שמן זית פלשתינאי בתערוכת החקלאות VFF בתל-אביב

הצעירה היפנית הנאה משכה אנשים רבים לביתן קטן בתערוכה הבינלאומית לשיווק ירקות, פירות ופרחים (VFF) המתקיימת במרכז הירידים תל-אביב עד יום חמישי 15 בינואר ב- 18.00, כחלק מתערוכת וכנסי אגרו משוב

הצעירה היפנית הנאה משכה אנשים רבים לביתן קטן בתערוכה הבינלאומית לשיווק ירקות, פירות ופרחים (VFF) המתקיימת במרכז הירידים תל-אביב עד יום חמישי 15 בינואר ב- 18.00, כחלק מתערוכת וכנסי אגרו משוב.

היו ששאלו למראה בקבוקי שמן הזית בביתן: "מה, זה שמן זית יפני?".
אך מסתבר שמדובר דווקא בשמן זית פלשתינאי מהעיירה טובאס בצפון מזרח השומרון, המיוצר על ידי "קבוצת חקלאי הזית של טובאס" (Tubasee Olive Farmers Group); התאגדות של 28  חקלאים מכפרים מסביב לטובאס שמשפחותיהם מגדלות זיתים מזה דורות. הם החלו לייצר שמן כתית מובחר (אקסטרה וירג'ין) ב- 2008, ומקווים שהייצור יתרחב בהדרגה.

הזן הגדל באזור הוא נבאלי (נבאלי = נבלוס = שכם בלאדי, ולמרות תנאי מזג האוויר הקשים במקום, גידול זיתים היווה חלק חשוב של חיי תושבי טובאס במשך מאות שנים, ובאזור יש עצי זית עתיקים רבים מהתקופה הרומית, בני 2000-3000 שנה.

אנשי טובאס אומרים כי מומחים אירופאים ציינו את היתרונות הבריאותיים המיוחדים של שמן הזית הנבאלי הטובאסי, ומחקר חדש של האוניברסיטה העברית בירושלים (פרופ' שמעון לביא) הוכיח כי שמן הזית מכיל רמות גבוהות מאוד של פוליפנולים – נוגדי חימצון שלפי המקובל מונעים מחלות לב ויעילים במניעת סרטן.

ועוד שתי שאלות:
מה ליפנית ולשמן הזית הטובאסי? הסתבר כי היא משתייכת ל- Niccod – התאגיד היפני הבינלאומי לפיתוח קהילתי התומך במגדלי הזיתים ויצרני השמן בטובאס. היא גם אומרת כי עלויות הייצור של חקלאי טובאס גבוהות מאלה של חקלאי ישראל, בין השאר בגלל המים היקרים יותר

ואיך הטעם? קצת מריר, איך לא?

Tubasee Olive Farmers Group
Tel. +970 (0) 92571070
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר