תאנים ביין ורימונים

חומרים:1 ק"ג תאניםבקבוק פורט 350 סמ"ק תרכיז רימוניםמקל וניל (או מספר מקלות וניל ישנים)2 מקלות קינמון100 סמ"ק סירופ סוכר100 ג"ר סוכר5 ג"ר תערובת תבלינים (five spices)אופן הכנה: להוריד לתאנים את הגבעול, לחרוץ בהן צלב וליישר את התחתית עם סכין.לסדר בתבנית עמוקה ולפזר עליהן 100 ג"ר סוכר ואת התבלינים, ולהניח במקרר לכמה שעות. לערבב את הפורט, תרכיז הרימונים וסירופ הסוכר, לשפוך על התאנים בתבנית, לשים את מקל הווניל ומקלות הקינמון,לכסות בנייר כסף, ולאפות 20 דקות בחום של 180 מעלות.להוציא מהתנור, להסיר את נייר הכסף בזהירות, ולהוציא את התאנים מהנוזל החם.לשפוך את הנוזל החם לסיר, לצמצם עד לקבלת רוטב סמיך ולסנן. את התאנים לצנן בנפרד.חומרים לטוויל פילו בדבש:שלושה עלי פילו 50 ג"ר חמאה 100 ג"ר דבש50 ג"ר שקד מולבן טחון אופן הכנה:להמיס את החמאה והדבש יחד במיקרו, ולערבב עד קבלת נוזל אחיד. למרוח על עלה הפילו את החמאה והדבש בעזרת מברשת, ולפזר מעל שקד מולבן טחון.לכסות בעוד עלה, להדק היטב, ולעשות אותו תליך עם העלה השני והשלישי. לחצות את דף הפילו לרוחב לרצועה בגודל 17*30 ס"מ ולחתוך למלבנים ברוחב 6 ס"מ. לחצות כל מלבן לשני משולשים. להניח את משולשי הפילו על תבנית עם נייר אפייה, לכסות בעוד נייר, ולהניח עוד תבנית מעל (למנוע מעלי הפילו להיפרד ולהתנפח באפייה).לאפות בחום של 190 מעלות 10-12 דקות, עד לקבלת גוון חום זהוב.חומרים לגרניטת רימונים:350 סמ"ק תרכיז רימונים1,200 סמ"ק מיםאופן הכנה:לערבב ביחד היטב ולהקפיא לילה שלם (מומלץ להוציא מדי שעתיים מהמקפיא ולערבב היטב).

חומרים:
1 ק"ג תאנים
בקבוק פורט
350 סמ"ק תרכיז רימונים
מקל וניל (או מספר מקלות וניל ישנים)
2 מקלות קינמון
100 סמ"ק סירופ סוכר
100 ג"ר סוכר
5 ג"ר תערובת תבלינים (five spices)

אופן הכנה:
להוריד לתאנים את הגבעול, לחרוץ בהן צלב וליישר את התחתית עם סכין.לסדר בתבנית עמוקה ולפזר עליהן 100 ג"ר סוכר ואת התבלינים, ולהניח במקרר לכמה שעות.
לערבב את הפורט, תרכיז הרימונים וסירופ הסוכר, לשפוך על התאנים בתבנית, לשים את מקל הווניל ומקלות הקינמון,לכסות בנייר כסף, ולאפות 20 דקות בחום של 180 מעלות.
להוציא מהתנור, להסיר את נייר הכסף בזהירות, ולהוציא את התאנים מהנוזל החם.
לשפוך את הנוזל החם לסיר, לצמצם עד לקבלת רוטב סמיך ולסנן. את התאנים לצנן בנפרד.

חומרים לטוויל פילו בדבש:
שלושה עלי פילו
50 ג"ר חמאה
100 ג"ר דבש
50 ג"ר שקד מולבן טחון

אופן הכנה:
להמיס את החמאה והדבש יחד במיקרו, ולערבב עד קבלת נוזל אחיד. למרוח על עלה הפילו את החמאה והדבש בעזרת מברשת, ולפזר מעל שקד מולבן טחון.
לכסות בעוד עלה, להדק היטב, ולעשות אותו תליך עם העלה השני והשלישי. לחצות את דף הפילו לרוחב לרצועה בגודל 17*30 ס"מ ולחתוך למלבנים ברוחב 6 ס"מ. לחצות כל מלבן לשני משולשים. להניח את משולשי הפילו על תבנית עם נייר אפייה, לכסות בעוד נייר, ולהניח עוד תבנית מעל (למנוע מעלי הפילו להיפרד ולהתנפח באפייה).
לאפות בחום של 190 מעלות 10-12 דקות, עד לקבלת גוון חום זהוב.

חומרים לגרניטת רימונים:
350 סמ"ק תרכיז רימונים
1,200 סמ"ק מים

אופן הכנה:
לערבב ביחד היטב ולהקפיא לילה שלם (מומלץ להוציא מדי שעתיים מהמקפיא ולערבב היטב).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר