תני לו לחם תני לו יין

לחם יין הוקם לפני תשע שנים ע"י רונה פרדיס ודגנית עמיחי, שהחליטו ליצור מקום בקונספט של ביסטרו נוסח ניו-יורק, אם כי אנחנו, כשוחרי פריז, חושבים שהצליחו ליצור ביסטרו פריזאי – אבל באמת לא נתווכח

"תני לו פרח, תני לו יין, אבל את ליבך שימרי. כך אבי הטוב אמר לי כשהייתי בת עשרים"; שרה גלי עטרי ("תני לו פרח", מילים – לאה נאור, לחן – משה וילנסקי).
ואנחנו יצאנו מהמסעדה עליזים, שבעים ומרוצים מאוד, כשאנחנו מפזמים את השיר בשינוי קל: "תני לו לחם, תני לו יין" (סליחה ללאה נאור על סילוף המילים המקסימות והנוגעות ללב של שירה).

ביסטרו לחם יין ממוקם בלב שכונת המגורים בקרית הסביונים ביהוד בסמוך לקניון סביונים, וכך נהנה מכל העולמות: גם קהל שכונתי, גם עובדים באזור – ויש רבים כאלה, וגם אוהדים המגיעים מרחבי גוש דן – ואם צריך אז גם מרחוק יותר.

לחם יין הוקם לפני תשע שנים ע"י רונה פרדיס ודגנית עמיחי, שהחליטו ליצור מקום בקונספט של ביסטרו נוסח ניו-יורק, אם כי אנחנו, כשוחרי פריז, חושבים שהצליחו ליצור ביסטרו פריזאי – אבל באמת לא נתווכח.

בחוץ יש בית קפה רוחש פעילות, ולפני כשנה הצמידו למסעדה מאפייה וחנות לחמים – גם לשכונה, גם לאוכלים במסעדה, וגם לקנות הביתה ולא להפסיק לאכול עד שנגמר.
ולפני שניכנס למסעדה, עוד קצת על "ססיליה" – שמה של המאפייה הפתוחה משבע בבוקר עד שמונה בערב. כל הלחמים נאפים במקום, וכך גם העוגות, העוגיות והממרחים. אחד מלהיטי הדגל: לחם סילאן עם אגוזים (40% קמח מלא).

בפנים: ביסטרו אווירתי עם שולחנות וכסאות ביסטרו נוסח צרפת, אם כי המוזיקה אמריקאית – אבל למי אכפת. הצוות חביב ומסביר פנים, ועם רוני – אחת המנהלות, גילינו מייד קשרים משפחתיים, טוב, סתם רקע משותף מאותו רחוב ברעננה.
נור המלצרית – חביבה ומקצוענית, ומבחינתנו מייצגת את האווירה והרוח של לחם יין: רוח טובה מאוד.

למנות ראשונות הזמנו מהמיוחדים: גספאצ'ו – מרק עגבניות קר "להרכבה עצמית" המגיע עם חמש תוספות (27 ₪); וסושי "עם טוויסט" – מטוגן בטמפורה והדג (דניס, לפי בחירתנו) עשוי ולא נא (31 ₪).
למנות עיקריות: שוב מהמיוחדים – פילה באס עם קינואה חלוטה בפטריות וקינמון (89 ₪), ומהתפריט הרגיל עוף סאטה – שיפודי חזה עוף בגריל ברוטב חמאת בוטנים וחלב קוקוס (57 ₪).

יחד עם בקבוקי סודה לערב קיץ חם לגמנו יין לבן המתאים לעונה ולאוכל – ירדן גוורצטרמינר בכוס (35 ₪).

הלחמים מגיעים לשולחן – חמים מהמאפייה. אל תוותרו על הפוקאצ'ה המצופה בפיצוחים – המלצה שלנו.
מרק הגספאצ'ו נלגם בהנאה וזוכה למחמאות. הסושי חביב ביותר, אם כי לא מדהים.
מה מדהים? פילה הבאס המצוין – עם טעם של צריבה, הזוכה לציון סופי: הדג חגיגה. הקינואה הקינמונית לא רעה, אבל קינואה זה קינואה – קשה לאכול הרבה ממנה.
לעומת זאת, האורז המלווה את שיפודי העוף הטובים מאוד נהנה מהרוטב ויאכל עד תום.
הסלט הירוק הטרי ברוטב ויניגרט בייתי משלים היטב את המנות העיקריות.

מכיוון שאנחנו רגילים לוותר על קינוחים, בדקנו על מה ויתרנו: פחזניות ממולאות בגלידה וניל (גלידה וניל בהחלט מככבת כאן: אם בעוגת שוקולד חמה, פאי תפוחי עץ חם, טארט טטן בננות, טארט טטן תפוחים). יש גם אצבע שוקולד בלגי, פאבלובה, עוגת גבינה, קרם ברולה, וסורבה.
שוחרי המתוק בהחלט יחגגו כאן.

יצאנו לערב החם עם שקית לחמים ושיר בלב. אם את רוצה לגרום לו לשיר, קחי אותו ללחם יין.



לחם יין
רח' החורש 4, קרית הסביונים, יהוד
טל. 03-6321793/4

א-ה 8:00 עד 01:00, ו 8:00 עד 15:30, שבת מוצ"ש עד 01:00
עסקית מוגשת בימים א-ה: 12:00 עד 18:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר