2,145 קלוריות – הפער בין ארוחה מאוזנת ומבוקרת לכזאת שאינה מוגבלת כלל

דווקא בחג הפסח, בו נאסר החמץ על שלל פחמימותיו המאיימות, אנו מוצאים שהתחליפים משמינים עוד יותר. במקביל, בל נשכח: תחושת הרעב לא מפסיקה להציק לאורך כל החג.

"חשוב לזכור שחגים ושבתות אינם מאפשרים לנו חריגה מוחלטת מתזונה מאוזנת", אומרת עינת עינת בדיחי, דיאטנית אחראית מאוחדת מחוז ירושלים. "הפיתויים רבים וגם סדר היום שונה בתכלית, אבל יש דרכים נעימות ונוחות לעבור את החג בשלום".

פסח מסמל את בוא האביב והוא גם שיאה של עונת מעבר, בה מוחלפים בגדי החורף הכבדים בבגדי קיץ קלים. לכן, נחשב פסח לחג 'מלחיץ' למדי. תעיד על כך כל מי שמצויה בתהליך הפחתת משקל, או במאמץ לשמור על המשקל הקיים.
לפניכם טבלת המחשה המציגה באופן מדהים את הפער. 2,145 קלוריות, בין ארוחה מאוזנת ומבוקרת, לכזאת שאינה מוגבלת כלל:

שרה קפלן, דיאטנית ראשית במאוחדת, מציעה טיפים נוספים:
• במידה והדבר תלוי בכם, בשלו את ארוחות החג בתבונה – מעט שמן, פחות טיגון ויותר אפייה. חשוב להימנע ככול האפשר מצ'יפס, מצה-ברייט ועוד. החליפו את המטוגן בפשטידות, למשל.
• מצה אחת שוות ערך ל-2 פרוסות לחם. אל תנשנשו בין הארוחות הקבועות.
• בחג, עדיף יותר אוכל אמיתי- הרבה ירקות מבושלים ו/או טריים, תפוחי אדמה ואורז (לנוהגים), יפצו בהחלט.
• המעיטו באכילת מתוקים והעדיפו פירות כקינוח.
• בליל הסדר הגבילו את כמות הפחמימות המבושלות בשל החובה ההלכתית באכילת מצה ואפיקומן.
• כשהשולחן ערוך בשפע, ומגוון המאכלים גדול, אפשר להסתפק בטעימות קטנות מכל הטוב (מעט מכל דבר), מומלץ לבחור מנה אחת מבין כל המנות.
• הימנעו משתייה מתוקה.
• צאו לטייל, הגבירו את הפעילות הגופנית בתקופה זו (הליכה, טיולים בחוה"מ ועוד).

בנוסף, כדאי לזכור:
• חצי מצה רגילה מכילה כ-70 קלוריות.
• 100 גרם קוקוס יבש מכיל כ- 605 קלוריות.
• 100 גרם קמח תפוחי אדמה מכיל כ- 340 קלוריות.
• חצי כוס יין אדום מתוק מכילה כ-170 קלוריות.

עינת בדיחי היא דיאטנית אחראית מאוחדת מחוז ירושלים. שרה קפלן היא דיאטנית ראשית במאוחדת






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה