שמרית נחמיאס יוצאת לדרך יין חדשה

שמרית נחמיאס, בת 26, ילידת מושב כרם בן זמרה ועד לאחרונה השם הכי מתחבר והכי מתקשר ליקב רימון, החליטה כי עתה זה הזמן לפרוץ לדרך חדשה – דרך עצמאית על מסלול ברור מבחינתה של נסיקה כלפי מעלה

ישנם אנשי שיווק, אותם אתה פוגש בערבי טעימה, תערוכות ואירועי יין, והם מייצגים עבורך יותר מכל את היקב בו הם פועלים. לא אחת מתקשר שמו של היקב עם מנהל השיווק בנשימה אחת.
שמרית נחמיאס, בת 26, ילידת מושב כרם בן זמרה ועד לאחרונה השם הכי מתחבר והכי מתקשר ליקב רימון, החליטה כי עתה זה הזמן לפרוץ לדרך חדשה – דרך עצמאית על מסלול ברור מבחינתה של נסיקה כלפי מעלה, תוך שהיא לוקחת על כתפיה הענוגות את ניסיונה, היכרותה עם הנפשות הפועלות בעולם היין הישראלי, ומנות גדושות של שאפתנות, רצון, ויכולות עם קבלות.

נפגשנו לשיחה "אחד על אחד" עם שמרית נחמיאס, ואיחלנו לה מכאן, עם זכות ראשונים, ברכות של פרגון והמון הצלחה.

כיצד את מתכננת לצאת ולשווק יין בתקופת מיתון אליו נקלע המשק?
מיתון, אין ספק שזה דבר שמפחיד את כולנו, אבל אפשר גם להסתכל על זה מהצד של חצי הכוס המלאה. דווקא בתקופות של משבר אפשר למצוא את ההזדמנות לזנק קדימה בקפיצה.
בעולם היין יש הרבה אנשים שמפרגנים, נותנים כתף תומכת, מאמינים שצרכני יין לא יפסיקו לשתות, וחובבי יין שנחשפים ליינות חדשים וטובים הולכים ומתרבים.

איך שומרים על מכירות גבוהות בתנאי שוק שכאלה?
אה….מכירות? עושים הרבה עבודה, מתאמצים, מובילים מותגים נחשקים, מקיימים ערבי טעימה, פוגשים את הקהל הכי קרוב שאפשר.

מה הוביל אותך לצאת לדרך עצמאית?
קודם כל, עולם היין מאוד מתפתח. אני מעידה על עצמי שהתפתחות לטובה שכזו עוברת גם עלי. נחשפתי לעולם מדהים ולאנשים נפלאים.
יקב רימון בשבילי הוא הרבה יותר ממקפצה, הרבה יותר ממשפחה קרובה, זה משהו שנמצא עמוק בתוכי כמו "הילד הגדול" שלי. אני רואה ופוגשת אנשים שאיתם ובאמצעותם אפשר להתפתח ולגדול בתחום הזה.
בחרתי להוסיף יקבים מאוד קטנים ומאוד איכותיים, אותם בחרתי בקפידה אחד אחד לפורטפוליו שאני מייצגת ומשווקת. הרבה צעירים נכנסים לאחרונה לעולם היין, ואני מרגישה לחובה להביא אליהם את הטוב שבטוב שאני יכולה להציע בתחום.

תגידי, לא היה לך מספיק "כאב ראש" בשיווק וההפצה של המותג "יקב רימון"?
תשמע, זה כאב ראש הכי טוב שאני יכולה לאחל לעצמי. זה בריא, זה כייפי, וממילא אני כבר בתוכו, אז למה בעצם שאני לא ארחיב זאת.

אילו פעולות את מתכוונת לעשות בכדי לדחוף קדימה את היקבים שאת מייצגת?
בחרתי יקבים ממש בפינצטה. אלו יקבים זוכי מדליות. הקונספט שלי אינו רק ביקבים אלא גם בליקרים, בוודקה, להכניס לחנויות ולמסעדות דברים טובים; דברים שמעבר לרגיל. הכל ממוצב מאוד גבוה. אלה מוצרי פרימיום. לא התפשרתי. הכל גם כשר.

איך את מבקשת לרענן ולהעמיד בשורה הראשונה יקבים שכרגע עדיין אינם מפורסמים, ואפילו כאלו בעלי אופי שמרני ומשפחתי?
זה אולי נשמע מאוד פשוט, אבל אני מאמינה בדרך. ברגע שאתה מביא את מה שיש לך לתת, את האני מאמין, זה הרבה יותר קל. לעשות הרבה אירועי טעימה אבל מהפן האחר, להביא את העולם החדש והעולם הישן, ולחדש כל הזמן.

האם מתן הנחות מופלגות לחנויות יין ולמסעדות הן חלק מהדרך שלך לקדם את היקבים שאת מייצגת?
ממש לא. הנחות, כמובן, זה כל מה שאתה יכול לתת כחלק מההתנהלות העסקית מול לקוחותיך. כל אחד צריך להרוויח פה, והנחות זה לא מה שמקדם מוצר; ההיפך הוא הנכון. אני לא מאמינה שבדרך של הורדת ערכו של מוצר אתה תורם לקידומו.

מה החזון הכלכלי שלך ?
להצליח.

איזה מסר את מבקשת להעביר לקהל היעד שלך ?
לא מתפשרת על איכות.

אפייני את החברה אותה הקמת וצייני את המותגים המובילים שלך
החברה שהקמתי נקראת "SHIINE שיווק מוצרי פרימיום". השם "שיין" הוא זורח, הוא נוצץ. ובעברית, שם המותג מורכב מחיבור האותיות ש בשביל האות הראשונה בשמי שמרית, ויין בשביל הקונספט אותו אני משווקת ככותרת.
בשם המותג גם מקופל הרעיון להביא את הנוצץ, הנחשק והמיוחד, אל קהל היעד. המותגים שלי הם יקב רימון, כמובן, שהוא חלק ממני. שמרית נחמיאס היא יקב רימון. אצלי ובנשמתי זה תמיד יישאר ככה, לא משנה מה יהיה.
המותג הבא הוא יקב אדיר שנמצא במושב כרם בן זמרה. היקב זכה בתחרות היין הבינלאומית TerraVino 2008 בארבעה פרסים שונים, ביניהם יקב הבוטיק הישראלי הקטן הטוב ביותר, ושלושה פרסים נוספים בזכות יין פלטו 2005, היין הישראלי הטוב ביותר, מדליית זהב כפולה והיין הזוכה בקטגוריית המחירים 37 עד 50 דולר.
היקב הבא הוא יקב גת שומרון, שאנשיו נכנסו לי מאוד ללב. מדובר ביקב בוטיק שהוקם ביישוב קרני שומרון ע"י אביגדור שרון וליאור נחום בשנת 2003, והחל לשווק לראשונה יינות מבציר 2005. כיום הוא מייצר כ- 8,000 בקבוקים בשנה. הענבים נבצרים בשומרון ובגליל העליון.
אני חייבת לציין שיקבים אלו מציגים יינות פשוט מדהימים, והם מתחברים מצוין לתפיסת המיתוג שלי, שהיא מאוד פרימיום.
היקב הבא הוא יקב לביא שמייצר ליקרים נפלאים, מאוד טעימים, מאוד איכותיים, ובטעימתם הם הופכים לנחשקים ביותר. היקב מייצר סדרה של ליקרים, שמגיעים בבקבוקים של 500 מ"ל או 200 מ"ל. הוא ממוקם באפרתה. היינן הראשי הוא אשר בנטולילה. בליקרים ניתן למצוא אוכמניות, דובדבנים, שוקולד מריר, שוקולד חלב, קפה ושמנת, שוקולד לבן.
המותג הבא אותו אני משווקת הינה וודקה חדשה הנקראת Vodka O2. חברה אנגלית בשם International English Distillers הוציאה בתחילת חודש נובמבר את ה- Vodka O2. מדובר בוודקה ייחודית, מוגזת בבעבוע עדין, שזוכה כבר עתה להתעניינות רבה בעולם המשקאות, ואני גאה על שנפלה בחיקי ההזדמנות לקבל את שיווקה כנדבך נוסף במותגי הפרימיום שקיבלתי על עצמי.

נשארת על אותו מסלול הפצה שהיה לך עד היום, או שאת מרחיבה אותו כרגע?
נשארתי במסלול שלי, וכידוע לך הוא מכסה את כל הארץ. כמובן שאני לא מוותרת על חנויות קונספט, וכל הזמן אני מחפשת איך לחשוף ולהגדיל את המודעות למוצרים בפני כמה שיותר קהל, שתר כל הזמן אחר דברים איכותיים.

מיהו קהל היעד שלך?
בעצם קהל שאוהב ומבין יין, ומאידך יקב רימון עם המותג הייחודי שלו ויקב לביא עם הליקרים הייחודיים שלו, ובהמשך ייתכן וגם ריבות מיוחדות, מרחיבים באופן טבעי את קהל היעד; מאחר והמוצרים טעימים ומאוד מפתים את החך ואת חושי הטעם. הם נפלאים לצריכה אישית, למתנות, לתוספים כמרכיבי ארוחה או בישול ואפייה, לחברותא נהדרת סביב לשולחן, והכל מתקשר להנאה צרופה, לתרבות השפע ולחיים הטובים.
אני בפירוש לא רוצה להיכנס לתיחום קבוצות גילאים. אני כן רוצה להיות לצדם של אוהבי היין ואוהבי הדברים הטעימים והטובים; קל וחומר האיכותיים ביותר שיש לי להציע עבורם.

מה חשוב לך לציין?
זה עולם מדהים שאנשים רק צריכים להיחשף אליו, וזה נגיש וכאן, ואם תרצו אני כבר בדרך אליכם.

מה את לוקחת עמך לתפקידך החדש מתפקידך הקודם?
הכל. גיליתי את העולם הזה. העבודה שלי מיקב רימון החוצה, ההיכרות עם האנשים, מהווים עבורי ערך מוסף בעל משקל רב, שאני מייחסת לו ראשית הרבה כבוד, ושנית רואה בו מורה דרך.

עד כמה את מאמינה בהצלחתך?
אני מאמינה ב- 100%.

שמרית נחמיאס
SHIINE שיווק מוצרי פרימיום
טל. 052-4517570, 054-6350021

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר