בתי קפה בישראל: 2 מיליון איש, 67 מיליון ביקורים בשנה, 2.3 מיליארד ש"ח

לפי בדיקת IGeo, האוכלוסייה הנמנית על קבוצת עושר והשפעה מבלה בתדירות הגבוהה ביותר בבתי קפה. 5.9% מאוכלוסייה זו הולכים לבית קפה כל יום. כך גם 5.5% מהגמלאים, 3.2% מקבוצת הנוחות הכלכלית, 2.9% מקבוצת גיל זהב עם נוחות כלכלית, 2.8% מקבוצת המתיישבים הלא עירוניים, 1.6% מקבוצת הצווארון הכחול ו-1.3% מקבוצת מפרנסים קשיי יום

על פי נתוני חברת IGeo, מקבוצת גיאוקרטוגרפיה, המתמחה בפילוח צרכנים, כ-2 מיליון אנשים בישראל (המהווים כמחצית מאוכלוסיית גילאי 18 פלוס), נוהגים לשבת בבתי קפה בתדירות כל שהיא, ומבקרים בהם כ-5.6 מיליון פעמים בחודש, ובסך הכל כ-67 מיליון פעמים בשנה – גידול של כ-11.6% לעומת השנה שעברה.

על אוכלוסיית בתי הקפה נמנים בעיקר ישראלים מקבוצות עושר והשפעה, נוחות כלכלית וגמלאים. 46.1% מקבוצת מפרנסים קשיי יום לא נוהגים לשבת בכלל בבתי קפה.
ההוצאה הממוצעת לביקור בבית קפה הנה כ-34.5 שקל לאדם, ובסך הכל כ-2.3 מיליארד ש"ח בשנה.

רמת השירות:כללית, רמת שביעות הרצון מהשירות נתפסת כטובה – 64% חושבים שהיא טובה ו-13% חושבים שהיא טובה מאד. 18% חושבים שהיא בינונית, ו- 2% חושבים שהיא גרועה. 1% מעריכים את רמת השירות בבתי הקפה בארץ כגרועה מאוד.

כאשר לקוחות מסיימים את ביקורם בבית קפה בתחושה לא טובה, הדבר נובע בעיקר משירות גרוע אותו קיבלו – כך אמרו 59% ממשיבי הסקר. 35% ייחסו זאת לאוכל לא טעים, 17% – מזון מקולקל, ו-11% ציינו את אוכלוסיית אורחי בית הקפה כגורם לתחושה לא טובה.

מי יושב בבתי קפה:
לפי בדיקת IGeo, האוכלוסייה הנמנית על קבוצת עושר והשפעה מבלה בתדירות הגבוהה ביותר בבתי קפה. 5.9% מאוכלוסייה זו הולכים לבית קפה כל יום, 5.5% מהגמלאים, 3.2% מקבוצת הנוחות הכלכלית, 2.9% מקבוצת גיל זהב עם נוחות כלכלית, 2.8% מקבוצת המתיישבים הלא עירוניים, 1.6% מקבוצת הצווארון הכחול, ו-1.3% מקבוצת מפרנסים קשיי יום.
53.6% מהחרדים אינם יושבים אף פעם בבית קפה, 47% מקבוצת הדתיים הלאומיים, 46% מקבוצת המפרנסים קשי יום. 43% מקבוצת הגמלאים, ו-43% מקבוצת הצווארון הכחול.

מה שותים בבית:
51% – קפה נמס
20% – קפה טורקי
8% – קפה נמס מגורען
4% – קפה הפוך
2% – אספרסו
2% קפה מסוג אחר
22% – לא שותים קפה בבית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר