שף עולמי: דניאל בולו

דניאל בולו (Daniel Boulud) גדל בחווה ליד ליון, צרפת, אפוף במוצרים טריים מהשדות, והבישול הביתי מלא ההשראה של סבתו. אחרי שהוכתר כמועמד לשוליית הטבחים הטוב ביותר בצרפת, דניאל המשיך ללמוד משפים מובילים כמו רוז'ה ורז'ה, ג'ורג' בלאן, ומישל גררד

דניאל בולו (Daniel Boulud) גדל בחווה ליד ליון, צרפת, אפוף במוצרים טריים מהשדות, והבישול הביתי מלא ההשראה של סבתו.
אחרי שהוכתר כמועמד לשוליית הטבחים הטוב ביותר בצרפת, דניאל המשיך ללמוד משפים מובילים כמו רוז'ה ורז'ה, ג'ורג' בלאן, ומישל גררד.

אחרי שנתיים בקופנהגן, שם עבד דניאל כשף באחדים מהמטחים הטובים ביותר בעיר, הוא עשה את דרכו לארה"ב.
תפקידו הראשון היה כשף של הנציבות האירופאית בוושינגטון. לאחר מכן הוא פתח את פולו לאונג' במלון ווסטבורי, ובהמשך את הרג'נס במלון פלזה אתנה בניו יורק.
מ- 1986 עד 1992 היה דניאל בולו השף הביצועי הראשי במסעדת לה סירק (הקרקס) בניו יורק. בתקופתו נבחרה המסעדה שוב ושוב לאחת הטובות ביותר בארה"ב.

ב- 1993 פתח דניאל בולו את מסעדת דניאל רבת השבחים שבבעלותו ב-אפר איסט סייד של ניו יורק. כאן נשארו גורמי השראתו הוותיקים: רכיבים עונתיים מהמגדלים המקומיים הטובים ביותר. תוך שנה בלבד מפתיחתה דורגה המסעדה כאחת הטובות ביותר בעולם ע"י האינטרנשיונל הרלד טריביון.

בספטמבר 1998 הוא פתח את קפה בולו, על שם בית הקפה אותו פתחו סבו וסבתו בחווה שלהם מחוץ לליון בתחילת המאה ה- 20.
קפה בולו הנוכחי הנו מסעדה צרפתית עם מבטא בינלאומי – המביא שיק פריזאי למנהטן הקוסמופוליטית.
אחרי 3 חודשים העביר בולו את המסעדה למה שהיה מלון מייפייר בפארק אבניו ורחוב 65. מאז פתיחתה החוזרת של המסעדה הוכתר דניאל בולו כשף השנה ע"י המגזין בון-אפטי, והמסעדה קיבלה את תואר ה- Top Table היוקרתי של המגזין גורמה. במרץ 2004 העניק היו יורק טיימס לדניאל 4 כוכבים, ובסתיו 2003 קיבלה דניאל את הפרס הגדול של וויין ספקטייטור ואת פרסי ניו יורק למטבח, שירות ועיצוב פנים של המסעדה, בסקר זגאט.

לבולו יש גם את "ביסטרו מודרני DB" במלון סיטי קלאב ברחוב 44 מערב.
DB הנה מסעדה קז'ואלית ומודרנית בקרב אזור התיאטראות, עם מטבח ביסטרו מושרש במסורת הצרפתית.
השף פתח קפה בולו נוסף ביולי 2003 בברזיליאן קורט הוטל בפאלם ביץ', עם תפריט זהה לזה של המסעדה בניו יורק.
עוד בפועליו של בולו: קייטרינג אקסקלוסיבי וסדרה של קוויאר מהים הכספי וסלמון סקוטי הנמכרים בדיוור ישיר.

ב- 2003 הוא חנך גם סדרת של ציוד מטבח מקצועי איכותי בשם DBK (המטבח של דניאל בולו), כולל סכינים, סירים וקדירות מברזל יצוק. ציוד בישול וכלים מנירוסטה, וטקסטיל למטבח כמו סינרים ומגבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר