תערוכת ציורים בנושא בטיחות ובריאות בהומור של האמן יוסף באו ז"ל : גם הנחיות לרחיצת כלים במטבח

התערוכה מציגה כרזות נוסטלגיות בנושאי בטיחות ובריאות שצייר באו, המעבירות את המסרים השונים בצורה הומוריסטית וקלילה, ביניהן הנחיות לרחיצת כלים במטבח, כולל המלצה לנגב עם נייר עיתון מחבת חמה אחרי טיגון ולפני רחיצתה

בית יוסף באו והמוסד לבטיחות ולגיהות, המוביל את נושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל, חנכו תערוכת ציורים בנושא: "בטיחות ובריאות בהומור", פרי יצירותיו של האמן הנודע יוסף באו ז"ל מתחילת שנות ה- 50 של המאה ה- 20.
התערוכה מתקיימת בבית יוסף באו, רחוב ברדיצ'בסקי 9 בתל-אביב, ליד היכל התרבות, ותהיה פתוחה לקהל הרחב עד 7 בנובמבר.

התערוכה מציגה כרזות נוסטלגיות בנושאי בטיחות ובריאות שצייר באו, המעבירות את המסרים השונים בצורה הומוריסטית וקלילה, ביניהן הנחיות לרחיצת כלים במטבח, כולל המלצה לנגב עם נייר עיתון מחבת חמה אחרי טיגון ולפני רחיצתה.

במקביל, המוסד לבטיחות ולגיהות פתח באתר האינטרנט שלו "גלריה מקוונת" ובה העלה כ- 15 כרזות של באו שיוצגו עד התאריך 30 בספטמבר. ניתן לצפות ב"גלריה המקוונת" באתר האינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות.

ישראל שרייבמן, מ"מ מנהל המוסד לבטיחות ולגיהות, אומר: "כמי שאחראים להדריך, לייעץ, ללמד וליידע בכל נושא הקשור לבריאות ובטיחות במקומות עבודה בישראל, אנו שמחים ליזום ביחד עם בית יוסף באו שיתוף פעולה יצירתי ומקורי שיעלה את המודעות גם באמצעות האמנות. אני מזמין את כולם להגיע לבית יוסף באו, לצפות ביצירות הנהדרות שלו ותוך כדי ללמוד ולהפנים את נושא הבטיחות והבריאות במקום עבודתם".

יוסף באו (1920-2002) היה צייר, גרפיקאי, מחלוצי האנימציה בישראל, מאייר, מעצב, סופר, מו"ל ואיש סוד. באו עלה ארצה בשנת 1950 לאחר מלחמת העולם השנייה ופתח סטודיו לגרפיקה ולאנימציה. עיצב את הפונטים עבור כותרות לרב הסרטים הישראלים, דוגמת: "קזבלן", "שמונה בעקבות אחד" ו"סאלח שבתי". בהמשך הפיק תשדירי פרסומות בטלוויזיה ויצר סרטי אנימציה בנושאי בטיחות. הוציא לאור כמה ספרים בעברית ובפולנית שתורגמו לשפות שונות. באחד מהם "שנות תרצ"ח" בו תיאר את זיכרונותיו מהשואה באמצעות שישים ציורים. אחרי שלושים שנות מחקר הוציא לאור את ספרו "ברית מלה", בו באו מוכיח את ההומור וההיגיון שבשפה העברית עם 250 ציורים. סטודיו זה בו עבד במשך 40 שנה משמש כיום כמוזיאון.

המוסד לבטיחות ולגיהות הינו תאגיד ציבורי המוביל את נושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל, ומשמש כתובת מרכזית למידע, הדרכה וייעוץ בנושאים הקשורים לתחומים אלה. תפקידיו של המוסד לבטיחות ולגהות הן לנהל פעולות הסברה והדרכה במקומות עבודה באמצעות מחוזותיו הפרושים בכל רחבי הארץ; לערוך ולפרסם מחקרים וסקרי סיכונים במקומות עבודה; לסייע לבחירת נאמני בטיחות ולהקמתן של ועדות בטיחות במקומות עבודה, להדריכם ולעודדם בפעולתם; לייעץ ולקדם פעולות לסילוק מפגעי בטיחות ומפגעים בריאותיים. המוסד לבטיחות ולגיהות מפעיל מרכז מידע בחינם לכל שאלה בנושא בטיחות וגיהות במקום העבודה, בטלפון *9394 או באתר האינטרנט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר