תפריטים תוצרת דרום הארץ במסעדות הארץ

שף איל לביא ממסעדת "רוקח 73" בת"א, בשיתוף איגוד המסעדות, בתי הקפה והברים מקדמים בימים אלה פרויקט שמטרתו שיתוף פעולה עם יצרנים ומגדלים מאזור הדרום ומסעדנים מכל רחבי הארץ. במסגרת הפרויקט יציעו במסעדות המובילות תפריטים מיוחדים שמורכבים מחומרי גלם של חקלאים ויצרנים מהדרום

שף איל לביא ממסעדת "רוקח 73" בת"א, בשיתוף איגוד המסעדות, בתי הקפה והברים מקדמים בימים אלה פרויקט שמטרתו שיתוף פעולה עם יצרנים ומגדלים מאזור הדרום ומסעדנים מכל רחבי הארץ. במסגרת הפרויקט יציעו במסעדות המובילות תפריטים מיוחדים שמורכבים מחומרי גלם של חקלאים ויצרנים מהדרום.

איגוד המסעדות, בתי הקפה והברים נרתם במלוא העוצמה לבקשתו של לביא ובמסגרת המיזם, הופצה פנייה אישית למאות מסעדות ברחבי הארץ. מנכ"ל איגוד המסעדות הישראלי והבעלים של מסעדת "בליני", רונן ארדיטי, מחזק, "החלטנו למנף את הפרויקט מתוך ידיעה ברורה כי מרבית המסעדות בכל מקרה משתמשות בחומרי גלם כמו גבינות איכות, ירקות מובחרים, דבש ויין. גידולים מסוג זה לא מחזיקים מעמד זמן רב ללא שימוש, ומפאת ירידה בהזמנות מהמשווקים השונים נוצר עבורם גרעון כלכלי גדול בנוסף לקושי ולמתיחות שהם נמצאים בה בין כה וכה."

שף איל לביא מוסיף, "דווקא בימים אלה, זוהי הזדמנות נפלאה להכיר את הפרודוקטים האיכותיים שמציע האזור. כל מסעדה תשלב את חומרי הגלם במנות המסעדה או בתפריט ספיישל, בתקווה לשיתוף פעולה אמיץ וארוך טווח."

הפניה של איל לביא והאיגוד עוררה אינסוף תגובות אוהדות מצד המגדלים ומצד המסעדנים. מסעדות רבות נרתמו במהרה והחלו לשלב את חומרי הגלם הדרומיים בתפריטי המסעדה, בניהן: כרמלה בנחלה, דלאל, בליני, מנטה ריי, הלנה ועוד.

דוגמאות לגידולים ומוצרים המשתתפים בפרויקט: גבינות בעבודת יד וללא חומרים משמרים תוצרת מחלבת שביל החלב של קיבוץ בארי, בשר יען הגדל בחוות היענים בחבל הבשור, גבינות בייצור ביתי, מחוות מוישל'ה בחמאם צאלים, מוצרי פסיפלורה ופירות אקזוטיים, מיצים, תרכיזים טבעיים ומרקחות מעין הבשור, זיתים, שני זית, בירה, יינות מיקב בן שושן ויקב גלאי, תבלינים ירוקים וירקות אורגניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר