תחרות כובשי הזיתים 2011 תתקיים ביום שישי 21 בינואר במשתלות גבעת ברנר

באירוע יחשפו שמן זית בריאותי בעל ריכוז גבוה של נוגדי חימצון, עצים המניבים זיתים עם אחוזי שמן גבוהים וטעם משובח, ועצים נמוכים קלים למסיק זית ביתי ללא סולם

על מנת לתת ביטוי לאינספור המתכונים לכבישת זיתים, תתקיים במשתלות גבעת ברנר גם השנה ביום שישי 21 בינואר תחרות כובשי הזיתים לשנת 2011.

לצד התחרות יתקיים באותו סוף שבוע הפנינג של יריד מכירות במשתלה, עם סבוני זיתים, שמני זית, זיתים כבושים בעבודת יד, עבודות אמנות הקשורות במוטיב של עצי הזית, ממרחי זיתים בטעמים של עדות שונות, מאכלי זיתים. הפסטיבל יתקיים בימים שישי-שבת, 21-22 בינואר, בין השעות 10:00 –16:00.
באירועי יחשף שמן זית בריאותי, המשמר בתרכובתו ריכוז של נוגדי חמצון ברמות גבוהות כשל הרימון, ומכיל גם חומצות שומן בלתי רווי. עצי הזן החדש מניבים זיתים עם אחוזי שמן גבוהים וטעם משובח.

זן נוסף שייחשף וישמח את אלו המגדלים עצי זית בשטח ביתם, הוא זן של עצי זית נמוכים, המאפשר לבצע מסיק ידני, קל ומהיר ללא סולם. מעבר ליתרון הבטיחותי הזן החדש מתאפיין בזיתים גדולים ויבול גבוה.
בפיתוח הזנים הקפידו על שימור טעם הזיתים המוכר וכמות יבולים גבוהה, לצד הפחתת כמות ההשקיה שדרושה לעץ.

ההרשמה לתחרות הכובשים נעשית מראש, אך אינה כרוכה בתשלום.
הארוע פתוח לציבור הרחב באופן חופשי וללא תשלום.

פרטים בטלפון: 08-9443952 מידע על מפגשים נוספים בנושאי גינון, דשא וצמחיית ארץ ישראל באתר משתלות גבעת ברנר: www.gardens.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר