תאנה ללא גלוטן

קונדיטוריה תאנה באזור התעשייה ברעננה, המתמקדת בלעדית באפייה ללא גלוטן, ולאחרונה גם ללא סוכר, היא סיפורן של שתי אחיות: איריס לשם וחגית קופמן

קונדיטוריה תאנה באזור התעשייה ברעננה, המתמקדת בלעדית באפייה ללא גלוטן, ולאחרונה גם ללא סוכר, היא סיפורן של שתי אחיות: איריס לשם וחגית קופמן.
איריס היא קונדיטורית, אשר למדה אצל אסטלה ועבדה באוונטאז' בוטיק.
חגית היא מהנדסת כימיה בהשכלתה, אשר עברה הסבה להיי-טק ועבדה בתדיראן תקשורת. חגית היא גם אימו של עלם בן 18, שבגיל 4 אובחן כחולה צליאק.
לפני ארבע שנים השתתפה חגית בקורס אפייה ובישול מהבית שהועבר ע"י היועץ הקולינרי זיו אייל במרכז ההדרכה שפעל אז במערכת "אכול ושאטו", והגיעה למסקנה שלא תוכל לאפות מהבית באופן מקצועי.
 
השתיים התבשלו עם הרעיון, ולפני שלוש שנים, לאחר שורת בדיקות שעשו, החליטו להיכנס לנושא ולהקים קונדיטוריה ללא גלוטן. חגית אומרת כי אמנם אין נתונים בדוקים, אך מעריכים שבארץ יש 20,000 חולי צליאק, והמספר עולה בהתמדה.
היא גם מציינת כי בשנה האחרונה יש טרנד של אכילת מאפים ללא גלוטן וללא סוכר ע"י אנשים שלא חייבים לעשות זאת מסיבות בריאותיות, ואכן לאחרונה פיתחו בתאנה שלושה מוצרים ללא סוכר וללא גלוטן.

חגית, מה הייחוד של תאנה?
יש בארץ מספר יצרני מוצרים ללא גלוטן. אנחנו היחידים שמוגדרים כקונדיטוריה. האחרים הם בעיקר מאפיות ללחם ומוצרים נלווים, ואנחנו קונדיטוריה וחלביים בעוד האחרים עושים מוצרים פרווה.

מה כולל סל המוצרים שלכן?
יש לנו עוגיות, עוגות בחושות, עוגות גבינה עוגות שוקולד, פאי פירות מכל הסוגים, מאפינס, חלות אישיות, גבינות ובורקסים, קישים איכותיים. כאמור, ממש בימים אלה הוצאנו התחלה של סדרה חדשה של מוצרים ללא גלוטן וללא סוכר: שני סוגי עוגיות ומאפינס. כל המוצרים שלנו כשרים – חלבי.

איך מתבצעת פעילות השיווק והמכירות שלכן?
אנחנו משווקות במספר לא מבוטל של נקודות מכירה; מכרמיאל בצפון עד ניר בנים בדרום, דרך ירושלים. יש לנו רכב קירור והקפאה באמצעותו אנחנו מפיצות את המוצרים לבתי טבע ורשתות קטנות. כל הזמן גדלה המודעות לתאנה ולמוצרים שלנו, והכמויות גדלות בהתמדה.
במסגרת שת"פ שלנו עם רשת ארומה, מוכרים שם גם עוגיות בראוניס בלי גלוטן של תאנה.

ומה התוכניות לעתיד?
אנחנו לא נעולות, ופתוחות למחשבות. אולי נעשה קפיצת מדרגה ונעבור למקום גדול יותר.

פונים אליכן להתייעצות בנושאי צליאק?
בהחלט. כשאנשים נכנסים פנימה, זה חצי מועדון. מספרים לנו על אבחון הילד כחולה צליאק ומתייעצים. אנחנו גם כתף. אנחנו מקבלות הרבה מיילים של תודה על קיומנו ופעילותנו.
הדבר המרגש ביותר הוא כשילדים נכנסים ואני מציעה להם טעימות, והם אומרים: 'אסור לי'. אני נותנת להם לאכול עוגיות בלי גלוטן, ותענוג לראות את העיניים הנוצצות שלהם.

תאנה – קונדיטוריה ללא גלוטן
רח' החרושת 2 א.ת. רעננה
טל. 09-7404471
[email protected]
www.teena-glutenfree.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר