תפריט החורף של צידון – המקום הכי 'חם' בים

אחרי ביקורים 'קיציים' חוזרים ונשנים באחד המקומות הקסומים לחוף ימה של הרצליה, חזרתי השבוע לבקר בצידון – והפעם להשקת תפריט החורף. מסתבר שבינתיים המסעדה עברה כמה שינויים, ובין היתר מינתה שף חדש – הלא הוא שחר זינגר עם עבר בטורקיז, כחול ופרידה

אחרי ביקורים 'קיציים' חוזרים ונשנים באחד המקומות הקסומים לחוף ימה של הרצליה, חזרתי השבוע לבקר בצידון – והפעם להשקת תפריט החורף. מסתבר שבינתיים המסעדה (שהיא, אגב, למרות
חילופי העונות מוסיפה לשמש גם כמועדון שיט), עברה כמה שינויים, ובין היתר מינתה שף חדש – הלא הוא שחר זינגר ("טורקיז", "כחול", "פרידה").

חברתי הטובה ואני התיישבנו לנו הישר אל מול אח העצים הבוערת, כשסביבנו נרות אדומים המשרים אווירה נעימה וחמה במיוחד. "דמיינו את הגשם מתדפק על חלון זכוכית ואת מראה הים הרוגש ביום של סערה…", כך בדיוק מתארים אותה בעלי המקום (יואב ושגית צידון) ולנו לא נותר להוסיף מילה.

מסעדת 'צידון' מציעה חוויה חורפית רומנטית במיוחד,עם תצפית לאופק הים התיכון. המסעדה מתאפיינת בעיצוב פשוט ומזמין, והתפריט (כפי שהגדיר אותו יואב צידון) מתאפיין בשילוב של פשטות ומוקפדות.

אנחנו פתחנו את הארוחה עם מרק ארטישוק ירושלמי – חוויה מיוחדת ומומלצת מאוד (34 שקל). המסעדה מגישה גם מרק דייגים שמורכב מדגים ופירות ים עם חומוס, עלי מנגולד וזעפרן (89 שקל) – נשמע שכדאי לנסות.

למנות ראשונות זכינו גם לטעם המיוחד של טרטר טונה אדומה, מוגש על סלט עדשים כתומים עם ביצה עלומה (48 שקל). זאת היתה המנה הכי "סופיסטיקייטד" בארוחה, ולטעמי היתה טובה ורעננה (אם כי לוקח כמה דקות להתרגל אליה). סלט הקלמארי שכלל פלחי הדרים, איולי, צי'לי וג'ינג'ר – היה גם הוא לטעמנו, וכך גם סלט עלי זעתר שכלל עגבניות, בצל ירוק, צ'ילי וקרוטונים בשמן זית.

המנה שעליה הייתי מוותרת היתה קבב דגי ים עם פלפלים אדומים קלויים, לימון כבוש ביוגורט ופיסטוק (79 שקל). מנה שהפוטנציאל שלה נשמע נהדר, אבל משהו בטעם קצת התפספס. חברתי, לעומת זאת, די אהבה.

כשהגענו למנות העיקריות חשנו כבר מלאות מסוימת, ואולם שתי המנות היו מצוינות, כך שלא היוו מכשול בפנינו. המנה האחת היתה של אוסובוקו טלה בציר יין אדום וירקות שורש (98 שקל). מנה מאוד מומלצת, שהוגשה עם ריזוטו והיתה, כמו שאומרים "נמסה בפה". המנה השנייה היתה של חריימה דג ים (86 שקל) והוגשה כתבשיל פיקנטי שכלל עגבניות, פלפלים חריפים, לימון כבוש, שום, פפריקה חריפה ומתוקה ותפוח אדמה.

אחרי שביקשנו "הפסקה מתודית" בת כחצי שעה, התפנינו מחדש למסעות הקינוחים. ובצידון, כמו בצידון, אלה אף פעם לא מאכזבים. התחלנו במוס חלבה המוגש על תחתית דקה של בראוניז, ברוטב טחינה, דבש ופיסטוק (34 שקל) – חוויה מרנינה! ולסיום סיומת, לצד התה עם הנענע, קינחנו במנה של דואט קרם קוקוס ומיץ לימון, ברוטב פטל יער שחור (34 שקל). בפעם הבאה, כנראה שנלך גם על הסופלה שוקולד וקרם אנגלז (28 שקל), שנשמע נהדר לא פחות.

הארוחה כולה לוותה במשקאות איכותיים – החל מהפונץ' (למעט העובדה שהקינמון בו הורגש מעט יותר מדי), וכלה ביינות – מרלו ושרדונה, תוצרת הרי גליל. לצד כל אלה הוגש לנו גם לחם בתוספת מטבלי חמאה וטחינה וכן זיתים ירוקים מצוינים.

ולסיכום: לא משנה אם מי תלכו, העיקר תגיעו ותחוו. צידון ה'חורפית' מבטיחה שלל תבלינים וניחוחות מעניינים, ים-תיכוניים, והאווירה מאז ולתמיד – תשים אתכם 'בעננים'.

יואב ושגית צידון רכשו את צידון לפני כשמונה שנים, לאחר שערכו שם את חתונתם. מאז מהווה המקום בית לכל לקוחותיהם ואי של שלווה לכל מי שרוצה להתנתק לרגע מהמציאות ולשקוע עמוק לתוך רחש הגלים .

צידון
חוף השרון שמאלה 100 מטר
שעות פתיחה: א'-ש' 10:00-24:00
טל' 09-9500926


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר