ששת במזרח הרחוק

הספר הושף את סודות הבישול האסיאתי מהודו ועד סין,ומתאים אותם למטבח הביתי. למעלה מ-200 מתכונים בדוקים לצד הנחיות מדויקות וסודות מקצועיים לפי מיטב המסורת של ספרי "ששת" (זהו הרביעי שבהם)

ששת במזרח הרחוק
מאת אורלי פלאי ברונשטיין
צילומים: דניה ויינר
הוצאת על השולחן
מחיר: 119 ש"ח



בעשור האחרון הפך הבישול האסיאתי לחלק בלתי נפרד מהקולינריה הישראלית. גל של מסעדות אסיאתיות שוטף את הארץ והופך את המנות עם השמות המוזרים למוכרות ואהובות.
במקביל ניתן להשיג מגוון חומרי גלם אסיאתיים, אפילו בסופרים. ובכל זאת, רובנו נתקלים בקושי לשחזר בבית את המנות האהובות – בגלל חוסר ניסיון בשימוש בחומרי הגלם והעדר ידע בטכניקות הבישול הייחודיות.
"ששת במזרח הרחוק" חושף את סודות המטבחים האסיאתיים ומתאים אותם לתנאים של מטבח ישראלי ביתי.

אורלי פלאי-ברונשטיין, העורכת הגסטרונומית של "על השולחן" ומי שחתומה על הספר הראשון בסדרה "ששת" (יחד עם אבי שטייניץ), מובילה את הפרויקט. לצידה שני יועצים רבי ידע: בועז צאירי, הבעלים והשף של מסעדות "סאקורה" ואחד המומחים הגדולים בארץ למטבח יפני, ושחף שבתאי, שהקים מסעדות אוריינטליות בבומביי, לונדון, אמסטרדם ופראג, ולאחרונה גם בתל אביב.

כשמבינים למה, הכל נעשה הרבה יותר פשוט– זהו העיקרון המנחה של שיטת ששת, שנועדה להקנות את יסודות הבישול בדרך ייחודית, קולחת וידידותית למשתמש. מתחילים עם העקרונות, הטיפים והסודות של כל מאכל, מתקדמים למתכון בסיסי מדויק ומפורט, וממשיכים לגיוונים והצעות הגשה מקוריות.
"ששת במזרח הרחוק" עוקב אחרי מתכונת זאת, והופך את הכנת האוכל האסיאתי בבית לחוויה מהנה וקלה: מגיוזה ועד פאד תאי, מסושי ועד קארי.

בכל מקום שאפשר היה להקל על המשתמש, צוות "ששת במזרח הרחוק" עשו את העבודה ומצאו תחליפים שלא פוגמים בטעם. למשל: מחית קארי מוכנה, עלי בצק מוכנים, רטבים ותערובות שמקצרים את רשימת המצרכים, חמאת בוטנים שחוסכת ריסוק בוטנים ועוד.
מנגד, מי שמעוניין להשקיע ולחוות את הדבר האמיתי, מוזמן להצטרף להרפתקאות כמו הכנת קארי אותנטי שלב אחר שלב, צליית ברווז פקין כמו בצ'יינה טאון, הכנת מרק ראמן כמו בחנויות הנודלס של טוקיו, וכמובן גלגול של סושי ברמה שלא מביישת מסעדה טובה.

"ששת במזרח הרחוק", הספר הרביעי בסדרת הדגל של "על השולחן", מכיל 48 פרקים ובהם למעלה מ-200 מתכונים. מיוצגים בו מיטב המטבחים של המזרח הרחוק: הודו, תאילנד, מלזיה, אינדונזיה, סין ויפן. בין המאכלים להיטים ותיקים כמו נודלס, טמפורה וסושי, לצד מאכלים מרתקים אך פחות מוכרים אצלנו: שאבו שאבו, לאקסה, סוקייאקי, גאדו גאדו, מוליגטוני ועוד.

משלימים את החוויה הדגמות של טכניקות שלב אחר שלב, הצעות לארוחות אסיאתיות במגוון סגנונות, לקסיקון מושגי בישול אסיאתיים, פרק נפרד ובו מידע אודות חומרי הגלם האסיאתיים הדרושים להכנה, וצילומים מרהיבים של צלמת המזון דניה ויינר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר