שפית כרמית אלקיים: משירותי הביטחון אל מאחורי הסירים

שפית כרמית אלקיים היא בעלת חברת "בריא – מזון גורמה פרטי" – שף פרטי, סדנאות בישול וקייטרינג לאירועים מיוחדים

מאחורי חברת "בריא – מזון גורמה פרטי" –  שף פרטי, סדנאות בישול וקייטרינג לאירועים מיוחדים, יש סיפור.
והסיפור הוא על כרמית אלקיים, שגרה במצפה קורנית בגוש שגב, נשואה למעוז ואימא של סתיו, מיקה ואבישג.

לאחר 20 שנות קריירה מאתגרת במשרד הביטחון, יצאה כרמית אלקיים להגשים את החלום, לחבר את התשוקה לבישול עם האמונה שמה שאנחנו אוכלים משפיע על איך שאנחנו מרגישים ועל איכות החיים שלנו.

חמש השנים האחרונות בעבודה בשירותי הביטחון בתל אביב, גרמו לאלקיים להבין כי היא התעייפה, ואין לה את היכולת להתמודד כבעבר. עם הבנה זו היא התחילה להפנים כי ספורט לבד אינו יכול לסייע במאזן העייפות וכי יש צורך להתמודד עם הנושא גם בתזונה נכונה.

במקביל למחשבות על פרישה מהשירות, עברה כרמית קורס קואצ'ינג אשר גרם לה להבין שמה שהיא הכי אוהבת לעשות זה לבשל ולארח. כך נפלה בה ההבנה שזה אכן מה שהיא רוצה לעשות בעתיד.

בעקבות זאת היא נסעה לניו-יורק ללמוד בישול בריא במוסד הלימודים הוותיק Natural Gourmet Institute for Health and Culinary Arts בתוכנית להכשרת שפים, ביחד עם תלמידים מכל העולם שגילם הממוצע מחצית מגילה. 
במהלך הסטאז' עבדה ב-Mercer Kitchen , מסעדה יוקרתית בסוהו-מנהטן, אחת מהמסעדות של המסעדן ז'אן ג'ורג'. לאחר קבלת הדיפלומה שבה לארץ והקימה את "בריא – מטבח גורמה פרטי".

בגיל 50 התחילה אלקיים מסע מחודש בחיים, המטבח של אלקיים עומד כולו על טהרת הבריאות. פשוט, טרי, עונתי, מקומי, יצירתי וצבעוני ומבוסס על חומרי גלם איכותיים בלבד ולא על מזון מעובד, עם עדיפות למזונות מלאים, כפי שהטבע התכוון, כמו שאכלנו "פעם" רק עם כל הידע והיצירתיות שיש היום.

כשף פרטי מציעה כרמית אלקיים לכל משפחה תפריט מגוון למשך השבוע, התפריט נבנה ביחד עם הלקוח, משתנה לפי עונות השנה ומותאם לצרכים ולרצונות של בני הבית.

כשף בריא צברה כרמית ניסיון והתמקצעות בבישול תפריט מותאם לאלרגיות כרמית אלקייםשונות למזון: תפריט ללא גלוטן, ללא קזאין, תפריט מותאם לסוכרת, בישול גורמה לטבעונים ולצמחונים. 'בריא' מבשלת בשמחה ארוחות משפחתיות ואירועים קטנים "קייטרינג בריא" חלבי, צמחוני או בשרי.

כמאמנת אישית, בוגרת הטכניון, מעבירה אלקיים אימון אישי או זוגי (coaching) למטבח בריא. ביחד מחליטים אלקיים והלקוח לאן רוצים להגיע,על מה מוכנים, או לא מוכנים, לוותר על מנת להפוך את המטבח לבריא יותר, פשוט יותר וטעים יותר. האימון מתקיים במטבח הלקוח במשך כחמש פגישות, בהן בונים יחד תפריט משפחתי חדש, "מזווה" חדש, וכמובן מתכונים קלים, פשוטים וטעימים. האימון האישי מתאים גם כמתנה להתחלות החדשות בחיים.

בנוסף מקיימת כרמית סדנאות אוכל חווייתיות אשר עוסקות במגוון נושאים כגון: מי מפחד משיבולת-שועל ? – הכול על דגנים וקטניות; בעיקר עיקריות – ארוחות צהרים בריאות ומהירות; מה יש לי בסנדוויץ' ? – סדנת כריכים בריאים, ונושאים רבים נוספים. את הסדנאות מארחת אלקיים בביתה בגליל, או בכל מקום אחר שמתאים ללקוח, והן מלוות ביין, אוכל טעים ומתכונים. הסדנאות מתאימות לקבוצות, לחברים, למקומות עבודה שחושבים על בריאות העובד ומשפחות העובדים, ולימי הולדת.
.

שפית כרמית אלקיים
בריא – מזון גורמה פרטי
קורנית, גוש שגב
טל. 04-9998232, 050-5769011
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר