תפריט העמותה לתיירות תל אביב-יפו: 38 סיורי חוויה בעיר הגדולה

העמותה לתיירות תל אביב-יפו, הציגה מערך של 38 סיורי חוויה בעיר, מהם ניתן לבחור את המתאימים ביותר למי שרוצים להכיר את העיר, משפחות, חברים, ומקומות עבודה הרוצים לגבש את עובדיהם בדרך חווייתית

העמותה לתיירות תל אביב-יפו, הציגה מערך של 38 סיורי חוויה בעיר, מהם ניתן לבחור את המתאימים ביותר למי שרוצים להכיר את העיר, משפחות, חברים, ומקומות עבודה הרוצים לגבש את עובדיהם בדרך חווייתית.

ציורי הקיר שלי – רמי מאירי
איך נולד ציור קיר, מה הופך ציור קיר לאומנות? סיור לאורך הציר המערבי של העיר בעקבות אומנות הרחוב וסקירה של סיורי הקיר המפורסמים של רמי מאירי. הסיור יסתיים בסטודיו של רמי, במפגש איתו ופעילות יצירה חוויתית.

סיי צ'יז – סיור צילום עירוני
חמושים במצלמה נצא לפינות החמד של העיר ונלמד על קומפוזיציה, על אור וצל, צילום פורטרטים, צילום ארכיטקטורה ועוד. סדנת צילום משוטטת המלווה בסיפורים והסטוריה של האזורים השונים, בכל חודש באזור מתחלף: שדרות רוטשילד/אזור שינקין/גן החשמל. כל מצלמה מתקבלת בברכה. 

רק היום בזיל הזול – טעימות משוק הכרמל
השוק הוא אזור שוקק חיים, ריחות, טעמים ובעיקר אנשים שהופכים את השוק למה שהוא, כמו איציק של החרשופים, עמרני של התבלינים, דורפמן של השמלאץ ואיך אפשר בלי הדוכן הידוע של אינעל העולם…סיור ליום שישי בבוקר עם שלל טעימות. לבוא רעבים.

בשבילי פארק הירקון – סיור לילדים והורים
הפארק הגדול ביותר בעיר מכיל בתוכו עולם ומלואו אשר אינו מוכר לרובנו. נצא לשוטט בחלקיו המוכרים יותר ופחות, מגן הסלעים, הצפארי, האגם והאי שבליבו, והפסלים השונים החבויים בפינותיו השונות. מתאים למשפחות עם ילדים מגיל 6 ומעלה.
מחיר לילד- 50 ₪ למבוגר מלווה – 30 ₪ .

אומנות קונספטואלית בתל אביב
טיול בין פסלי החוצות בליבה האורבאני של העיר, לאורך שדרות רוטשילד. בין חנויות, כיכרות ורחובות הומי אדם ומכוניות, מוצבים פסלים המהווים אתנחתא תרבותית- אמנותית . הסיור יספק רקע על הפסלים המלווים אותנו יום יום ובמהלכו נשלב גם ביקור בשתי גלריות המציגות תערוכות נבחרות.

ארמונות קטנים בחול – סיור לילדים והורים
סיפורים מאחורי הקלעים בשכונה הראשונה של תל אביב, נוה צדק. נבקר במתחם התחנה שם פעלה הרכבת התורכית הראשונה, נציץ בשכונת נוה צדק, גשר שלוש, הבתים התאומים, קולנוע עדן ובית החרושת לממתקים. סיור לכל המשפחה לילדים מגיל 7 וגם לגדולים שאוהבים לשמוע סיפורים.
מחיר לילד- 50 ₪, למבוגר מלווה – 30 ₪ .

ים של הנאה
סיור בנמל תל-אביב שלא מפסיק להתחדש ובחצי האי הירקוני, שם פעל בשנות השלושים "יריד המזרח". מעט על ההסטוריה של הנמל ומעט על המתרחש בו היום. נבקר בשתי תערוכות מתחלפות ונקנח בהסברים וטעימות בשוק האוכל המקורה. 

תל- אביב בין השירים
"תנו לנו יד ונלך לעיר הקטנה הנושקת לים, תנו לנו יד ונלך למקומות שהיו ואינם…" נטייל ונשיר בין המקומות המוזכרים בשירים הרבים שנכתבו על העיר העברית הראשונה. לאוהבים לשיר אבל גם לזייפנים.

לואי ה– 16 פוגש את דוד רזיאל
בשנים האחרונות עובר שוק הפשפשים תהליך מואץ של שינוי: גורמים חדשים כמו חנויות בוטיק, מסעדות וברים, מצטרפים לחנויות ולסוחרים הותיקים. נתוודע למרקם השוקק והמרתק, נכנס לחנויות מעניינות, נלמד קצת על ריהוט עתיק ועל פריטי אספנות וננסה לגעת בהווי הייחודי של האזור. 

מתחם התחנה – סיור מומחז
סיור מומחז הכולל ביקור בין מבני "התחנה" והוילה של משפחת וילנד, והיכרות עם חלק מדמויות המפתח שחיו במקום. נבקר באחד הקרונות המשוחזרים, נסייר בין המבנים השונים ונשמע סיפורים היסטוריים, אגדות והמחזות שיחשפו פנים נוספות למתחם היפיפה.

מיומנה של רווקה של תל אביבית
בצפון רחוב דיזנגוף המיתולוגי שוכנים להם סלוני הכלות. הדרך לשם מתחילה קצת יותר דרומה, דרך בתי הקפה ההומים, חנויות הסקס, מועדוני הפיק אפ והקיוסקים שמזמנים תירוץ למפגש. סיור על חיי הרווקים בתל אביב, המשלב בין רומנים מן העבר וההווה, בין רומנטיקה לסקס, בין פנטזיה למציאות.

איינשטיין פינת אוסישקין – סיור משירי אריק איינשטיין
אוהדי הפועל, אוהדי מכבי, מי שלוקח ללב ומי שרוצה לשנות את העולם – כולם מוזמנים לקחת חלק בסיור מזמר בעקבות שיריו של אחד מגדולי הזמרים בארץ . הסיור יעבור בנקודות ציון שונות המאפיינות תחנות בהתפתחותו המוזיקלית וחייו האישיים.

היו היה לפני שנים רבות…
סיפורים תל אביביים (אבל לא רק) קמים לתחיה בין רחובותיה של העיר: בסמטה אלמונית נשמע מפיה של מספרת סיפורים על ה"קלאפטע" הססגונית, בגן מאיר נקבל "טיפות" של אושר, ברחוב ביאליק נשאל עצמנו "האם הדשא של השכן ירוק יותר"? 

תל אביב בסרט
עליזה מזרחי, אלכס חולה אהבה, תעלת בלאומליך, ארבינקא, חוכמת הבייגלה והבועה הם רק חלק מהסרטים שצולמו בעיר הכי פוטוגנית בארץ. בואו לראות את הלוקיישנים המקוריים בהם צולמו הסרטים, להתעמק בתולדות הקולנוע הישראלי ולדמיין מה היה כאן רגע לפני שהבמאי צעק: 'אקשן'.

תעביר את החומוס – על אנשים ומאכלים ביפו
נשוטט ברחובותיה של יפו, נטעם ונפגוש את האנשים שמאחורי הצלחת. נבחין בין הבצק הבלקני של הבורקס לבצק הערבי של הבייגלה, ננגב את החומוס הטוב בארץ ונקנח בקפה שחור של דו קיום.

איך אתה אוהב את האספרסו שלך?
מסע לבתי הקפה של פעם: משפת הים של העיר הקטנה, דרך בן יהודה שטראסה על שלל העוגות והתופינים ועד לדיזנגוף . פילץ, פראק, כסית, רוול ופינתי לוקחים חלק בסיור צבעוני ועליז שמלווה בשירים, מיתוסים, רכילות ומה לא? הסיור כולל כוס אספרסו.

בעל הבית השתגע
סיור בעקבות התפתחות חיי המסחר של תל אביב הישנה. איפה אפשר לקנות מטאטא טוב בעיר הזאת? מה מיוחד ברחוב מטלון? איך הפך רחוב הרצל לרחוב הרהיטים? ומהו הקניון הראשון בעיר? סיור הסטורי קליל עם אנקדוטות משעשעות. מומלץ במיוחד לחובבי השופינג… כולל ביקור במוזיאון הרצלילנבלום. 

נשים יוצרות בתל-אביב
דמותן של נשים יוצרות כפי שהן משתקפות בסיפורי חייהן ואהבותיהן בתל אביב. על לאה גולדברג ואהבותיה, על הרומן שהסעיר את היישוב בין רובינא ופן, על יונה וולך ותרצה אתר ועל רגשות ויצרים בחיי הבוהמה בתל אביב הישנה. הסיור נערך לסירוגין גם בגרסה מומחזת. 

החברים מרחוב ביאליק – סיור מומחז
רחוב ביאליק של שנות ה- 30 אכלס דמויות צבעוניות ומיוחדות. סוניה, אשתו הבורגנית של רופא השכונה, אוהבת תרבות ואוהבת את מנעמי החיים, פוגשת יום אחד בבית הקפה חבר חדש… מכאן מתחילה הסאגה. הסיור כולל ביקור במוזיאון בית העיר המחודש. 

גלינג גלינג – תל אביב על אופניים
נעלה על אופניים ונדווש מאזור פארק הירקון דרך הטיילת ועד ליפו, נמשיך לליבה של העיר לשדרות רוטשילד ושדרות ח"ן. סיור הסטורי ועכשווי, קליל אך ממצה – והכל על אופניים.

איך נולדת עיר? – סיור לילדים והורים
איך בונים עיר מהחולות? כיצד הפכה אחוזת בית הקטנה משכונה של ששה רחובות ל"עיר הגדולה"? היכן נמצאים הפנס והקיוסק הראשונים ואיך קראו לקולנוע הראשון? מסע מרתק ומצחיק ברחובות העיר העברית הראשונה המשלב הפעלות וסיפורים. להורים עם ילדים בגילאים 6-12.
מחיר לילד- 50 ₪, למבוגר מלווה – 30 ₪ .

גרטרוד במושבה – סיור מומחז
שחקן מפורסם שהפך לכומר תמהוני, בתים שהגיעו באניות, מלון גראנד הוטל והסיכסוך הידוע בין משפחת הופמן להרדג – כל אלו הם הרקע והתפאורה לסיור מומחז דרך דמותה הידועה לשמצה של גרטרוד, שלוקחת אותנו הפעם לנבכי המושבה האמריקאית-גרמנית.

מאחורי הקלעים של התיאטרון
עולם התיאטרון הוא עולם שלם ומרתק: פרט למה שרואים על הבמה, קיים העולם של "מאחורי הקלעים"… סקירה קצרה של תולדות התיאטרון בארץ מלווה באנקדוטות פיקנטיות וסיור בתוך נבכי תיאטרון הקאמרי בין האולמות, התלבושות, האביזרים וכל הסודות הקשורים לעיצוב הבמה.

ציפורים ודובדבן – סיור לילדים והורים
דמותו של המשורר הלאומי דרך שירי הילדים שכתב. נספר על לידתה של תל אביב העיר בה חי ויצר, נספר על "מחסן הצעצועים", על מלכת אסתר, על בריכת המים שבקצה הרחוב, נזכיר את בית העירייה הישן ובסיום – ביקור מרתק בבית ביאליק המחודש.
מחיר לילד- 60 ₪, למבוגר מלווה – 30 ₪ .

שכונת עג'מי – שלוש דתות אלוהים אחד
כמו בתחילת המאה ה- 19, גם היום גרים בעג'מי בשכנות טובה בני שלוש הדתות. במהלך הסיור, נבקר בבתי התפילה השונים, ניכנס לבתים עם תקרות מצוירות ונשמע סיפורי שכנות פיקנטיים. שכונה קסומה שהכל נמצא בה: יופי של מבנים, אחווה וידידות בין דתות ושכנים, ואלוהים גדול אחד.

אהבה וזוגיות בנוה צדק
הרבה אהבה – גלויה ונסתרת, מחכה לכם בין סמטאות נוה צדק. ש"י עגנון, נחום גוטמן, דבורה בארון ועוד דמויות מסקרנות וציוריות קמות לתחיה ומספרות את סיפורן. סיור המתובל בקצת רכילות והרבה נוסטלגיה, סיפורי זוגיות ורומנים וריחות אהבה. 

נערה ממש אוצר
סיור מוזיקלי בעקבות השירים שמהווים חלק בלתי נפרד מההווי של יפו. מאום כולתום לסיפור אהבתם של אריס סאן ועליזה עזיקרי ועד מחזות הזמר המפוארים של גודיק ותיאטרון החמאם. כל אלו בשילוב של שירים המתארים את הווי התקופות השונות.

לילה ברוטשילד
סיור לעת ערב בשדרה הותיקה של תל אביב, ליד הקיוסק ופנס הרחוב הראשונים בעיר. סיפורים על הבתים בשדרה ועל האנשים שגרו בהם וביקור בהיכל העצמאות – שם הוכרזה מדינת ישראל. 

סיפורים לשעת לילה מאוחרת
נפתח באריה וגברת בקצה סמטה פלונית. ונספר גם על רצח מסתורי בפארק העירוני. נסיים בסודות וסיפורים בין הקברים של בית הקברות בטרומפלדור לאור עששיות.

שוטרים וגנבים
"נהיה מדינה ככל המדינות רק אחרי שיהיו לנו גנב עברי וזונה עבריה". ח.נ. ביאליק.
אז יש לנו. ועכשיו בואו לשמוע את סיפורי הפשע הפיקנטיים מהקמת המדינה ועד ימינו – חלקם מפורסמים יותר ואת חלקם לא תמצאו באף ספר היסטוריה.

טעם וצבע בדרום תל אביב
מסלול טעימות ברחובות דרום תל אביב, בין סמטאות ודוכני האוכל של שוק לוינסקי. סיור על קצה המזלג בין שקי התבלינים המריחים, מפעל המרציפן, החנות הקטנה לבורקס טורקי  אמיתי ועוד. הסיור כולל שלל טעימות.

פלורנטין מתעוררת
סיור בשכונה הותיקה המחדשת בשנים האחרונות את פניה. קלסתרון של שכונה בה חיים זה לצד זה
עולים חדשים וותיקים, סטודנטים ואומנים ובה מתממש כור ההיתוך הארץ ישראלי. הסיור כולל ביקור במוזיאון הלח"י וטעימות במקומות ייחודים בשכונה. 

בתי קוביה לבנים – סיור באוהאוס
למעונינים להבין קצת יותר מהו הסגנון הבינלאומי, מהן "המגירות הפתוחות", מיהו פטריק גדס ואיך קשור אונסק"ו לכל החגיגה – הצטרפו לסיור בעקבות הבאוהאוס בשדרות רוטשילד ולב תל אביב.

החיים היפים בתל-אביב הקטנה
סיור אל הפינות הקסומות בתל-אביב של שנות ה- 20 וה- 30 העליזות. מי היו יושבי בתי הקפה? מה כתבו גברברי העיר לבחירות ליבן? כיצד אכלה מלכת חבש אספרגוס במלון הפאר של תל-אביב? מסע של מאה שנים אל הלב הפועם והשמח של העיר.

אנדרומדה ואבו-נבוט – סיור לילדים והורים
מי לא היה כאן? נפוליאון, יהודה המכבי ואפילו אנדרומדה ואבו נבוט. איך כולם מתקשרים? קחו חלק בסיור בסמטאות יפו העתיקה, שמתאים לכולם ובמיוחד לילדים.
מחיר לילד – 50 ₪, למבוגר מלווה- 30 ₪ .

סיפורים ליד הכרם
אזור כרם התימנים דרך הסיפורים הפיקנטיים, האוכל והמנהגים המקומיים. סיור חוויתי באחת הפנינים האותנטיות הנמצאת בלב הכרך הגדול. הסיור כולל טעימות ונגיסה משוק הכרמל.

נוה צדק – סמטאות קסומות
הסיפורים, האנשים, הרכילות והנוסטלגיה בסמטאותיה הקסומות של השכונה הראשונה של תל אביב. כאן הכל התחיל.

בית הקברות טרומפלדור
מסע מופלא במנהרת הזמן, לראשית ימיה של תל אביב והיכרות עם האנשים שמאחורי הרחובות – ביאליק, דיזנגוף, אחד העם ורבים אחרים, אשר נחים לנצח, כאן בפנתיאון התל אביבי.

לפרטים והרשמה: לשכת המידע של העמותה לתיירות 03-5166188
לקבוצות פרטיות: 03-7240727/8

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר