שמני הזית המצטיינים ל- 2009: יד מרדכי ומירון

שמן זית יד מרדכי נבחר כשמן הזית המצטיין לשנת 2009 בקטגוריית היצרנים הגדולים, שמן זית מירון נבחר בקטגוריית היצרנים הקטנים

שמן הזית של מכוורת יד מרדכי נבחר כשמן הזית המצטיין לשנת 2009 בקטגוריית היצרנים הגדולים (המפיקים מעל 50 טון שמן זית לשנה). הזן שנבחר הוא מסדרת ירוק רענן.
שמן הזית מרון, משק דבורה אדלר, נבחר כשמן הזית המצטיין לשנת 2009 בקטגוריית היצרנים הקטנים (המפיקים עד 50 טון שמן זית לשנה). שמן הזית שזכה הוא מזן סורי.

במקום השני בקטגוריית היצרנים הגדולים זכה שמן הזית של יד מרדכי – עם שמן הזית מהסדרה פירותי עשיר; ושמן הזית של משק משפחת ג'האשן זכה במקום השלישי עם שמן הזית מזן נבאלי.שמני הזית המצטיינים בקטגורית יצרנים קטנים: שמן זית מירון - מקום ראשון, ארץ גשור - מקום שני, משפחת פז - מקום שלישי

בקטגוריית היצרנים הקטנים זכה במקום השני שמן הזית ארץ גשור של קיבוץ גשור – עם שמן הזית מזן קורינייקי; ומשק פז מכפר שמואל זכה במקום השלישי עם שמן זית מזן בלנד.

בתחרות המאורגנת ע"י מועצת הזיתים בישראל, השתתפו 14מותגי שמן בקטגוריית היצרנים הקטנים ו- 18 מותגים בקטגוריית היצרנים הגדולים.

ד"ר פתחי עבד אל האדי, העומד בראש פאנל טועמי שמן הזית, מסביר כי התוצאה היא שקלול הציון שנקבע בעקבות הטעימות של צוות הטועמים והבדיקות הכימיות, על פי נוסחה שנקבעה על-ידי ארגון השמן הבינלאומי.

לדברי סמנכ"ל מועצת הזיתים, גדי הורביץ, יש כיום מגמה בולטת של עלייה בדרישות הצרכן הישראלי לשמן זית מעולה בעל תו תקן. נכון להיום נושאים 160 מותגי שמן זית תו תקן המצביע על איכות המוצר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר