שפע חוויות בחווה החקלאית בל עפרי ברמת הגולן: מסיק זיתים עם אתון, כבישת זיתים והכנת לחם

החווה החקלאית – תיירותית בל עפרי בקדמת צבי שברמת הגולן, עורכת בחודש המסיק שפע של סדנאות וחוויות לכל המשפחה, שתאפשר לבני הדור הצעיר וגם למבוגרים לחוות את דרך הכנת שמן הזית בעבר

החגים המאוחרים סיומה של שנה מעוברת הביאו לכך שתקופת מסיק הזיתים חופפת כמעט לחלוטין את חודש החגים. זו הזדמנות מצוינת להנות מחוויה חקלאית.

החווה החקלאית – תיירותית בל עפרי בקדמת צבי שברמת הגולן, עורכת בחודש המסיק שפע של סדנאות וחוויות לכל המשפחה, שתאפשר לבני הדור הצעיר וגם למבוגרים לחוות את דרך הכנת שמן הזית בעבר.

החווה בנויה בסגנון בנייה ייחודי של כפר תלמודי, שכולל כרם ענבי שירז, גת משוחזרת, מתחם של בית בד ליד שורות עצי זית הנטועים בחצר, באר מים ולידה תנור חימר לאפיית לחם.

האורחים במתחם מוזמנים למסוק זיתים בעצמם וליצור שמן זית תוך שהם נעזרים באתון ששמה "חמוריקה" שתסובב את אבן ה"מלל" ותמחץ את הזיתים אל מול אבן "הים". לאחר מכן סוחטים את ה"עקלים", עם עיסת הזיתים בעזרת קורות "בתולות בית הבד". לבסוף, אוספים את השמן שיצוף לתוך כלי קיבול. בהמשך יערכו טעימות של שמן זית מזנים שונים. מחיר החוויה – 20 שקלים ליחיד מגיל 3 ומעלה.

סדנה נוספת שתערך ב"בל עפרי" תוקדש לכבישת זיתים בסגנונות שונים והכנת זיתים מחורצים, שבורים וזיתים כבושים בשמן זית וביין. מחיר הסדנה – 20 שח' לכל צנצנת זית שכבשתם.

סדנה שלישית תוקדש לאפיית לחם המשובץ בעשבי תיבול וזיתים. את הלחם אופים במקום בתנור החימר "הפרנה". מחיר: 25 שקלים בעבור כל כיכר לחם שנאפה.

במהלך חודשי הסתיו ותחילת החורף יוגשו במסעדה ב"בל עפרי" מאכלים המבוססים על שמן זית וזיתים. לדוגמא, תפנד זיתים ממינים שונים שילוו את הארוחות, זיתים מבושלים בבשר בקר או בדגי מושט ורוטב עגבניות חריף ותבשילי קדרה של עוף וזיתים כבושים מלווה בפוקצ'ות ולחמים ממולאים בזיתים מתובלים ועגבניות מיובשות. המאכלים מבושלים בסגנון בישול אקלקטי עם נטייה קלה לבישול המרוקאי.

עד תום בציר הענבים יערכו ב"בל עפרי" סדנאות להכנת יין המיועדים לזוגות (בשעות הערב) או למשפחות (בשעות היום) ואשר כוללות את כל שלבי הכנת היין מהבציר, דרך דריכת היין בגת ועד לשתיית היין בארוחה.


האירוח במסעדה הוא על בסיס של הזמנת מקומות מראש אצל תמי,
בטלפון: 052-8805026. פרטים באתר: www.bellofri.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר