תזונה בריאה לבריאות הגוף והנפש

מי שרוצה לצרוך אוכל בריא באמת חייב להכין אותו בבית. הוא צריך להכין מאכלים מזינים מחומרי גלם איכותיים ובריאים ולדאוג למלאי מתאים שיהיה בבית
כשאנחנו מבינים שהגוף שלנו הוא כמו מכונה, שזקוק לחומרים הנכונים והמתאימים לו כדי לפעול נכון, יהיה לנו קל יותר להפנים עד כמה המאכלים הלא בריאים הורסים את המנגנונים שלנו

אנחנו חיים בדור שיש בו הרבה סטרס. כולנו רצים כל היום. העבודה, הבית, העיסוקים הרבים המתלווים לכל זה, הכוללים קניות, ניקיונות, ילדים, בת-בן זוג. אנחנו מתזזים מדבר לדבר, ואמורים לספק לעצמנו ולסביבתנו הרבה מאוד צרכים; מה שגורם בסופו של דבר שדווקא החלק אשר בו אנחנו אמורים להשקיע הכי הרבה, הופך להיות זניח ומוזנח. הכוונה היא למה שאנחנו מכניסים לפה.

כשאנחנו בלחץ ואנחנו ממהרים, אין לנו בדיוק את הזמן להכין ארוחות בריאות ומזינות, לחתוך ירקות, להשרות ולהנביט קטניות, ולארגן לעצמנו ולמשפחה שלנו אוכל בריא באמת. התוצאה היא צריכה גבוהה של ג'אנק, שמשפיע מאוד על הבריאות הכללית שלנו.

בגלל האוכל המתועש אנחנו עייפים יותר, משמינים יותר, עצבניים יותר ורעבים כל הזמן לעוד אוכל. והמעגל לא נסגר, כי ג'אנק מושך ג'אנק. מה שהכי גרוע, שגם הילדים בבית לומדים מאתנו את השיטה, וגם הם הולכים בדרכים שלנו. אז כאן חשוב לקחת פסק זמן, לבחון את עצמנו מה אנחנו יכולים לשנות, מה אנחנו יכולים לעשות, וכיצד נוכל להכניס ללו"ז הצפוף שלנו גם את הנושא הזה של תזונה בריאה ומאוזנת.

תבינו כמה זה חשוב…

אז דבר ראשון חשוב להבין עד כמה הדבר אכן נחוץ לכולנו, לבריאות שלנו, לאריכות הימים שלנו, וגם לאיכות החיים שלנו. כשאנחנו מבינים שהגוף שלנו הוא כמו מכונה, שזקוק לחומרים הנכונים והמתאימים לו כדי לפעול נכון, יהיה לנו קל יותר להפנים עד כמה המאכלים הלא בריאים הורסים את המנגנונים שלנו.

כמו שלא נכניס למכונית שמן מכונות במקום דלק, כך בדיוק ואפילו יותר אסור לנו להלעיט את המכונה הכי יקרה שלנו שאין לה תחליף, את הגוף שלנו, במזונות שלא מתאימים לו. בכך אנחנו פשוט גורמים לנזקים מצטברים שאחר כך לא תמיד יהיו ניתנים לתיקון.

אוכל בריא מכינים בבית

אז עבור הרבה אנשים מדובר בסוויץ' רציני. במיוחד אלו שכמעט ולא מכינים אוכל בבית, ומסתמכים על ארוחות מוכנות, על מסעדות ועל אוכל מהיר. כי מי שרוצה לצרוך אוכל בריא באמת, חייב להכין אותו בבית. הוא צריך להכין מאכלים מזינים מחומרי גלם איכותיים ובריאים, לשים לב לערך התזונתי של כל מאכל, לדאוג לשלב בצורה נכונה בין חלבונים, פחמימות וירוקת, להתייחס לפירמידת המזון, וכמובן לדאוג למלאי מתאים שיהיה בבית.

הוא צריך לדאוג שיהיו בבית חומרי גלם לצורך הכנת הארוחות, הוא צריך שיהיו פירות וירקות בבית כדי שיהיה לו מה לנשנש בין הארוחות. הוא אמור לוודא שיש מענה לכל ארוחה, ולא ייווצר מצב אשר בו שוב ירוצו לקנות או להזמין משהו לאכול כי פשוט אין משהו זמין אחר בבית.

התוצאות מדברות בעד עצמן

אז בתחילה זה בהחלט עשוי להיות קשה ואפילו מאוד. כי מדובר בשינוי מאוד דרמטי. אך לאחר שכבר נכנסים לתוך זה, מגלים עד כמה הדבר תורם לכולם. אנשים שאוכלים נורמלי, הם אנשים רגועים יותר. הם פחות לחוצים, פחות חרדתיים ופחות עצבניים.

בעיות בריאות שונות באות פתאום על פתרונן. כאבי ראש נעלמים, תחושת הכבדות ואי הנוחות נעלמת. מערכת העיכול נכנסת לפעילות הרבה יותר סדירה ובריאה, ואפילו העור והשיער מקבל מראה רענן יותר. אנשים שסובלים מעור פצוע או שיער יבש ופגום מגלים לפתע עד כמה התזונה משפיעה לטובה גם שם. כי כאשר הגוף מקבל את כל מה שהוא צריך, הוא גם מגיב בהתאם; מה שנותן חשק להמשיך הלאה. מעבר לכך, הילדים בבית יראו את הדוגמה האישית, וכבר ימשיכו בה באופן טבעי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר