10 מזונות לאורח חיים בריא ומטופח

10 מזונות עליהם ממליצה מיטל עזר – דיאטנית קלינית וספורט של חברת הרבלייף, שצריכתם תעניק לגוף רובד נוסף להשלמת מראה בריא ומטופח

בריאות וטיפוח הגוף דורשים תשומת לב מיוחדת. אנו  יכולים לנקות את העור, להשתמש בשלל משחות וקרמים ולצרוך ויטמינים על בסיס יומי, אבל אם לא תקפידו על תזונה מתאימה, תוכלו ליהנות מתוצאות חלקיות בלבד. כדי ליהנות מגוף בריא ומלא חיים, בעיקר אחרי גיל 30, הגוף זקוק למינרלים וויטמינים שנמצאים במזונות מסוימים. שינוי קל בתפריט היומי יכול לפתור בעיות כמו ציפורניים שבירות, עור יבש, לחץ, נדודי שינה או בעיות במערכת העיכול. כדי שתוכלו לדעת בדיוק אילו מזונות כדאי לכן להכניס לתפריט הקבוע שלכן, הכנו עבורכם רשימה של 10 מאכלים בריאים ויעילים.

עגבניות – העגבנייה (מבושלת או טרייה, תמיד בריאה) דלה בקלוריות וניתן לקנות אותה לאורך כל השנה. היא מכילה נוגדי חמצון, ביניהם ליקופן, שידוע כמעכב הזדקנות ומסייע במניעת סרטן ומחלות לב וכלי דם. עגבניות מכילות ויטמינים ומינרלים שידועים גם כבעלי השפעה חיובית על מערכת העצבים.

דגים עשירים בשמן – דגים כמו סלמון, מקרל או פורל מסייעים גם הם לשמירה על הגוף הנשי. הם מכילים כמות גדולה של חומצות שומן אומגה 3, שממריצות את פעולת המוח ומחזקות את כלי הדם, ובכך מונעות היווצרות של טרשת עורקים.  דגים כאלה מכילים גם כמויות גדולות של ויטמין B קומפלקס, סידן, אבץ, ברזל ומגנזיום. צריכה תכופה של דגים שומניים מסייעת לתפקוד בריא של מערכת העצבים ומשפרת את איכות השינה ואת מצב הרוח. בנוסף, דגים שומניים מגבירים את ייצור הורמון המין הנשי החשוב ביותר – האסטרוגן.

סידן – לסידן תפקידים שונים בגוף והוא חשוב במיוחד למערכת העצבים המרכזית ולמערכת הלב וכלי הדם. חוסר סידן בגוף עלול להוביל לאוסטאופורוזיס, להליכה חריגה ולכאבי שרירים ועצמות. אז איך מספקים לגוף סידן בכמות הנדרשת? בגבינות קשות אפשר למצוא כ-1000 מ"ג סידן לכל 100 גרם. גבינת קוטג' מכילה כמות גבוהה יחסית של סידן וכן חלבון, שגם הוא חשוב לגוף ולמראה שיער, ציפורניים ועור בריאים. סידן חשוב במיוחד לנשים מעל גיל 30, אז עולה הסיכון לכאבי מפרקים ולשברים בעצמות.

אבוקדו – ידוע כמוצר אנטי-אייג'ינג יעיל במיוחד, שעוזר להיפטר מהכולסטרול בגוף, שהוא האויב העיקרי של מערכת הלב וכלי הדם שלנו. אבוקדו עשיר גם באשלגן ובוויטמינים C ו-E. ניתן לאכול את הפרי טרי ולהוסיף אותו לסלטים או לרטבים, ובנוסף אפשר להשתמש בבשר האבוקדו כמרכיב במסכות, שכן הוא מוסיף לחות, ממריץ ומזין את העור.

שיבולת שועל – מאכל חשוב מאוד לבריאות, שמסייע לשמור על רמות כולסטרול תקינות בדם. אכילת שיבולת שועל תורמת לתחושת שובע למשך זמן ארוך ועוזרת לשמור על משקל תקין. שיבולת שועל גם מכילה סיבים תזונתיים, כמות גבוהה של מגנזיום, צורן וחומרים אחרים, שאחראים למראה בריא ומשפרים את מצב השיער, הציפורניים והעור.

פולי סויה – פולי סויה מכילים לציטין, שמשפיע על האצת חילוף החומרים, ויש בהם כמות גבוהה של ויטמינים A ו-E. בשימוש קבוע, פולי סויה (שהערך הקלורי שלהם נמוך) יכולים לסייע בשמירה על משקל תקין. בנוסף, סויה מכילה גם טוקופרול, שמחזק את המערכת החיסונית ומאט את תהליך ההזדקנות של הגוף. השתדלו לצרוך מוצרי סויה טבעיים וידידותיים לסביבה.

אוכמניות – אוכמניות עוזרות למנוע הזדקנות מוקדמת. אוכמניות הן גם קוטלות חיידקים מצוינות, הן מכווננות היטב את פעילות מערכת העיכול והלבלב ויש להן השפעה נהדרת על העור ועל השיער. בנוסף לכל אלה, אוכמניות גם עשירות בוויטמינים, שמסייעים לשיפור הראייה.

אגוזי מלך – מוצר חשוב נוסף. אגוזי מלך מכילים פחות או יותר את כל מה שהגוף זקוק לו – הם מסייעים להילחם בחומציות הקיבה, בבעיות כבד ובסוכרת. גניקולוגים ממליצים לנשים לאכול אגוזי מלך כדי למנוע מחלות מין, ובנוסף, אגוזים משפרים את הפעילות המנטלית, כך שהם יעילים במיוחד עבור מי שעבודתו מערבת כמויות גדולות של מידע.

שמן פשתן – מקור מצוין לחומצות שומן חשובות ולפיטואסטרוגנים. כפית או שתיים של שמן פשתן בכל יום הן כמות מספיקה כדי לספק לגוף את מה שהוא צריך עבור העור, השיער, מערכת הרבייה ומערכת החיסון. אפשר להוסיף שמן פשתן לסלטים, לשלב עם מיץ לימון או לשתות לפני ארוחת הבוקר על קיבה ריקה. שמן זרעי פשתן הוא גם כלי נהדר לסיוע בהורדה במשקל. הוא מכיל אומגה 3, אומגה 6 ואומגה 9, וכמות גדולה של ויטמינים.

בננות – אל תשכחו להוסיף לתפריט היומי גם בננות. אפשר להוסיף אותן לחלב או לשייק חלבונים. הבננות עשירות באשלגן ואחראיות לבריאות השרירים, כולל הלב. בנוסף, הבננות הן מקור נהדר למגנזיום ומעורבות ביצירת ההורמון מלטונין, שנחשב הורמון השמחה.

 

כתבה: מיטל עזר – דיאטנית קלינית וספורט, תזונאית הבית של חברת הרבלייף






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה