תפריט חורף ברשת קפה גרג – השראות של טעמים מרחבי העולם

גלילות חצילים עם גבינת עיזים - פרוסות חציל ממולאות בגבינת עזים, מוקרמות בתנור אבן ומוגשות ברוטב פומדורו
הרשת מציעה לחורף 2018 תפריט עשיר ממטבח מקצועי מנוהל היטב ומגוון מנות חדשות כולל טבעוניות

קפה גרג הוקם בשנת 1994 כאספרסו בר בחיפה. בשנת 2000 עברה הבעלות על הסניף ליאיר מלכה וגלעד אלמוג. אליהם הצטרף בהמשך ניר אדרי, והשלושה פיתחו והפכו את גרג לרשת אותה מוצאים כמעט בכל קניון. מדובר היום בכ- 110 סניפים בפריסה ארצית למה ה"כ- 110"? כי בזמן שסיקור הביקור שלנו בסניף הרשת בקניון אמי בגבעת שמואל נכתב, בעלי הרשת שוקדים על פתיחת סניפים נוספים. אני אמנם חילוני, אך הגעתי בצהרי יום לסניף הכשר למהדרין של הרשת בגבעת שמואל, לפגישה וארוחה עם ידידה. המקום נבחר רק על בסיס נוחות, והסיכום בהחלט חיובי.

לביבות ברוקולי על קרם פרש, קולי פלפלים, קרם סלק, בצל ירוק ואטריות אורז פריכות
לביבות ברוקולי על קרם פרש, קולי פלפלים, קרם סלק, בצל ירוק ואטריות אורז פריכות

התפריט החורפי החדש של גרג, אותו גיבשו השפים נדב מרום ואלעד אמסלם, הגיע לשולחן בפורמט של עיתון יומי ובו 8 עמודים – לעיין ואם רוצים גם לקחת הביתה. בתפריט כ- 60 מנות מגוונות, כשכבר בעמודו הראשון הפניה למנות המצוינות כטבעוניות. הוא כולל ארוחות בוקר המוגשות כל היום, ארוחות צהרים, סלטים, פסטות,  כריכים, מנות וקינוחים טבעוניים, קפה – אחרי הכל כך הם התחילו ועד היום מזוהים עם המשקה, משקאות וקינוחים. מאחר שמגיעים לכאן אנשים בעלי רקע וטעם שונה, התפריט מבוסס על השראות וטעמים  מרחבי  העולם, כמו המטבח האיטלקי, ההודי, האסייתי, הבלקני, המקסיקני, הספרדי, והישראלי המקומי (חומוס טרי שמכינים בסניפים בעבודת יד).

האמת היא שאקלקטיות וגיוון הם שם המשחק ברשת גרג. רוצים סופרפוד? יש ג'ונגל בול (מקפא פיטאיה עם טופינג של זרעי צ'יה, קוקוס קלוי, גרנולה כוסמת ופרי טרי). טרנד גבינות העיזים מוצא חן בעיניכם? יש גבינת עיזים עם נגיעה קלה של קרם סלק, או אולי פריקסה סלמון מעושן או מנה הודית? מסע ברחבי עולם האוכל בתפריט אחד.

פרחי כרובית וברוקולי מצופים בפירורי לחם ומוגשים לצד רוטב שום שמיר ואיולי לימון כבוש
פרחי כרובית וברוקולי מצופים בפירורי לחם ומוגשים לצד רוטב שום שמיר ואיולי לימון כבוש

מאחר שהקדמתי, שמחתי לשמוע שהשפית האזורית אגוסטינה נמצאת במקום ושוחחתי איתה. היא ילידת אורוגואי, גדלה באילת, שפית מקצועית בוגרת בתי ספר לבישול. אימא שלה שפית באחד מסניפי גרג, וגם בעלה בתחום. אגוסטינה, שאחראית מקצועית על כ- 15 סניפים של הרשת, היא אחת משישה שפים אזוריים ברחבי הארץ, שעובדים בשת"פ מלא עם מנהלי האזורים, מגיעים לכל סניף שבאחריותם פעמיים בשבוע ומוודאים את הביצוע של ההנחיות הקולינריות.

התעניינתי בנושא כי רשת גרג היא בית חרושת של האכלת עשרות אלפי אנשים בחודש (הערכה שלי), והכל צריך לתקתק עד רמת הסניף הקטן ביותר כדי שהלקוחות יחזרו הביתה בריאים, שבעים, ושבעי רצון. לשם כך השף הרשתי נדב מרום מתייעץ עם השפים האזוריים, ואלה מתייעצים עם הזכיינים ומנהלי המטבחים – בודקים מנות ומוודאים שלכל המנות בתפריט יש ביקוש, ויישארו בו אלה שעונות לקריטריון זה. כך יש בתפריט גם מנות מבוקשות כבר שנים, כמו סלט טוסט, פנפיצה וסלט חלומי. מסתבר כי סועדי גרג אוהבים מאוד פיצות, והצלחה רבה נרשמת למנות הילדים שכוללות דברים שאלה אוהבים, ומחירן כולל קינוח 24 ₪. "אנחנו מנסים לקלוע לכל טעמי הקהל", אומרת אגוסטינה, וברשת שמאכילה כל כך הרבה אנשים, לא בושה לומר זאת.

קציצות דג (אמנון ומרלוזה) ברוטב עגבניות פיקנטי עם רצועות פלפל, שום וירק
קציצות דג (אמנון ומרלוזה) ברוטב עגבניות פיקנטי עם רצועות פלפל, שום וירק

כשחברתי לארוחה הגיעה, הפיגה אגוסטינה את חששותיה הנובעים מכך שמדובר בסניף כשר למהדרין, והבטיחה שההבדל הוא רק בהקפדה על הכשרות אך לא באוכל, וממילא בסניפים הכשרים אין בשר –  כל הסניפים בהם יש בשר אינם כשרים. משימת בחירת המנות מהתפריט הגדול והמבלבל כלשהו, אינה פשוטה. למשל, האם ללכת על אסיאתי, ואם כן אז איזה אסיאתי, או על איטלקי.

דילגנו על מנות כמו זיוה של פעם – מחוה לרשת נרגילה של נרי אבנרי שפעלה בעבר, סלט סלמון או ספגטי סלמון, או שמא פפרדלה אליו אוליו צמחונית. התבייתנו על בחירתנו והזמנו שלוש מנות למרכז השולחן: פרחי כרובית וברוקולי מצופים בפירורי לחם ומוגשים לצד רוטב שום שמיר ואיולי לימון כבוש – 39 ₪; גלילות חצילים עם גבינת עיזים – פרוסות חציל ממולאות בגבינת עזים, מוקרמות בתנור אבן ומוגשות ברוטב פומדורו – 41 ₪; לביבות ברוקולי על קרם פרש, קולי פלפלים, קרם סלק, בצל ירוק ואטריות אורז פריכות – 37 ₪. כל המנות עשויות עם ההזמנה וטעימות, אך מעליהן התבלטו גלילות החצילים בתיבול עדין ועשירות בטעמים.

מאחר שרציתי להתנסות גם באחת ממנות הדגים, ההתלבטות הייתה בין שווארמה דג או פיש בורגר  מסלמון (ישראלים אוהבים מאוד סלמון – זה ידוע), והמנה שנבחרה הייתה קציצות דג (אמנון ומרלוזה) ברוטב עגבניות פיקנטי עם רצועות פלפל, שום וירק, מוגשות עם קוסקוס וירקות – 68 ₪. אהבתי מאוד את הקציצות ואת רוטב העגבניות הפיקנטי אך לא חריף מדי שלהן. מהקוסקוס לא אכלתי, אבל זה בגללי ולא בגללו.

לשתות  קפוצ'ינו מתוך גביע גלידה מעוטר בשוקולד
לשתות קפוצ'ינו מתוך גביע גלידה מעוטר בשוקולד

חברתי לארוחה, שוחרת הבצק, נהנתה מאוד מפיצה גרג עם רוטב פומודורו, ארטישוק, בצל חרוך, עגבניות, זיתי קלמטה, גבינת מוצרלה ופרמז'ן – 52 ₪. זו פיצה חדשה בתפריט שכבר זוכה להצלחה רבה. אל דאגה, חברתי לא זללה את כל הפיצה, אלא יצאה לדרכה עם קופסה ובה מרבית הפיצה עבור בתה. זאת לאחר עיון בתפריט הקינוחים, אנחה עמוקה וויתור. השפית אגוסטינה לא ויתרה, והגישה  לה לשתות קפוצ'ינו מתוך גביע גלידה מעוטר בשוקולד. בהחלט הצעה טובה לאור פניה הקורנות מהנאה של האורחת שלי.

נכון שגרג זו לא מסעדת שף, אבל מורגשת כאן מחשבה ויד של שפים מקצועיים, שאמונים יחד עם בעלי הרשת ומנהליה על הענקת בילוי קולינרי לסועדות וסועדים רבים ברחבי הארץ ובמחירים נגישים. ועוד מסקנה: כשר למהדרין זה לא נורא.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר