעים דרך בד. לוקחים חצי כוס מהמשקעים המסוננים, מוסיפים לחצי כוס חמאת שיאה מומסת, מוסיפים חצי כוס חמאת אבוקדו, כף שמן רימונים, ושתי טיפות שמן אתרי לבנדר בולגרי. מתאים לעור יבש במיוחד ולחורף.

לגוף
פילינג גוף לטיפול בצלוליט  – לוקחים 1/2 כוס קפה שחור טרי (רצוי מיד לאחר טחינתו) מוסיפים 1/2-3/4 כוס שמן זית, מערבבים. מורחים על איזור הצלוליט ומעסים היטב בתנועות סיבוביות. מסירים במים.

טיפול בסימני מתיחה בהריון ולאחר דיאטה – לערבב כוס שמן זית, 1/2 כוס שמן שקדים 1/4 כוס שמן אבוקדו ירוק ו – 2 כפיות שמן נבט חיטה ולמרוח על כל אזור הבטן, מסייע גם להרגעת גרד בעור בזמן ההיריון.

שמירה על שיניים בזמן ההיריון – לעסות בעדינות את החניכיים עם מעט שמן זית, מרוח על האצבע או על מברשת שיניים רכה.

לטיפול בהתקררות לחורף – מחממים מעט 1/4 כוס שמן זית, 1/4 כוס שמן שומשום, שלוש יפות שמן קורנית וטיפה שמן רוזמרין, מתאים לעיסוי בית החזה בזמן התקררות.

אורן שניאורסון – חברת ROOTS מוצרי טיפוח אלטרנטיביים
 
www.rootspa.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר