תוספי מזון מלימונית למניעה וטיפול במחלת הסרטן ייוצרו בעקבות מו"פ מדעי של ערבה תיכונה

מו"פ ערבה תיכונה מגייסת משקיעים לפיתוח תרופות מצמחי מדבר שהתגלו כיעילים כנגד סרטן ומחלות ניווניות כמו אלצהיימר ופרקינסון. הצמחים והמחקרים יוצגו במהלך היום הפתוח במו"פ ערבה תיכונה וצפונית, 4-5 בפברואר, בתחנת "יאיר" בחצבה

בעקבות מחקר של ד"ר ריבקי אופיר, מנהלת שלוחת המו"פ המדעי המשולב עם תחנת יאיר של מו"פ ערבה תיכונה וצפונית, שבדקה את יעילות השימוש בצמח הלימונית (עשב לימון) למניעת הסרטן, ייצרה "ויטה-פיוריטי" מארה"ב קפסולות כתוסף מזון לסיוע במניעת מחלת הסרטן.

מסתבר כי החומר המעניק את הארומה של טעם הלימון בעשבי תבלין כגון עשב לימון, לואיזה ומליסה, הקרוי ציטראל (Citral), הורג תאים סרטניים במבחנה ולא פוגע בתאים נורמליים. הציטראל גורם לתאי הסרטן ל"התאבד" במנגנון הנקרא מוות תאי מתוכנן (אפופטוסיס, programmed cell death). ריכוז הציטראל הדרוש להרג התאים הסרטניים נמוך, ונמצא במשקה שהוסף לו גרם אחד של עשב לימון. למחקר היו שותפים ד"ר נתיב דודאי ופרופ' יעקב וינשטין.

במרכז המחקר המדעי של הערבה התיכונה, הפועל בשיתוף עם מרכזי מו"פ נוספים בים המלח ובערבה הדרומית ובשיתוף מכון וולקני, מתקיימים כיום מספר מחקרים הבוחנים את יעילותם של צמחי מדבר במיגור מחלות שונות, וכיום כבר יש תוצאות לגבי מספר צמחים מדבריים שנבדקו כיעילים כנגד מחלות קשות בבני האדם.

ד"ר ריבקי אופיר מתייחסת לספריית צמחי המדבר כמקור לחומרים מרפאי מחלות. 250 צמחי מדבר נאספו במהלך שנתיים ע"י מימי רון שסרקה את כל האזור מדרום ים המלח ועד אילת.
ד"ר ריבקי אופיר אומרת כי לא לחינם שרדו צמחי המדבר בתנאי אקלים קשים, וכי תכונות ההישרדות שיש בהם, כמו גם תכונות מרפא אחרות, יכולות להיות יעילות כנגד מחלות קשות כמו סרטן.

במקביל לחקר עשב הלימונית נערכו מחקרים גם לגבי צמחי מדבר ויכולתם להפעיל את התוכנית הגנטית למוות של תאים. כיום זוהו לפחות שלושה צמחי מדבר המכילים חומרים אנטי סרטניים חדשים.

במקביל ובשיתוף פעולה עם ד"ר ענת אלמן ממכון וולקני, ד"ר אופיר מקיימת מחקרים שיש להם תוצאות מבטיחות לגבי מחלות של ניוון המוח כמו פרקינסון ואלצהיימר, שבהם תאים חיוניים מתים בתהליך מהיר מדי. המחקר מבוסס על מציאת חומרים שמונעים תהליכי דלקת מזיקים בתאים שתפקידם לשמור על תאי העצב. כיום ידוע על שני צמחים עם פעילות מבטיחה.

במו"פ ערבה תיכונה עוסקים בימים אלו באיתור משקיעים מתאימים להפקת התרופות החיוניות.
בנוסף למחקרים מתבצע במו"פ המדעי הליך איסוף זרעים מצמחי המדבר עם פוטנציאל רפואי, בכדי לשמר את החומרים בתנאי מעבדה לצורכי מחקר עתידיים, וכן בכדי לגדלם כצמחים ולהשיבם לטבע לבל יכחדו. 

ביום הפתוח במו"פ ערבה תיכונה וצפונית לציון 50 שנות התיישבות וחקלאות בערבה התיכונה, שיתקיים ב – 4 -5 בפברואר 2009, יוצגו שלל הצמחים והמחקרים החדשים.
האירוע יהיה פתוח לקהל הרחב ללא תשלום.

תחנת יאיר – מו"פ ערבה תיכונה וצפונית
טל.  08-6592250
http://agri.arava.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר