תחרות בין-לאומית לבישול סיני אותנטי הסתיימה בניו יורק

תחרות בין-לאומית לבישול סיני אותנטי התקיימה בניו יורק בחסות רשת הטלוויזיה NTD (שושלת טאנג החדשה). מטרת התחרות הייתה לשחזר את הבישול הסיני המקורי, שנשען על פילוסופיית החיים המסורתית הסינית

תחרות בין-לאומית לבישול סיני אותנטי התקיימה בניו יורק בחסות רשת הטלוויזיה NTD (שושלת טאנג החדשה). מטרת התחרות הייתה לשחזר את הבישול הסיני המקורי, שנשען על פילוסופיית החיים המסורתית הסינית.

נשיא רשת הטלוויזיה NTD, מר ג'ונג לי, ציין שסדרת התחרויות של הרשת בתחומים שונים יצרה במה למפגש בין התרבות הסינית והמערבית. הוא הוסיף שהרשת שואפת לקדם ולהפיץ את התרבות הסינית המסורתית ולעזור לעולם להבין טוב יותר את סין ואת תרבותה בעת המודרנית ולאורך ההיסטוריה.

בראיון לעיתונות אמר צ'ו יון-צ'יאנג, ראש צוות השופטים בתחרות, "מטרת תחרות הבישול הבין-לאומית היא לשקם את תרבות הבישול הגורמה האותנטית. המראה, הניחוח והטעם – לכולם יש חשיבות במטבח הסיני, כשהדגש הוא על הטעם".
צ'ון יון-אנג מוסיף "בעולם המודרני אנשים אינם מכירים את סגנונות הבישול האותנטיים העיקריים. ששת מרכיבי הבסיס של המטבח של סיצ'ואן הם חריף, פיקנטי, מתוק, מלוח, חמוץ ומר".

הגסטרונומיה בסין היא אמנות הקיימת אלפי שנים ובעלת משמעויות סמליות רבות, גם בחיי היום יום, הבאה לידי ביטוי, בין השאר, בברכה המקובלת לאורחים שבתרגום מילולי היא "האם אכלת?".

מרבית המאכלים המוגשים לשולחן צריכים להיות עשויים ממרכיבים שלמים. כדי לשמור על המנהג בדייקנות ולמנוע מזל רע, מכינים את המאכלים שמחייבים חיתוך של מרכיביהם לפני תחילת חג השנה החדשה. לכל המאכלים יש פן חיובי, למשל, המאכל העשיר של אצות ים עם צדפות יבשות מסמל עושר ועסקים טובים ושורשי הלוטוס מסמלים שפע שנה אחר שנה. לעומת זאת, דווקא החסה הפשוטה מסמלת את הגדלת העושר.

בהכנת מנה כלשהי לוקחים בחשבון את כל המאפיינים של כל מרכיב כמו למשל הצבע, עונת הגידול, האיכות, הריח וכו'. סוד קטן אך חשוב במסורת הסינית הוא שמספר המנות שמגישים לשולחן חייב להיות זוגי, כך מבטיחים אושר כפול למשפחה. בישול סיני אותנטי הוא בישול אנין, בריא ומדויק. יש בו חדשנות דינמית לצד יסודות תרבותיים ומאפיינים מקומיים.

אתר התחרות: /http://culinary.ntdtv.com/en

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר