תפריט חורף חדש במסעדת לילית

מסעדת "לילית" הכשרה חונכת תפריט חורף עשיר בחומרי גלם עונתיים, דוגמת שומר, תרד תורכי, שעועית, ארטישוק ירושלמי ואספרגוס. השף עומר בן-גל יצר תפריט המורכב מאוכל משביע, מעניין ומחדש עם שילובים מקוריים ומעניינים, ו"עם טעמים שנכנסים לנשמה. אוכל מחמם וממלא, אך לא כבד", כפי שמגדיר אותו השף בן-גל

מסעדת "לילית" הכשרה חונכת תפריט חורף עשיר בחומרי גלם עונתיים, דוגמת שומר, תרד תורכי, שעועית, ארטישוק ירושלמי ואספרגוס. השף עומר בן-גל יצר תפריט המורכב מאוכל משביע, מעניין ומחדש עם שילובים מקוריים ומעניינים, ו"עם טעמים שנכנסים לנשמה. אוכל מחמם וממלא, אך לא כבד", כפי שמגדיר אותו השף בן-גל.

תפריט החורף מציג אוכל עונתי פשוט עם נגיעות מזרח תיכוניות מובהקות, העשוי מחומרים מקומיים. אל התפריט נוספו מרקי חורף עשירים עם קטניות לכבוד העונה הקרה, דוגמת מרק שעועית לבנה עם מרווה או מרק דגים חורפי עם חומוס, עגבניות ותרד (52 שקלים).

בין המנות הראשונות: כבד עוף צלוי על הגריל עם סלט קטן של פאפאיה ירוקה, צ'ילי, כוסברה ובוטנים (44 שקלים); ניוקי צרובים עם פטריות יער וכמהין (54 שקלים); טאטאקי סינטה עם מלפפונים, ג'ינג'ר, סויה ולימון (52 שקלים); אספרגוס ואגסים צלויים עם כמהין שחורות, שקדים וצ'ילי (52 שקלים); סשימי דג ים עם זרעי עגבניות, שומר וזיתי קלמטה (54 שקלים).

המנות העיקריות החדשות של "לילית" כוללות, בין היתר, אנטריקוט צלוי על הגריל עם צ'יפס עבים במיוחד (92-152 שקלים); פפרדלה עם ארטישוק ירושלמי, צנוברים וכמהין (86 שקלים); ראגו מעורב של טלה ועגל עם פפרדלה ביתית (92 שקלים); פילה בורי בגריל עם תבשיל חיטה, עגבניות ותרד תורכי (72 שקלים); סנייה – בשר טלה צלוי עם חצילים, עגבניות, גרגירי חומוס וטחינה חמה (86 שקלים) ;וה"לאפה של לילית" הכוללת שווארמה אנטריקוט עם חצילים בלדי, מטבוחה חמה וזעתר (74 שקלים).

פרוייקט עמותת על"ם במסעדת לילית
מסעדת "לילית" הכשרה מתבססת על אוכל איכותי ומוקפד ממיטב המטבח הישראלי המודרני. ייחודה הגדול של "לילית" הוא בעשייה המשלבת קולינריה במיטבה עם יזמות חברתית חסרת תקדים.
בשנת 1999 נתרמה המסעדה ע"י משפחת קרמרמן- הנדלר לעמותת על"ם, העמותה לנוער במצבי סיכון. זוהי יוזמה חדשנית וייחודית בארץ, במסגרתה פותחת המסעדה את ליבה ודלתותיה בפני בני נוער אשר לא זכו להזדמנות שווה ומעניקה להם מסגרת ואת האפשרות להשתלבות חיובית בחברה הישראלית ולרכישת מקצוע.
בני הנוער העובדים במסעדה עוברים הכשרה במקצועות ענף המסעדנות, הניתנת על ידי צוות הניחן בשילוב של כישורים מקצועיים ומודעות חברתית גבוהה. שיקום בני נוער שהחיים לא האירו להם פנים נעשה במטבח של "לילית" בעזרת צוות המסעדה בניצוחו של השף עומר בן-גל ובחסות ליווי וטיפול סוציאלי צמודים. במשך שנה וחצי עוברים בני הנוער הללו הכשרה מעמיקה במקצועות הטבחות והקונדיטוריה. הכשרה זו מקנה להם מקצוע מבוקש בענף המסעדנות ומציידת אותם לראשונה בחייהם בכלים להשתלבות בחברה כאזרחים תורמים.

כל הכנסות המסעדה מנותבות באופן בלעדי לטובת יעד חינוכי זה. בדרך זו, כל לקוח של "לילית" הוא למעשה גם שותף מלא במפעל החברתי החשוב, וכל ארוחה או אירוע הם תרומה אמיתית למען בני הנוער שהמציאות לא האירה להם פנים.

מחקר שנערך בקרב עשרות חניכי הפרויקט לאורך השנים מעיד כי החוויה הייחודית שעברו ב"לילית" שינתה את חייהם מקצה אל קצה. בשביל רבים מהם "לילית" היתה ההזדמנות הראשונה שלהם להתוודע למושגים כמו עמידה בזמנים או עבודת צוות. רבים מהם ערכו ב"לילית" היכרות ראשונית עם ערכים כמו אחריות, אדיבות, הקשבה, הדדיות, סובלנות וסבלנות. בשביל כולם "לילית" היתה סיכוי אמיתי ראשון להשתלב באופן חיובי בחברה הישראלית.

בוגרי הפרויקט השתלבו במסעדות מובילות בנוף הקולינרי הישראלי, דוגמת 'הרברט סמואל' של יונתן רושפלד, 'בראסרי', 'סרגוס', 'מוזס', 'כרמלה בנחלה', 'בטי פורד' ועוד.


מסעדת לילית
בית אסיה, רח' דפנה 2 תל אביב
טל. 03-6091331

פתוח: ימים א'-ה' 12:00-23:00, יום ו' 11:00-15:00.
ארוחות עסקיות הכוללות מנה ראשונה ושתייה חמה במחיר המנה העיקרית מוגשות בימים א'-ה' בין השעות 12:00-16:00.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר