שמענו בין הגפנים 9.3.2022 – אקשן בתוך הענף ומסביב

יקב רקנאטי קיים לרגל יום האישה הבינלאומי את מפגש '#משתבחת בסושיאל' שנועד להעניק למשתתפות – נשים מנהלות מתחום הקמעונאות בעולם היין, בעלות ומנהלות חנויות יין ומובילות דעת קהל בתחומים שונים – כלים לשיווק עסקיהן בצורה הנכונה ביותר בעולם משתנה של רשתות חברתיות. צילום לירון אלמוג
הפעם על הסכמי הפצת יין ובירה חדשים, פופ-אפ בר-יין חדש בתל אביב, #משתבחת_בסושיאל ביקב רקנאטי, יש חדש במזקקת חלב ודבש, וקמפיין טפרברג עם קריינות שי אביבי בסגנון 'בואו לאכול איתי', ואביב המכירות השנתי של יקב מרגלית
אורן דנה מנכ"ל כספיריטס (משמאל) ופול דאב יינן ומנכ"ל יקב צובה בתערוכת סומלייה 2022

יין ובירה – מפיצים ומפציצים

שני הסכמי הפצה ושיווק בתחום היין והאלכוהול הגיעו למחשב המערכת בימים האחרונים: חברת כספיריטס ויקב צובה הודיעו על שיתוף פעולה וחתימת הסכם שיווק והפצה של יינות יקב צובה, שהוקם בשנת 2005 כיקב Estate המבוסס על ענבים מכרמי קיבוץ צובה הנטועים משנת 1996 ומשתרעים על שטח כולל של 450 דונם, כשכולם בבעלות הקיבוץ ובסביבתו. היקב מייצר 60,000 בקבוקים בשנה הנמכרים בארץ ובחו"ל (צרפת, ארה"ב). כל יינות היקב כשרים למהדרין בהשגחת רבנות מטה יהודה ו- OK.

צילום מדף הפייסבוק

כספיריטס הוקמה תחת שמה הקודם 'כספי משקאות חריפים' ב-1909 בחיפה על ידי האחים כספי, והיא היבואנית הרשמית והמפיצה של מותגי אלכוהול, יין ובירה בינלאומיים רבים כגון טקילה חוזה קוארבו, וויסקי בושמילס, וויסקי גלן גרנט, וודקה נמירוף, קוניאק קמוס, גי'ן בולדוג, רום קראקן ורבים אחרים. ב- 2019 התחילה כספיריטס להרחיב את פעילותה בתחום שיווק היינות בישראל, והיא מייצגת את היקבים בן דוד, אפוד, שור וצובה, וגם יקבים בינלאומיים.

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק של יקב צובה

אורן דנה, מנכ"ל כספיריטס: "החיבור של יקב צובה לבית המותגים של כספיריטס הינו צעד נוסף וחשוב בדרכנו בעולם היין, ויינות צובה יהוו תוספת משמעותית למגוון היינות הישראלים שאנו משווקים  מיקבי בן דוד, אפוד ושור אסטייט. אלה יתווספו למגוון יינות יבוא איכותיים שיאפשרו לנו להציע לקהל אוהבי היין חווית יין אמיתית".

מור עובדיה, מנהל העסקים של קיבוץ צובה: "אנו מברכים על  שותפות הדרך הנרקמת עם כספיריטס, ואני בטוח שהעבודה עם החברה תביא לשיתוף פעולה פורה בינינו, לקידום היקב והיינות, ולשיפור החוויה לציבור אוהבי היין האיכותי".

ג'רמי וולדפלד הברומאסטר של ג'מס. צילום אמנון פאר

יקב כרמל לא נרגע, וסמוך לצירוף יקב ויתקין למערך היקבים אותם מפיץ (דלתא וארזה), דיווח על הוספת עוד מותג לפורטפוליו האלכוהול שלו, עם הסכם הפצה ומכירה של בירות הקראפט של מבשלת ג’מס (Jem’s Beer Factory). זאת בנוסף להפצת בירות מבשלת הקראפט 'אלכסנדר' ובירת הפרמיום קרומבאכר מגרמניה.

פסטיבל בירה ישראלית עם עשרות סוגי בירות, דוכני אוכל, מופעי רחוב ואווירה שמחה
פסטיבל בירה ישראלית עם עשרות סוגי בירות, דוכני אוכל, מופעי רחוב ואווירה שמחה. צילום בירה ג'מס

מבשלת ג'מס הוקמה ב- 2009 על ידי ג'רמי (ג'מס) וולפלד ודניאל אלון, שעלו מארה"ב והחליטו להקים מבשלת בירה ישראלית. הם חברו לדרור ארז שהגיע מעולם המסעדנות וחיי הלילה של תל אביב, ויחד הקימו את מבשלת ג'מס ואת מתחם הבילוי הראשון בפתח תקווה. כיום, עם 15 מקומות ברחבי הארץ וסניף דגל חדש בבנייה, הקבוצה מייצרת תריסר סוגי בירה קראפט.

חדש בתל אביב: העם רוצה פופ-אפ בר-יין

רני רוגל מדווח: בשישי 4.3.22 הגיעו יותר מ- 200 איש בשני סבבים לפופ-אפ בר-יין שיצא לדרך בבניין פנורמה בדרום תל אביב (דרך בן צבי 84, קומה 6 לופט 618) –  בניין תעשייה גדול ליד בית המעצר באבו כביר, לא תואר ולא הדר לו, בו יצר איש הכנסים והאירועים אייל נאור (EXP) סוג של גן עדן חווייתי במתחם שהקים כאן ובסיסו חדרפרטי.

אייל נאור עם שתי משתתפות באירוע הפופ-אפ הראשון. צילום נטי לוי

זה התחיל בפוסט שאייל העלה שבועיים קודם לכן:" בר יין מבית 'חדרפרטי חווית אירוח' יוצא לדרך. במפגש הראשון נארח את יקב נטופה מהגליל. איך זה יעבוד? תטעמו מספר יינות של היקב, תבחרו את היין המועדף עליכם, קנו בקבוק ושבו לשתות אותו במרפסת המקורה שלנו או בחלל הפנימי, . היין יעלה לכם כמו בחנות, פלוס דמי חליצה של 25 שקלים, תוכלו להוסיף גם פלטת גבינות ונשנושים נוספים".

צילום נטי לוי

לסבב הראשון שהתקיים בשעות 10-13 הגיעו כ- 70 א.נשים, כאלה שרצו ללכת מוקדם. "באחת בצהריים זה הפך למטורף, הגיעו המון אנשים כמו בבר תל אביבי (לאייל היה בעבר בר בעיר – פאב לסאל, אז הוא יודע). ניסיתי לארח את כולם והתגובות מצוינות, ונכון שהיו גם תגובות של נגמר האוכל – פעם ראשונה".

צילום נטי לוי

בואו נלך קצת ברברס

אייל מפיק אירועים כבר 23 שנים. לפני 8 שנים היה לו רעיון לפתוח חדר לארוחות – 'חדרפרטי', שגדל והגיע לאירועים של עד 150 איש. לפני שלוש שנים פתח מקום נוסף שנקרא 'לילי מטבח שף', ולפני שנה וחצי, בשיא הקורונה, את 'מטבח אחורי' – מקום לארוחות עבור עד 20 איש. אבל תקופת הקורונה הולידה גם רעיון למותג של מארזים קולינריים, וכך תוך פחות מחודשיים הופיעה 'קופסת אוכל- משלוחים של מארזים קולינריים בחמש קטגוריות שונות. "ניצלנו את הקשר הטוב שלנו עם חברות עסקיות, ובמקביל השקנו אתר אונליין לקהל פרטי", הוא מספר. "המיזם החזיק אותנו בקורונה מעל המים – תקופה מדהימה". במקביל הקים היזם הבלתי נלאה ומהיר הביצוע, אולפן לשידורים חיים. "באוקטובר 20 הבנתי כי בעוד עולם האירועים העסקיים משגשג בעיקר מסף סוכות עד פסח, בשנה זאת רוב האנשים יושבים בבית ומחכים שהקורונה תעבור, אבל נכנסנו לעוד סגר. אז פתחנו אולפן שקיים 3-4 אירועים בשבוע לגופים עסקיים, אירועי אונליין למאות אנשים, עבור לקוחות גדולים כמו גוגל וחברת חשמל, חברות ביטוח, וכנסי סוף ותחילת שנה לעובדים ולקוחות. שילבנו בכנסים וירטואליים אלה משלוחי מארזים לקהל המטרה. בכך שילבנו יחד את כל הפעילויות שלנו".

צילום נטי לוי

מהיכן נולד רעיון הפופ-אפ?

"אני אוהב יין, לא מבין גדול אבל נוסע בעקבות יקבים בארץ ובעולם. בספטמבר האחרון הייתי עם בת זוגי נטי בטוסקנה,  וכל יום זה מה שעשינו – נסענו ליקבים, בילוי אולטימטיבי.  אמרתי לנטי 'איזה כייף לארח אנשים על יין'. כשהגענו לרומא עשינו סיור קולינרי, ותחנה אחת של טעימות יין, חומץ, גבינות ונקניקים היה ב'מחסן יין' ליד השוק, עם מדפים עמוסים כול טוב. עשינו שם טעימות יין, וזה הזכיר לי מאוד את 'מטבח אחורי' עם כל מה שיש לנו במעדניה. המדריכה אמרה שבערב המקום הופך לבר יין. הגענו בערב, והיו שם הרבה אנשים בחוץ  ובפנים, כמעט כולם קהל מקומי. זה  נשאר לי בראש. לפני מספר שבועות הייתי ביקב וחזרתי עם חוויה לא טובה. למחרת אמרתי: בואו נפתח בר יין, והעובדים אמרו לי שזה לא יקרה.

צילום נטי לוי

לקראת הערב התקשר אלי יהב אלימי, מנכ"ל יקב נטופה, ושאל אם טעמתי את היין שהשאיר לי. עדיין לא טעמתי, אבל היו איתי עוד אנשים. ישבנו עם היין בשקיעה, ואמרתי 'אתם לא מאמינים לרעיון הבר יין, אבל אני אעלה פוסט בפייסבוק ונראה מה יקרה'. אחרי שעה הרמתי את הנייד וראיתי 120 תגובות. הבנתי שיש פה משהו. העם רוצה בר יין, אני עושה בר יין. למחרת התחלתי להתארגן, קבענו את הראשון עם יקב נטופה, וכל השאר היסטוריה. בעצם זה אירוע מאוד אגואיסטי. אני אוהב לארח, אני אוהב אנשים, אני אוהב יין, אז האירוע הזה הוא בשבילי. "בשישי האחרון הייתה התערבבות בין השולחנות, לא תחושת ניכור. זה מה שאנשים מחפשים – כששותים יין הופכים ליותר נחמדים, נופלים מחסומים ופחדים של היכרות בין אנשים. בשלב מסוים זה קרה בפני עצמו, ואני מניח שיקרה גם בשבועות הבאים".

צילום נטי לוי

מה הקשר עם יקב נטופה?

"לפני 9 שנים הפקתי אירוע נטיעות ליקב נטופה בכרמים שלהם. לא אירוע מאוד גדול, אבל עם המון נשמה ונגיעה באדמה. התחברתי לאנשי היקב, והיין היה מאוד טעים לי. כשפתחתי את חדרפרטי אמרתי שאני רוצה את יינות נטופה, ניהלנו דיאלוג והגענו למחיר הוגן, ומאז הם איתי. כמפיק אני לא שותה יין באירועים – כי בדרך כלל מסדרות נמוכות של יין כשר מבושל ולא טעים, אז מראש אני מוותר על יין כמפיק או אורח. לא רציתי שאנשים ירצו לשדרג את היין, אלא שמראש יהיה להם יין ים תיכוני מתאים לאוכל, ונטופה מתאים ולא משתלט".

צילום נטי לוי

מה באירועי הפופ-אפ הבאים?

בשישי השבוע (11.3) יהיו יינות יקב רמת הגולן, אחרי זה טוליפ (18.3), וכבר מתאמים עם מספר יקבים נוספים. אמנם 'חדרפרטי' לא כשר אבל 'לילי מטבח שף' כשר, לכן כרגע יהיו בפופ-אפ רק יקבים כשרים. אני לא רוצה לנעול את עצמי אז אולי יהיו בהמשך גם יינות לא כשרים, ואולי גם יינות מסקרנים מהעולם, שאנשים לא מגיעים אליהם בדרך כלל".

צילום נטי לוי

מי קהל המטרה שלכם לפופ-אפ?

"הרצון לתת מענה לצורך של קהל במגוון גילאים, שאין לו לאן לצאת בעיר. אנשים שלא יורדים לבר יין או חוששים להיכנס לתוך תל אביב, אבל כן רוצים להתארח. אנחנו במקום עם חניה חופשית, אין בעיית גישה בדרום תל אביב, ומציעים מחירי חנות – לא מחירי ברי יין ומסעדות; עם דמי חליצה של 25 ₪, ואפשר לקנות גבינות, עלי גפן, קרקרים, זיתים, ממרחים. האוכל רק נלווה, היין הוא המרכז".

מידע ושריון מקום לפופ-אפ בר-יין כאן: https://instagram.com/winebar_popup?utm_medium=copy_link

חבורת המשתבחות בצילום קבוצתי. צילמה לירון אלמוג

#משתבחת_בסושיאל – כך ציינו ביקב רקנאטי את יום האישה הבינלאומי

זו השנה השנייה בה קיימו נשות השיווק של יקב רקנאטי – מירב קרן סמנכ"לית המכירות וליאת משען מנהלת השיווק, את אירוע #משתבחת לקראת יום האישה הבינלאומי שצוין כמו מדי שנה ב- 8 במרץ. מדובר במפגש המאגד נשים מנהלות מתחום הקמעונאות בעולם היין – בעלות ומנהלות חנויות יין, ומובילות דעת קהל בתחומים שונים.

צילום לירון אלמוג

האירוע התקיים תחת הכותרת '#משתבחת בסושיאל', ונועד להעניק למשתתפות כלים לשיווק עסקיהן בצורה הנכונה ביותר בעולם המשתנה של רשתות חברתיות, כאשר במהלך היום התקיימו שתי סדנאות בתחום הסושיאל. סתיו כץ, משפיענית רשת ובעלת אינסטגרם בתחום היין, סיפקה בהרצאתה כלים להפיכת הרשתות החברתיות לכלי שיווקי משמעותי. הצלמת לירון אלמוג, שמתמחה בצילום וסטיילינג אוכל ובצילומי לייפסטייל, העבירה סדנת צילום בסמארטפון כדי לשפר את מיומנויות הצילום, צילומי פנים  וחוץ, שימוש באור טבעי ועוד, תוך התמקדות בצילומי יין ואוכל לצד פורטרטים.

ליאת משען, מנהלת שיווק יקב רקנאטי, אומרת: " תחום היין משגשג בסושיאל, והמכר ותרבות היין באונליין בצמיחה מתמדת. גם השנה שמחנו לקיים את מפגש #משתבחת לנשות עסקים שהן בעלים ומנהלות של חנויות יין ברחבי הארץ, כאלה שניצבות, חיות ונושמות יום יום את עולם הסחר של היין, ומבצעות את התיווך החשוב של חוויית היין מול הלקוחות".

טל חוטינר סמנכ"ל מכירות עולמי של מזקקת הוויסקי מילק אנד האני. צילום פאפא רצי

אמנם לא יין אבל יש חדש במזקקת חלב ודבש

רני רוגל מדווח: בדצמבר 2016 ביקרנו במרכז המבקרים החדש אז של מזקקת הוויסקי והג'ין מילק אנד האני (The Milk & Honey Distillery) בדרום תל אביב, תכלס מול בלומפילד. פגישה חטופה באירוע יומולדת 70 ליקב בנימינה עם טל חוטינר, סמנכ"ל מכירות עולמי ויצוא של המזקקה, הביאה אותנו לביקור חוזר במזקקה שמאז שינתה לא רק את פניה אלא בעיקר את היקפיה וסדרי הגוגל שלה – בייצור, בגיוון, ביצוא. בהחלט שווה מפגש. השבוע פורסם ב'כלכליסט' כי המתחם בו ממוקמת המזקקה עתיד לעבור לבעלות עיריית תל אביב, כך שעל מילק אנד האני יהיה לעבור למקום חדש.  לאן? עדיין לא יודעים, מחפשים מקום אבל יש להם הבטחה להישאר במשכנם הנוכחי לעוד כחמש שנים. נרגענו ונחזור למתרחש כאן.

וכבר בהתחלה איך גם אתם יכולים ליהנות מחוויית מילק אנד האני: לפני הקורונה הגיעו למילק אנד האני, כ- 1,000 מבקרים בחודש, כולל תיירים, והביקורים נמשכים. הביקור והטעימות מתקיימים בתשלום – מ-55 ₪ וצפונה, עם מגוון אפשרויות ופיתויים. בכל מקרה את הקהל המקצועי – למשל יקבים, מבשלות, קורסי ברמנים, מארחים כאן ללא תשלום.

המזקקה שמייצרת 170,000 ליטר בשנה וממלאת מעל 800 חביות מייצאת לחו"ל למעלה מ- 72% מתוצרתה. צילום יונתן לבני
צילום יונתן לבני

לטל חוטינר יש וותק וניסיון רב בעולם האלכוהול בארץ. את מילק אנד האני ליווה מתחילת הדרך, ובתחילת 2018 חזר כדי לפתח ולקדם את היצוא. בקבוק ראשון הגיע להולנד בספטמבר 18 – לא ויסקי אלא יאנג סינגל מאלט – הוויסקי עדיין התיישן בחביות. ויסקי קלאסיק המסחרי הראשון שוחרר בסוף 2019, בינואר פברואר 20 התקיימו עשרות אירועי השקה באמסטרדם, פריז (שבוע שלם), המבורג ומינכן. ואז קורונה והעולם נסגר. ב- 2020 הם הוציאו לשוק את סדרת האלמנטס –  שילוב של קלאסיק עם ויסקי בחביות שרי, יין אדום, ומעושן.

צילום פאפא רצי

"זו הייתה שנה נוראית להשקת ויסקי בעולם", אומר טל. "נכון שהצריכה עלתה מאוד בתקופת הקורונה, אבל בתקופה כזאת לא קונים מה שלא מכירים. בכל זאת המשכנו לקדם את הייצוא בתנאי הקורונה, אז ל- 13 ארצות והיום 30, כשבארה"ב אנחנו מוכרים בקרוב ל- 30 מדינות. השנה נייצר 230,000 בקבוקי ויסקי, הרוב לייצוא. בשנה שעברה מכרנו בארץ 10% מהייצור. בשנה שעברה זכינו בתחרות World Whiskey Awards כיצרן קראפט של השנה – Craft Producer. השנה זכינו במקום שני, אבל זכינו בפרס החדשנות Innovators of the Year. בסוף חודש מרץ נתחרה על תואר הוויסקי הטוב ביותר בעולם, עם הקלאסיק – וויסקי הכניסה שלנו, ועם הוויסקי שאנחנו מיישנים בים המלח – Apex Dead Sea. הג'ין מהווה 10% מהייצור – כ-23,000 בקבוקים בשנה, אם כי כמות הייצור האפשרית אינה מוגבלת". מבחינת מחירים בעולם: קלאסיק – כ- 55 דולר, ויסקי מסדרת Apex – 90-100 דולר. בארץ מפיצה את מוצרי מילק אנד האני חברת 'הכרם', ואלה נמכרים גם בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון.

צילום פאפא רצי

ואם אנו עוסקים בבקבוקי ויסקי, אז הבקבוקים בהם ממלאים את הנוזלים הם נושא בפני עצמו. הבקבוקים מיובאים מאיטליה. למה לא מפניציה הישראלית? "ניסינו, אבל זו זכוכית לא לגמרי שקופה ויש לה גוון תכלכל. רצינו לקנות עבור הג'ין ולא עבור הוויסקי" אבל פניציה לא חזרו אלינו".

לחלק מהפגישה הצטרף גל קלקשטיין, מקבוצת היזמים שהקימה את המזקקה, והבעלים. גל הגיע לוויסקי מעולם ההייטק, ליתר דיוק אלגו-טריידינג (מסחר אוטומטי מבוסס תוכנה, המושתת על חשיבה מתמטית וסטטיסטית) בחברת פיינל בבעלות משפחתו של גל. "הכנתי בירה בבית יחד עם מתכנת שעבד בחברה. חשבנו לעשות ויסקי אבל הבנו שזה גדול עלינו, אז החלטנו להקים חברה וב- 2012 הרעיון התגלגל. מהתחלה הבנו שהשוק הישראלי קטן מדי וצריך להיכנס לשוק הבינלאומי. התחלנו לזכות בפרסים, החלטנו לשמור על רמה הגבוהה ולעמוד בחוקים הסקוטיים לוויסקי".

בג'ין של מילק אנד האני יש 46% אלכוהול. צילום גל לוין

מילק אנד האני בעצם הרגילו אותנו לכך שיש דבר כזה ויסקי מיוצר בישראל. טל חוטינר מציין מספר שחקנים נוספים בתחום, בהיקפים ומגוון קטנים משמעותית, הגולני בקצרין – עושים רק סינגל מאלט ביישון של שלוש שנים מינימום, ירושלמי בזנוח – יאנג ויסקי, לא ויסקי בן שלוש שנות יישון, יקב פלטר מוציא מדי פעם באצ'ים לשוק, וקיים גם שחקן טכנולוגי – סטארט-אפ מלהבות הבשן בשם ורסטיל, שפיתח טכנולוגיית פיתוח וייצור – זיקוק ויישון של תזקיקים אלכוהוליים תוך מספר שבועות. הטכנולוגיה שלהם מאפשרת למבשלות בירה ייצור תזקיקים, ביניהם ויסקי וג׳ין, שמבוססים על הבירה שלהם.

עבודות הבנייה והשיפוץ של המזקקה החלו ב-2014

מסתבר שיישון ויסקי בישראל הינו אתגר בעקבות "חלקם של מלאכים" –   הנוזל שמתאדה מהחביות ובעקבות כך זכה לשם זה. ״חלקם של מלאכים״ מגיע בישראל ל- 11% פחת לעומת 1.5% בסקוטלנד, וביישון בים המלח מאבדים 25% מתכולת כל חבית. מה שמנחם את אנשי מילק אנד האני זה ש-  Apex Dead Sea זוכה במדליות דאבל גולד בתחרויות הכי נחשבות, וכפי שציינתי יתחרה בסוף החודש על תואר הוויסקי הטוב ביותר בעולם- אולי זה גימיק, אבל כזה שמושך תשומת לב עולמית למזקקה המטורפת מתל אביב ("תל אביב היא מותג  הרבה יותר קל למכירה מאשר ישראל", כך חוטינר. ""בעולם לא תמיד מזהים את תל אביב עם ישראל").

למעבדה תפקיד חשוב בשמירה על איכות ואחידות. צילום פאפא רצי

רוב המכירה היא של ארבעה מוצרים: קלאסיק, ושלושה ויסקי מסדרת אלמנטס – 50% חביות קלאסיק, ושלושה סוגי חביות נוספים: שרי, יין אדום, ומעושן. בכל הוויסקי חייבים לשמור על עקביות, לכן טועמים כל הזמן (עוד סוג של מלאכים…) ובונים את הבלנדים. המעבדה הצמודה מסייעת בשמירה על האחידות  ועל כך שכל ויסקי ייצא תמיד אותו דבר.

הקורונה גם ילדה את יציר הבירוקרטיה הישראלית: 'סוף' (Suph) – תזקיק חדש כשר לפסח (היחיד של המזקקה),  40% אלכוהול שהתיישן בחביות שרי. תולדת הזמנת כל כמות אלכוהול אפשרית על ידי הממשלה עבור ייצור אלכוג'ל ואלכוהול לחיטוי משטחים ומתקני רפואה שעוכבה, הסתבכה ובוטלה, והכשרות לפסח תעלה אותה לשולחנות בחג הפסח הבא עלינו לטובה.

צילום פאפא רצי

התרשמות הטועם שלנו

"התחלנו עם הקלאסיק שהיה קצת קשה לחך שלי. לעומת זאת, הוויסקי מחבית יין אדום היה מרוכך ונעים. המעושן היה מעושן קל ונעים לשתייה. שני הוויסקי מחביות שרי היו מצוינים. אחד מאוד מורכב ויקר, אחד פחות מורכב ופחות יקר, שהיה יותר לטעמי. סינגל מאלט כייפי. לטעמי, הסינגל שהתבגר בים המלח לא מספיק שונה ומרגש בטעם מהסינגלים האחרים. אולי עבור לתיירים או בחו"ל יהיה לו ערך מוסף רב יותר. הג׳ין קצת מורכב מדי לטעמי, אבל בהחלט מתובל וטעים. בסך הכול הרבה הערכה למזקקה הישראלית שלא חוששת להתמודד בעולם ולהצליח".

צילום מיוטיוב

יקב טפרברג בקמפיין טלוויזיה עם שי אביבי שמקריין בסגנון 'בואו לאכול איתי'

כשקרן אפל נכנסה לנעליו של רועי הראל בתפקיד סמנכ"לית השיווק של יקב טפרברג, מהגדולים בארץ, זה היה אחרי  יצירת הפרסומת החיה הראשונה אי פעם בתיאטרון – עם בית ליסין ב- 2017, פרסומת משוחקת על הבמה שבאה לעקוף את חוק איסור פרסום האלכוהול שיצא אז לדרך.

צילום מיוטיוב

ב- 2018 יצא הראל עם קמפיין נוסף כשבמרכזו 'סיפוריי יין' בסימן משפחתיות – המוטו שהוביל את היקב הוותיק ועתיר דורות יין וייננות. כפי שהראל אמר אז:  "טפרברג בחר להיות המותג הראשון שנוגע בזירה שהפכה למוקד הפעילות המשפחתי הכי תוסס ואמיתי, 'ווטסאפ משפחתי' – שיחות אמיתיות של משפחות אמיתיות". במסגרת הקמפיין הופקו על ידי משרד הפרסום מקאן שלושה  סרטים קצרים באורך 10-15 דקות שעוסקים במשפחה ישראלית, וזכו בפרסים בתחרויות פרסום בינלאומיות.

היקב זכה בפרס הכסף עם המהלך "לוקח 149 שנה לבנות מסורת של יין ו-4 שנים לבנות את המותג הצומח בקטגוריה". צילום מדף הפייסבוק של רועי הראל מנהל השיווק של טפרברג
היקב זכה בפרס איגוד השיווק עם המהלך "לוקח 149 שנה לבנות מסורת של יין ו-4 שנים לבנות את המותג הצומח בקטגוריה". צילום מהפייסבוק של רועי הראל

הקורונה שיבשה את כולנו בתחילת 2020, ובאוגוסט 2021 – כשלא היינו ממש מרוכזים, השיק היקב אסטרטגיה חדשה, שבבסיסה האמירה כי יקב טפרברג מעודד אנשים לבנות סגנון חיים חדש ואורח חיים שמאפשר להם למצות את החיים וליהנות מכל רגע. הסלוגן המוביל את האסטרטגיה הוא "לחיי מסורות חדשות".

קרן אפל סמנכ"לית השיווק של טפרברג. תארים במנהל עסקים ויותר מ-10 שנות ניסיון בענפי הפרסום והמזון

כאשר לתפקיד סמנכ"לית השיווק נכנסה קרן אפל, שקודם לכן הייתה מנהלת השיווק של תה ויסוצקי, האסטרטגיה חיכתה לה עם קמפיין טלוויזיה ראשון תחת הסיסמה החדשה, שזכה לשבחיה של מומחית האסטרטגיה עטרה בילר.

האמת שאנחנו לא שמנו לב לקמפיין זה באוגוסט 2021 – קורונה, אתם יודעים, אבל השבוע גילינו כי קרן אפל ממשיכה להוביל את אסטרטגיית תוך מינוף ההשקעה בהפקה, והעלתה לפני פורים גל נוסף של הקמפיין תחת הסיסמה "לחיי מסורות חדשות" שעדיין לא נשחקה ונראה כי היא בשלב הרצה.

צילום מיוטיוב

הקמפיין משלב סרט אחד שכבר שודר בעבר וקריאייטיב אחד חדש, כאשר הקמפיין פונה לקהל יעד חדש לטפרברג: צעירים –  הקהל שמוביל את צמיחת הקטגוריה. בסרטונים, עם קריינות באינטונציה הצינית של שי אביבי, שעשתה את 'בואו לאכול איתי' בכאן 11 להצלחה גדולה, קורא היקב לאתגר את אורח החיים הקיים, ומעודד סגנון חיים חדש "שמאפשר לחיות את החיים בדיוק כמו שאנחנו רוצים וצריכים".

צילום מיוטיוב

סרטון "רביעי זה חמישי החדש" מציג מפגש יום ד' של חבורת בנות שפותחות מסורת שתיית יין בימי רביעי. בסרטו "כוסית של פאן רגע לפני הבלאגן", עינת וברק דוידי מחליטים לארח את כל המשפחה לארוחת משלוחים, כך שלפניה יש להם זמן פנוי לשתיית יין. בסרטון "שני קצר ויין", שרון קורן חותכת מהעבודה לקצר עם בן זוגה ביום שני אחר הצהריים, וכך מייסדת מסורת חדשה: "שני קצר ויין" .

לחיי מסורות חדשות מאתר האינטרנט של מקאן – משרד הפרסום מאחורי האסטרטגיה והקמפיינים של היקב

אז הבשורה החדשה היא שמשפחתיות בצד, ויקב טפרברג  פונה לצרכני הלייפסטייל, צעירים וצעירים ברוחם, שעבורם היין הוא חלק מרכזי בסגנון החיים היומיומי; צעירים שלפי הנתונים של היקב אחראים לצמיחת הקטגוריה. האסטרטגיה החדשה פונה גם לחובבי יין מושבעים שצורכים יין כל ימות השבוע, ונהנים מבילוי ביקבי בוטיק.

קרן אפל סמנכ"לית השיווק של יקב טפרברג מסבירה את המהלך: "כבר שנים שהיקב נע על הציר הגמיש בין המסורת להתחדשות. אנחנו מייצרים מסורת חדשה של שבירת המוסכמות המוכרות בקשר לצריכת יין. לא עוד יין רק בסוף שבוע או באירועים מסוימים או עם האוכל המתאים, אלא כחלק מלייפסטייל יומיומי. האסטרטגיה שלנו מעודדת את הצרכנים לאתגר את עצמם, לפרגן לעצמם, ליצור מפגשים חברתיים, ולהכניס את חווית סוף השבוע לאמצע השבוע".

כמו בחידה של ג'קי: איפה מרכז המבקרים של יקב טפרברג? צילום זאב שטיין מתוך אתר פיקיויקי

נושא נוסף, הוא איך ליקב טפרברג עדיין אין מרכז מבקרים – עליו דיבר איתנו מוטי טפרברג לפני שנים, וכך החמיץ היקב את צעירי היין שהעלו את צריכת היין בארץ אחרי עשרות שנים, עם הביקורים ביקבים וסלסלות הפיקניק.  לקרן אפל יש בשורה בנושא: מרכז המבקרים עליו חולם יקב טפרברג כבר שנים רבות נמצא כבר בבנייה, והוא יחזק את ההיכרות של  הקהל בישראל עם יינות היקב. "האסטרטגיה שלנו תבוא לידי ביטוי גם בפעולות, בהתרחשות ובחוויה שנעניק לקהל הלקוחות שלנו שיגיעו לבקר. יש למה לצפות". אז נצפה.

יאיר מרגלית ואסף מרגלית – אבא ובן, שתי אסכולות. צילום דוד סילברמן dpsimages
יאיר ואסף מרגלית – אב ובן, שתי אסכולות. צילום דוד סילברמן dpsimages

סופ"שים 25.3-9.4.22: אביב הטעימות והמכירה השנתית של יקב מרגלית

אז נכון שאסף מרגלית החליט לא לעשות את בציר 2021, ודילג באופן אלגנטי לבציר של ריזלינג ביקב התאום היימן לובנשטיין בגרמניה, איתו מקיים יקב מרגלית קשר של שיתוף פעולה, ידידות וחילופי ידע מקצועי.

אסף מרגלית בכרם. צילום אלון גונן

אבל זה לא אומר שיש שינוי במסורת מכירת האביב לקראת פסח. כפי שכותב אסף: "שנתיים מאתגרות עברו על כולנו מבחינות רבות. אנחנו שמחים לחזור לשגרת הטעימות לקראת פסח. לפגוש חברים ללא מגבלות התכנסות, לטעום יינות חדשים וגם להצטייד הביתה". אלה התאריכים השנה, שלושה סופי שבוע רצופים לפני פסח:  שישי-שבת 25-26.3.22,  1-2.4, ו- 8-9.4, בין השעות 10:00 בבוקר עד 16:00 אחרי הצהרים.

ד"ר יאיר מרגלית עם חיים גן בהכרזת זוכה פרס מפעל חיים טרה וינו 2021-22. צילום איל גוטמן

הטעימה תהיה של היינות האדומים משנת בציר 2019. בשנה זו הענבים נבצרו בסופה של העונה, ולהערכתנו היינות פירותיים ועוצמתיים  יותר", כך יאיר ואסף מרגלית. היינות שיוצגו בטעימה הקרובה הם: פרדיגמה 2019 GSM  כרם זיכרון – 42% מורבדר, 36% גרנאש, 22% סירה -135 ₪, קברנה סוביניון 2019 כרם קדיתא  – 80% קברנה סוביניון, 10% קברנה פרנק, 6% מרלו, 4% פטי ורדו – 175 ₪; קברנה פרנק 2019  כרם בנימינה – 83% קברנה פרנק, 11% קברנה סוביניון, 5% מרלו, 1% פטי ורדו – 185 ₪; אניגמה 2019  כרם קדיתא וכרם בנימינה – 51% קברנה סוביניון, 25% מרלו, 21% קברנה פרנק, 3% פטי ורדו – 200 ₪;  קברנה סוביניון 2019 ספיישל רזרב כרם קדיתא – 82% קברנה סוביניון, 10% דוריף (פטיט סירה), 8% פטי ורדו – 300 ₪. המחירים תקפים רק בימי המכירה השנתית ביקב.

יקב מרגלית – רחוב הטחנה 60 בנימינה, שיווק ותיאום ביקורים – דבי: 054-6700836, מכירות (חנויות ומסעדות) – עודד: 054-6520604, אסף: 054-6285666, יאיר: 050-5334433

תגובה אחת

  1. פינגבאק: שמענו בין הגפנים 9.3.2022 – אקשן בתוך הענף ומסביב - אכול ושאטו - בניית אתרים. קידום אורגני בגוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר