שף שחף שבתאי מוביל את התפריט החדש לנוסעי מחלקת העסקים באל על

שף שחף שבתאי למד בפריז, עבד במסעדות בצרפת ובניו יורק, הקים בית ספר לבישול בבנגקוק, בישל במלונות רחבי העולם, מוביל את הקו הקולינרי של מסעדת ניטן תאי בדרך לרשת בינלאומית, ועתה מאכיל את נוסעי אל על. צילום פיני סילוק
התפריט מוגש בטיסות היוצאות מישראל לצד תפריט יין חדש. בין המנות העיקריות החדשות: אסאדו 3 שעות, פילה אמנון בקדאיף, ועוף בשקית קוקי

אל על השיקה תפריט חדש לנוסעי מחלקת העסקים במטוסי החברה, לו אחראי שף שחף שבתאי – השף הראשי של אל על, שבחודשים האחרונים גיבש אסטרטגיה קולינרית חדשה לטיסות אל על, במסגרתה ישודרגו המנות המוגשות לנוסעים בכל מחלקות השירות – תחילה בביזנס. לצד שבתאי פעל הצוות המקצועי של המטבח התעופתי תמ"מ, חברה בת של אל על.

צילום פיני סילוק
צילום פיני סילוק

שחף אומר כי תפריט העסקים החדש יכלול שימוש במגוון רחב של חומרי גלם איכותיים וטכניקות בישול מתקדמות, כשהכוונה לספק לנוסעים חוויה קולינרית חדשה. התפריט יעבור ריענון במהלך השנה במטרה לגוון לנוסעים את האוכל המוגש במהלך הטיסות., וכאמור גם תפריט מחלקת התיירים יזכה לטלטול משמעותי – כי האוכל הוא אחד הדברים החשובים ביותר לנוסעים.

צילום יהונתן בן חיים
צילום יהונתן בן חיים

גם תפריט היינות המוגשים עם הארוחות מהתפריט החדש, התחדש. אחראי לכך מומחה היין יאיר היידו, והמטרה לייצר סינרגיה עם המנות שיוגשו במהלך הטיסה, תוך שמירה על המסורת להגיש רק יינות תוצרת ישראל במטוסי החברה. בין היינות: בלאן דה בלאן 2010 של יקב רמת הגולן, האחראי גם ליין הקינוח שנבחר – גוורצטרמינר הייטסוויין 2010. עוד בתפריט: סוביניון בלאן הרי גליל 2017, פטי קסטל 2017 של יקב קסטל, וקברנה סוביניון רזרב כרם לבנון 2016 של יקב רקנאטי.                              

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

במפגש עם שחף שבתאי, השף הראשי של אל על, הוא הודה לחברה  על ההזדמנות להצטרף ליצירה הקולינרית המשותפת, והבטיח לרגש את הנוסעים, כשארוחת טעימות אותה הכין, הוכיחה כי יש ממש מאחורי הבטחה זו, כמובן בכפוף לאופן בו האוכל יגיע לנוסעים מציוד החימום מטבחי המטוסים. שחף אמר: "לאחר חודשים של חשיבה ועבודה מאומצת אני שמח להציג בפני נוסעי מחלקת העסקים באל על, תפריט מלהיב, מלא השראה ומגוון. כאשר בניתי יחד עם צוות תמ"מ את התפריט, היה לי חשוב לחבר בין חומרי גלם איכותיים לטכניקות בישול חדשות שיצרו טעמים חדשים. אני מכין הפתעות קולינריות נוספות רבות ללקוחות החברה".

צילום יהונתן בן חיים
צילום יהונתן בן חיים

בין המנות בתפריט העסקים הבשרי (כי יש גם צמחוני, כמובן): בראשונות: ערוגת הגליל – גזרים צבעוניים, זיתי קלמטה, שרי, צנונית, רוטב ספייסי לימון צ'ילי, וחידוש יהיה גם בלחמים – לחמי מחמצת שיוגשו חמים. בעיקריות: קוקי Bag –  פרגית בבישול ביתי, בורגול, יין אדום, תפוח אדמה מדורה ופלפל שחור, תמרי העמק; אסאדו 3 שעות –   נתחי אסאדו, טנזיה משמש ושזיף, שעועית גינה, רוטב לקסה מקדמיה, אורז לבן; פילה אמנון בקדאיף – עם מונג בין, אפונת גינה, גזר ממולא בעבודת יד, מוגש עם רוטב תירס, קוקוס ובזיליקום. מנה לתפארת. הקינוחים כוללים טארטלט שוקולד ולוז; וכן בראוניז פיסטוק, קראנץ' קרמל ומקרון פיסטוק; וכמובן סלט פירות העונה. כאמור, אנחנו מחכים לתפריט החדש של מחלקת התיירים – כי רובנו טסים במחלקה זו, וגם לנו מגיע לאכול טוב. שף שחף שבתאי יכול לעשות זאת. ההצלחה שלו תהיה שביעות הרצון (והבטן) שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר