שני ברווזים יצאו לדרך בפריז

קתרין, שלפי התפריט שקיבלנו הייתה היום בת 104 לו הייתה בין החיים, פתחה קפה מסעדה שאירח עיתונאים וסופרים רבים שעבדו במערכות העיתונים שהיו ממוקמות ברובע זה, ביניהם אלבר קאמי ולואי אראגון. המסעדה, שבימיה הראשונים נקראה La Fauvette, הפכה ל"שני הברווזים", מאחר שבסלנג הצרפתי, ברווז הוא עיתון

בימים אלה פורסם כי מסעדת טור דארז'ן המיתולוגית בפריז איבדה אחד משני כוכביה במדריך מישלן.
למי שרוצים לאכול ברווז בתפוזים בפריז יש הרבה פתרונות אחרים, שלאחד מהם נוביל אתכם היום. סיפורה של מסעדת "שני הברווזים – אצל קתרין" (Aux Deux Canards – Chez Catherine) השוכנת ברחוב פובורג פואסונייר היורד לו מהבולברים הגדולים של פריז, עם הפנים אל כנסיית מונמרטר; התחיל ב- 1942 בתקופת הכיבוש הנאצי, תוך סיוע למתנגדים לגרמנים.

קתרין, שלפי התפריט שקיבלנו הייתה היום בת 104 לו הייתה בין החיים, פתחה קפה מסעדה שאירח עיתונאים וסופרים רבים שעבדו במערכות העיתונים שהיו ממוקמות ברובע זה, ביניהם אלבר קאמי ולואי אראגון. המסעדה, שבימיה הראשונים נקראה La Fauvette, הפכה ל"שני הברווזים", מאחר שבסלנג הצרפתי, ברווז הוא עיתון (המונח "ברווז עיתונאי" בוודאי מוכר לכולם).

את מקומה של קתרין בניהול המסעדה, שכבר מ- 1984 נאסר בה העישון, והדבר מתנוסס בגאווה רבה על קירותיה, ירש ז'ראר, שמנהל אותה ביד רמה. עם שיער שופע וגולש, סינר שחור מעל מכנסיים סקוטיים משובצים, ומקל מנהיגות (פוינטר) ביד, הוא מציג בגאווה את סודה של "שני הברווזים": דבש תפוזים שקתרין הגתה אותו, הנוצר מהתססה של קליפות תפוזים בצנצנות המקיפות את קירות המסעדה ומכסות את מדפיה. תחילה מרגישים כאן כמו בשיעור המעבדה, כאשר כל צנצנת מכילה קליפות תפוזים בשלבי התססה ויישון שונים – תוך הבדלי צבעים וניחוחות.

דבש התפוזים משרת את הקוקטיילים המוצעים לפתיחה, וכמובן את מנות הברווז השונות – אם הראשונות ואם העיקריות, וגם מלווה את גבינת המונסטר "הריחנית", שהנה עוד סימן הוכר של המסעדה.

ברור לכם שהביקור בשני הברווזים הוא חוויתי ביותר – אינכם צריכים לדעת צרפתית לשם כך. בעל המסעדה (ה"פטרון" בשפת המקום) דובר אנגלית, איטלקית, ספרדית, וגרמנית (לעברית עדיין לא הגיע), והוא יארח אתכם בחמימות ובבדיחות דעת, כאשר האוכל הוא רק חלק מהחוויה.

מחירי מנות הפתיחה נעים בין 5 עד 14.5 יורו, מנות עיקריות מ- 14.5 עד 25 יורו, גבינת מונסטר עם קליפות תפוזים: 6.5 יורו, וקינוחים מ- 5.5 עד 8 יורו, כך שהמחירים סבירים בהחלט.

אז מה אכלנו ב"שני הברווזים"?
מ., רעייתו של שליח מכובד בפריז, שאכלה תפיחת גבינת שבר(עזים) עם רוטב ועלעלים, התפלאה על טמפרטורת המנה (קרה), וציינה כי "טעמה שטוח" (מה זה בעצם?).
השאטו בריאן שאכלה למנה עיקרית כבר זכה לשבחים: טעים, כרסתני ועסיסי, אם כי הרוטב שלו היה מפולפל יתר על המידה.
התוספות: גרטן תפוחי אדמה עם שמנת וערמונים צלויים, שדרגו את המנה והתאימו לערב הקר. רצועות הקישואים, לעומת זאת, זכו לציון "עשויות מעט יתר על המידה".
מפח נפש היה ל- מ. עם מוס השוקולד שהוכתר כ"פשוט מיותר", בלי זסט תפוזים שהובטח; ובצער רב היא ציינה כי "רואים שהמוס הוכן הרבה לפני הארוחה".

ב., השליח המכובד בפריז, פתח בסלט מגרה דה קאנאר – רצועות ברווז טעים מאוד, עם פרוסות מנגו – מנה יפה מאוד וטעימה. ב. גם נהנה מאוד מהמנה העיקרית: צלי חזיר בר, עם אותן תוספות שליוו גם את השאטו בריאן. הוא הצליח לא פחות עם הקינוח שלו: גלידה מפיסטוק עדין עם דודבן צהוב ואוכמניות, יחד עם ליקר מארי בריזאר חריף מאוד.

ד', האורחת מישראל, פצחה בשבלולים – אסקרגו בלי קונכייה (לאכזבתה), שרוטב היין שלהם היה טעים מאוד. היא המשיכה עם אחת ממנות הדגל של המסעדה – ברווז בדבש תפוזים, שהיה טעים, אם כי מתקתק מדי (טוב, תפוזים…).
הקינוח של ד' היה זביון עם תותים טריים, שהובטח עם יין מרסלה – שלא היה. גזר הדין: "משונה שהתותים חוממו. הזביון היה מחומם – לא מתוק ולא טעים".

דרך אגב, מי שאוהב כבד אווז (פואה גרא) יוכל לאכול אותו כמנת פתיחה (חם עם מירטיל) ב- 14.5 יורו, או כמנה עיקרית מוגדלת ב- 25 יורו.

"שני הברווזים" בפריז שווה ביקור חוויתי, עם אוכל לא רע.


Aux Deux Canards – Chez Catherine
8 rue du Faubourg Poissonierre
Paris 10
Metro: Bonne Nouvelle
Tel. #00-33-1-47-70-0323
www.lesdeuxcanards.com
סגור: שבת בצהרים, שני בצהרים, וראשון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר