"שף תאכל" בשרון במהדורת קיץ: 23 עד 29 ביולי

"שף תאכל" מביא לידי ביטוי מיזם משותף של שפים ומסעדנים של אזור השרון, המבקשים להביא אותנו הסועדים אל המסעדות בתקופת הקיץ, כאשר הטיזר הוא השפע, ההיצע, והמחיר השפוי

בין התאריכים 23 עד 29 לחודש זה יקיימו 26 מסעדות מהמובילות והידועות שבאזור השרון, את פסטיבל "שף תאכל" על טהרת מהדורת קיץ קלילה, בה יציעו השפים של המסעדות תפריט שיהווה עבורכם חגיגת טעם וניחוח קיצית במחיר של 79 ₪ לסועד. התפריט יכלול מנה ראשונה, מנה עיקרית ומנת קינוח.
את התפריטים ילוו יינות מסדרת "יוגב" של יקבי בנימינה – מנותני החסות לפסטיבל.

הפסטיבל, החוגג השנה את שנתו השנייה, מאפשר לסועדים המבקשים לטעום מפיוז'ן של מאכלים, ריחות, סגנונות וטעמים, להיחשף לשורת מסעדות ושפים מהמובילים שבהם.
"שף תאכל" מביא לידי ביטוי מיזם משותף של שפים ומסעדנים של אזור השרון, המבקשים להביא אותנו הסועדים אל המסעדות בתקופת הקיץ, כאשר הטיזר הוא השפע, ההיצע, והמחיר השפוי.

"בשנים האחרונות הפך אזור השרון למעצמה קולינארית. בעיקר בשל ריבוי המסעדות החדשות והמתחדשות על המגוון הרב שלהן באזור הרצליה פיתוח, המהווה את המקום בו מספר המסעדות הגדול ביותר ביחס לשטח", אומרים טל נחמיה וערן זלינגר, בעלי חברת "פה אחד" ויזמי הפסטיבל.

התארחתי עם זוגתי בארוחה לרגל השקת המיזם. פתחתי במרק סרטנים עם עגבניות מיובשות ושמנת של השף איאד אגבריה ממסעדת "אושן" בהרצליה. זהו מרק סמיך עם ריח דג אופייני, שהוגש חם ומהביל כשקרום צף עליו כמו בחלב המתקרר לאחר רתיחה. שלל מרכיביו יעידו על כך: קמח, חמאה, שמנת מתוקה, עגבניות מיובשות טחונות, סרטנים טריים, בצל, סלרי, כרישה,גזר, עגבניות, ותבלינים – חוויה בצלחת.

המשכתי בשרימפס ברוטב מלון, צ'ילי ובזיליקום עם טאצ' חמצמץ של לימון, ומתיקות מסוימת שבאה כנראה משילוב מיצי המלון – של השפית יולי מזרחי ממסעדת "קזנקי".

עתה הגיעו רביולי טלה של השף ניר שלמה ממסעדת "אדיסון" – רביולי שבתוכו שילוב נהדר של בשר טלה, בשר עגל, בשר בקר, עם בצל לבן קצוץ, פטרוזיליה ותבלינים. כל אלה עטופים בבצק (האמת: לא מתקרב ל"קראפאלך" הנהדרים שאבי הטבח, עליו השלום, היה עושה בידיו בידע ובאהבה רבה). לרוטב הכין השף שילוב של שמנת, מחית כמהין, חופן בזיליקום ותבלינים.

למנה עיקרית קבלתי נקניקיה מסורתית דרום אפריקאית המכונה "בוורווס", של השף ליאור חן ממסעדת "בלק סטיר", מארחת הארוחה. הנקניקיה עשויה מבשר סיריליון מעובד עם שומן טלה.
ביקשתי וקיבלתי לשולחן יין אדום יבש "שיראז קלאסיקו 2003" מדרום אפריקה בשם SIMONSVLEI. זהו יין ורסטילי עם גוף מלא, ניחוח שיראז אופייני עם טעמי תותי יער, שהתאים היטב למנת הבשר העיקרית.
לצד הנקניקיה הוגש בצל מטוגן ומוקרם שהושרה בחלב, וכן פטריית פורטובלו מצוינת ועסיסית.
זוגתי הזמינה מנה צמחונית שהכילה תפוח אדמה רך ואפוי עטוף בנייר כסף ולצידו סלט ירקות, פטריות פורטובלו מטוגנות בבלילה עם רוטב שום ובצל מטוגן שהושרה קודם בחלב.

לקינוח, למי שעוד היה כוח ומקום בקיבתו, הפתיע השף אבי שטרית ממסעדת "קפה כזה" עם אצבעות שוקולד על קריספי נוגט, עוגת גבינה אפויה עם קינמון ודלעת, פאי ענבים בצק אגוזים, וקרם שקדים.
מה לומר לכם? הישגים קולינאריים ערבים לחיך ונעימים לכיס.

שורת השפים שימתינו לכם במסעדות המשתתפות בפסטיבל: אוקינאווה, אודאון, אושן, בלק סטיר, בלה ונציה, וויטהול, טאבולה, לחם ארז, פת קואה, קולומבוס, קזנקי, רנינג סושי, קפה כזה, דרבי בר, מרטיניק, אום, ארנון ותמר, אנג'לינה, קם סון, ברקרולה, סן שן, קפה בראון, ספגטים, אדיסון ומנטינה – אינה מביישת כי אם מכבדת ומכובדת, מזמינה ומתגמלת.
בין אלפי הסועדים שיגיעו למסעדות הללו ויזמינו מתפריטי הפסטיבל, יזכו 5 מאושרים במתנה מיוחדת: סדנת בישול בביתם עם השף המתלבש גיא פרץ.
בתיאבון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר