10 שאלות לבשארה חינאוי – ועוד שאלת בונוס

בשארה חינאוי מנהל יחד עם אחיו אליאס את חנות משקאות חינאוי ברמת גן. אחרי שפגשנו את בשארה באירוע השקת יינות גינתון אותם הוא משווק בלעדית ויינות ריוחה Lealtanza אותם הוא מייבא מספרד, הגענו אל חנות המשקאות עם שאלון.

מה הרקע האישי והמשפחתי שלך?
החנות היא שלי ושל אחי אליאס. המשפחה הגדולה מאוד שלנו היא מיפו. בני המשפחה הם בעלי עסקים בתחומי משקאות, בשר, ומוסך. אני בן 30. קודם לכן עסקתי בעבודות שונות, ויש לי חברה לבניית אתרי אינטרנט.

מהיכן הרעיון לפתוח חנות משקאות?
למשפחה יש מספר חנויות משקאות. זו החנות היחידה בבעלות. החנויות האחרות הנושאות את השם חינאוי הן של בני דודים. פתחנו את החנות ברמת-גן לפני שנתיים וחצי, אחרי שבנינו הכל במו ידינו, כולל נגרות וכל השאר.

למה באזור העסקים של רמת גן?
עבדתי באזור, אני מכיר אותו, ראיתי שמאוכלס באנשי עסקים ובעלי ממון, והחלטתי שהמקום מתאים לחנות משקאות.

מי הקונים?
הלקוחות מגיעים ממגוון אזורים, גם מחיפה. אין מכנה משותף אחיד או משהו אזורי. אני מתמקד בלקוח הפרטי. יש לנו מועדון לקוחות שנפתח לפני שנתיים ויש בו 2,500 חברים. הם מקבלים הנחות על מוצרים, וכל כשלושה שבועות מקבלים מידע על טעימות אותו אני שולח באימייל. לאירועים מיוחדים כמו השקת הבוז'ולה, קיימנו חגיגה גדולה וסגרנו את הכביש.

דרג את היינות הנמכרים ביותר
קונים בעיקר יינות ישראליים. הבולטים הם תשבי ורקנאטי.
קונים יינות ריוחה Lealtanza.קונים יינות בטווחי 60-40 ₪: סנטה כריסטינה (איטליה), מאסי מודלו. וכמובן קונים במבצעים ליום יום: ארבעה בקבוקים במאה ₪, מתוך מגוון שמשתנה כל הזמן.

דרג אלכוהולים אחרים הנמכרים ביותר
בעיקר וודקה, כשאבוסולוט מוביל.
וויסקי: ג'וני ווקר, גראנטס
ליקרים: שנאפסים
טריפל סק למרגריטות

מה אתה מייבא בעצמך?
את הריוחה Lealtanza מייבאים עבורנו. אנחנו במגעים ליבוא יינות שולחניים מפורטוגל, ובמגעים עם יקבים מאוסטרליה, מהם אני מחכה לקבל דוגמאות.


למה בחרתם ביקב גינתון והאם מתוכנן שיווק בלעדי של יינות אחרים?

גינתון הגיעו אלי עם מרלו 2002, נתנו לי לטעום ומאוד אהבתי את היין. הבנתי שיקב גינתון מייצר כמות מאוד קטנה, כך שיש אפשרות שאקבל בלעדיות ונמכור את כל היין בחנות. צעד כזה מייחד את החנות שלנו – מי שירצה יין גינתון יהיה חייב לבוא לחנות.
זו גם הסיבה של החבירה ל- Lealtanza ליבוא בלעדי בגלל התחרות בשוק. אנחנו רוצים לייחד את החנות, וזה תלוי כמובן בהצלחת היינות. לגבי יינות ישראלים אחרים, אמת המידה היא למצוא יין שאוהב אותו ואאמין שאני יכול לקדם אותו.

יש לכם תוכניות לרשת חנויות? אם כן – היכן הבאה?
יש תוכניות, אך אני בן אדם שמחפש הזדמנויות. אם אמצא מקום טוב וכדאי, אלך על זה. לא אפתח חנות נוספת בכוח .

הגדר את צרכן היין הישראלי
צרכן היין הישראלי מתמקד בקברנה–מרלו; שני הזנים העיקריים בארץ. קצת קשה לקחת אותו לעולמות חדשים, פרט למעטים שאוהבים להתנסות. הצרכן הישראלי שותה מעט מאוד יינות לבנים, ואם כן, שותה רק לבנים.
המשפט הידוע הוא: "תן לי את הבקבוק הכי טוב שלך במחיר הכי זול". לאחד זה 20 ₪ ולאחר 70-60 או 100 ₪, אך תמיד מחפשים את ההזדמנויות. קשה לקחת אותו ליינות חדשים לו. זה מה שאני מנסה לעשות בחנות: לשכנע קונה לחרוג מהמנהג שלו, ולהתנסות במשהו קצת שונה.
אנשים קונים ארבעה בקבוקים בממוצע. יש שקונים ארגז-שניים, ויש בקבוק אחד.

ושאלת הבונוס: מהו הבקבוק המועדף עליך בחנות שלך?
Chateau Reynella – שיראז 2001 מיקב Hardys מאוסטרליה.


בתמונה: בשארה חינאוי עם הבקבוק הפייבוריטי שלו









היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה