שמענו בין הגפנים 312: גם זה קרה השבוע ומעניין לקרוא

מינואר 22 היינות של יקב ויתקין יגיעו לחנויות ונקודות הפצה אחרות באמצעות המערך הלוגיסטי של יקב כרמל לאחר פרידה מחברת 'הכרם'. איל גוטמן צילם בכרם של ויתקין
השבוע בין הגפנים: יקב כרמל יפיץ גם את יינות יקב ויתקין, האם גראז' דה פאפא יהפוך למוסך מרכזי? לא יהיה מס סוכר על תירוש, מחזור 22 לקורס כרם בבית הספר ליין שורק, וחברת כנסת בת 6 ימים ששמה כרם
משמאל לימין: נדב ארנס, רן אסא, יוסי אדרי – יקב כרמל. צילום רפי דלויה
משמאל לימין: נדב ארנס – מנכ"ל, רן אסא – מנהל שיווק, יוסי אדרי – מנהל מכירות. הטריומווירט הניהולי של יקב כרמל. צילום רפי דלויה

יקב כרמל מוסיף עוד זרוע לתמנון: יפיץ את יינות יקב ויתקין

מאז שפורסם ניתוק קשרי ההפצה בין יקב ויתקין (המופץ) לחברת הכרם (המפיצה), היו בשוק לחשושים ושמועות על זהות המפיץ הבא של יקב ויתקין – אחד מיקבי הבוטיק בעלי המוניטין ומרכז מבקרים מצליח (חלק מהמוניטין). החידה נפתרה השבוע ברביעי בבוקר כאשר שני היקבים דרך שני משרד יחסי ציבור, הודיעו באותה לשון על מה שהם מכנים "שיתוף פעולה אסטרטגי" בו יקב כרמל יפיץ וישווק החל מ- 1.1.22 את יינות יקב ויתקין.

שרונה פז-בלוגולובסקי. מנכ"לית יקב ויתקין. צילום אלדן הפקות

אצל כרמל זהו עוד צעד  ב"הרחבת פורטפוליו המותגים", כלומר זרוע נוספת בתמנון שנראה כי לא יירגע עד שישלים את זרועותיו הכוללות את היקב עצמו, שיווק והפצת היקבים דלתה וארזה (קראו את הכתבה 'קשר או פלונטר? רשות התחרות חוקרת הסכמי הפצה של  יקב כרמל') – ועתה יקב ויתקין, יבוא והפצת מוצרי אלכוהול, הפצת בירות מחו"ל ובירה אלכסנדר מישראל. נראה כי הצמא של בעלי ומנהלי כרמל לא יירגע, ואולי יצטרף אליו גם רעב – המשאיות נוסעות בכבישי ישראל ויכולות להביא עוד מוצרים.

אסף פז יינן יקב ויתקין. צילום איל גוטמן
אסף פז יינן יקב ויתקין. צילום איל גוטמן

יקב הבוטיק המשפחתי ויתקין מנוהל על ידי שרונה פז בלוגולובסקי ואחיה היינן אסף פז, שכמי שהתחיל את דרכו בארץ ביקב כרמל, בו לא בדיוק הבינו מה הוא רוצה מזנים ים תיכוניים ומה עשו לו רע הקברנה סוביניון והמרלו, סוגר עתה מעגל מסוים – הפצה ושיווק; הוא לא ישנה את היינות של כרמל.

יקב ויתקין עם אסף באמת היה חלוץ ומוביל יינות מזנים ים תיכוניים, כאשר הרפרטואר שלו כולל זנים כמו קריניאן, גרנאש, פטיט סירה ואפילו מקבאו, שבלשון הידיעה "בעבר היו זנים שלא זכו להתייחסות מענף היין המקומי" (גם יקב כרמל?).

והידיעה מסתיימת בהאפי אנד: "שיתוף הפעולה מהווה סגירת מעגל היסטורית עבור שני היקבים". בשבוע הבא: הרחבה וניתוח של ההסכם, ועל מאחורי הקלעים של הגירושין הצורמים בין חברת הכרם ליקב ויתקין.

עידו לוינסון (משמאל) וסטס פלדביין בגראז' דה פאפא הנוכחי. מאחור חבית שקופה עליה תקראו בכתבה המלאה. צילום פאפא רצי

גראז' דה פאפא מחפש מקום חדש וחולם על מרכז מבקרים

רני רוגל מדווח: בביקור לילי השבוע יחד עם יגאל ברנע ביקב גראז' דה פאפא, במשכנו הנוכחי שבאזור תעשייה סגולה פתח תקווה, שמענו מעידו לוינסון וסטס פלדביין, אנשי היקב יחד עם פאפא אמנון לוינסון, על התוכניות של היקב, שנראה כי הן אמורות להתבצע בזמן הקרוב האפשרי.

המטרה היא להגדיל חזק את היקב ולעבור למקום חדש במרכז, שיתאים לכוונות הגידול שלהם מעבר ל- 25,000 בקבוקים בשנה שהם מייצרים היום, וניתן יהיה להפעיל בו מרכז מבקרים שיאפשר לחובבי יין להגיע למקום, לשמוע על היקב ויינותיו, לטעום, וכמובן לקנות. נכון שהיקב יישאר גראז' עד בוטיקי באופיו, אבל בדרך הביתה ציינו לעצמנו שאולי הוא יגדל ל"מוסך דה פאפא".

את הכתבה המלאה תוכלו לקרוא כאן

 

משפחת תירושי כרמל. צילום איל קרן

התירוש הוחרג ממס הסוכר – "משמש לקידוש"

בשבוע שעבר פרסמנו כתבה תחת הכותרת 'מס הסוכר – האם התירוש יוחרג והאם מועצת גפן יין הופכת לפוליטית?'. מהר מאוד התברר השבוע כי התשובה לשתי שאלות אלה חיובית.

כפי שפורסם, ועדת הכספים אישרה סופית את הצו של שר האוצר ליברמן להטלת מס של שקל לליטר, ובעקבות כך הכנסות המדינה ממס זה עתידות להגיע ל-380 מיליון שקלים בשנה, והוא יחול גם על משקאות דיאט. מי בחוץ? נכון, התירוש יוחרג מהמיסוי. למה? היו שאמרו כי משמש לקידוש והצריכה למשפחה בשישי נמוכה.  "החלטנו כך מתוך הבנה שמדובר במוצר שצריכתו לא תושפע כתוצאה מהצו", אמר בדיון ראש הוועדה ח"כ קושניר.

מה זה אומר בדיוק קשה להבין. מה שבולט זה שהאתרים המגזריים 'סרוגים' ו'חדרי חרדים', לא יצאו מגדרם ולא הבליטו בדיווח על המס שאושר את הישג הח"כים והלוביסטים שלהם. בטוח שהיקבים והמפעלים שמייצרים מיץ ענבים שמחים. הכמויות האדירות של תירוש ימשיכו להימזג ולהישתות. הסוכר לא עליהם, אולי בעצם קצת על המצפון.

ניר שחם בית הספר ליין שורק. צילום איל גוטמן

ינואר 22 – מחזור 22 לקורס שמוציא לשוק כורמים וייננים

ב- 25.1.2022 יפתח המחזור ה- 22 לקורס אשכול כרם בבית הספר ליין של יקב שורק, בהובלתו של ניר שחם. מדובר בקורס בן 12 מפגשים המתקיימים בימי שלישי, כאשר מפגשים מעשיים מתקיימים בשעות הבוקר והרצאות בשעות הערב.

צילום ענבל כברי

לקראת הקורס שוחחנו עם ניר שחם – מנהל בית הספר ליין ויינן יקב שורק, שמגדיר את הקורס כ"אחד הכי יציבים מבחינת עקביות ודומה לעצמו מדי שנה מאז 2005, אז קיימתי קורס להכנת יין וקורס מתקדם, שכלל אשכול הרצאות חיצוניות, אשכול כרם ואשכול טעימות יין. קורס זה מתקיים מאז עם שיפורים והתאמות, כולל עבודה בחלקות כרם אישיות  וגם הרצאות שלי ושל מרצים נוספים".

מי הנרשמים לקורס? "שני סוגי נרשמים, עם שתי מוטיבציות – כאלה שבאמת רוצים לטעת ולגדל כרם או רוצים להתמקצע, ואחרים שלמדו עשיית יין, ממשיכים לייצר, ורוצים להיות ייננים".

צילום ענבל כברי

עד היום יצאו מהקורס מאות בוגרים, בכל מחזור כ- 20, שחלקם נטעו מאות דונמים, וחלקם ממשיכים לייצר תוך הבנה טובה יותר. ביניהם אורנה לב, איתמר מיקב צור, אבנר מיקב כרם אבנר, או יוסי רוזנברג מכרם ברק. "זהו קורס שמתקיים בחורף בימי שמש כשהתלמידים מטפלים בחלקות שלהם, חלקם ממשיכים לקורס עשיית יין, ואחרי שבמשך חצי שנה גידלו ענבים ועשו קורס משלים, משלימים סבב מלא של גידול ועשיית יין".

לפרטים נוספים והרשמה. גם 08-9450844    

שירלי וכרם פינטו שמגיבה בדרכה שלה על הדיון הסוער. צילום מערוץ הכנסת. תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27 א'

כרם פינטו – חברת כנסת בת 6 ימים

ח"כ שירלי פינטו נאלצה להגיע ברביעי השבוע להצבעות בכנסת, עם בתה בת 6 הימים כרם, כי יו"ר האופוזיציה נתניהו סירב לאפשר לה להתקזז בהצבעות. זאת על אף שח"כ קרן ברק מהליכוד הביעה תרעומת על כך.

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב בטוויטר: "ראיתי את שירלי עכשיו ופשוט כעסתי: אמא לתינוקת בת שישה ימים צריכה זמן להתאושש. אני מודה לשירלי שהגיעה לכנסת עם שירלי המתוקה. זה הזמן לחזור לכללי משחק אנושיים".

אנחנו במערכת אכול ושאטו מברכים את כרם ואת אימא שירלי, ורק מזכירים לעתיד כי יש עוד שמות יין כמו גפן או עינב.

תגובה אחת

  1. אילו שירלי פינטו ומייקל קדוש היו בוחרים בשמות גפן או עינב, לא היו שמות ילדיהם יוצרים את הצירוף: כרם נבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר