10 הדיברות למסעדות – איך לעבוד נכון בתקופת מיתון

כולם יודעים שצריך לעבוד נכון. זו הדרך להצליח בעסקים – זה נכון לכל תחום, ובוודאי לתחום המסעדנות בישראל.
לפניכם עשרת הדיברות על מנת לעבוד נכון בתקופה זו:

1. יד על הדופק על ההוצאות הקבועות: לעשות בדק בית בתחום ההוצאות הקבועות, השגרתיות. לוודא היכן ניתן לייעל ולקצץ. לדוגמא: לוודא שלא מבוזבז חשמל, ולעבור למשטר מסודר יותר. בדיקה זו יכולה לחסוך כ- 15% מהצריכה בתחום זה.
2. לשלם מה שסוכם: לעבור על מחירוני ספקים, לוודא שגובים מה שסוכם בהסכם איתם. לדוגמא: לוודא שמחיר החלב שסוכם עם הספק הוא אכן המחיר המופיע בחשבונית שהתקבלה, ואכן המחיר שרשום על הצ'ק. יותר מזה: לוודא שמזכים אותנו בהחזרות.
3. יום תשלומים מרוכז: יום עבודה מרוכז בחודש אותו מייעדים למשימה זו של בדיקת התשלומים והוצאות תשלומים, הוא הדרך אותה יש ליישם.
4. תחרות ייעול הצוות: לאחר בדיקה של חריגות ההוצאות השוטפות, יש לערוך תחרות נושאת פרסים בין חברי הצוות; מי חסך הכי הרבה, או מצא דרך חדשה לייעול.
5. הפיכת צוות העובדים לצוות מכירות: צוות המלצרים, ברמנים, מארחות וכדומה הם הדרך להגדיל הכנסה. השתלמות קצרה בנושא מכירה, תייעל את יכולות המכירה שלהם. לדוגמא בתחום האלכוהול: הדרכת אלכוהול תייעל את ההבנה ואת מכירת האלכוהול, שהרי הרווח בו גבוה.
6. הגדרת המלצות של ארוחות מיוחדות: בתקופה זו מגיעים לקוחות למסעדה, אך לא מזמינים ארוחה מלאה לכל אחד. יש לבנות המלצה מיוחדת אשר משתלמת ללקוח, ובהתאם הנה כלכלית למסדה ושומרת על רווח גבוה. לדוגמא:
ארוחה לזוג הכוללת ראשונה לזוג, 2 עיקריות, קוקטייל – במחיר מבצע.
ארוחה זו היא תפריט מנצח, כי ראשונה וקוקטייל הם בעלי רווח גבוה.
הלקוח מנגד גם יזמין לרוב קפה ושתייה קלה.
7. לחזק תקופה חלשה: הטענה שקשה אז מקצצים גם בחשיפה לא נכונה, שהרי דווקא בתקופה זו יש להחצין את המסעדה, לפרסם ולחזק את התקופה החלשה.
לקדם את הארוחות המיוחדות – כדי שהסועדים יידעו ויגיעו.
8. פרסום קבוע ברשת האינטרנט: חשוב להיות בכל מקום בו מחפשים. כיום החיפוש נעשה ברשת, אז חובה להופיע במנועי החיפוש הרלוונטיים.
9. הציגו את עצמכם: תמונה שווה אלף מילים, וסרטון שווה הזמנה בטוחה. גירוי הלקוח הוא חלק חשוב בתהליך ההחלטה של ביקור במסעדה. דאגו שיהיו לכם כלי הגירוי הנכונים: אתר אינטרנט איכותי וסרטון מגרה אשר יוצג באתרים הנכונים.
10. שימור לקוחות: לקוח היה ונהנה – אז הוא יחזור. בואו נדאג לכך. הקימו מועדון לקוחות. שמרו עימם על קשר רציף.

נעם שקד הוא מנכ"ל אתר המסעדות 2eat






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה