זעזוע נוסף ביקב כרמל: חלב–קפה והרבה פחות יין

אמיר בר, סמנכ"ל המכירות של יקב כרמל, משלם את מחיר צניחת המכירות ב- 25 אחוז והולך הביתה. אמיר בר הוא מינוי של המנכ"לית לשעבר, דליה זוננפלד-מנדלמן, שהביאה אותו מחטיבת הקפה בשטראוס

חשבו שמכירת הנכסים של היקב והמעבר ליקב החדש בצפון (בתמונה מרתף החביות), יביאו את היקב לגדולה ולחזרתו לשלוט בענף היין

אמיר בר, סמנכ"ל המכירות של יקב כרמל, משלם את מחיר צניחת המכירות ב- 25 אחוז והולך הביתה. אמיר בר הוא מינוי של המנכ"לית לשעבר, דליה זוננפלד-מנדלמן, שהביאה אותו מחטיבת הקפה בשטראוס.

יקב כרמל נשלט על ידי קבוצת משקיעים פרטית אותה ריכזה קרן קדמה. הקבוצה כוללת גורמים בינלאומיים מתחומי הקמעונאות, מוצרי הצריכה והלוגיסטיקה, בהם משפחת יסלזון, קבוצת שוטנסטין – אחת הקבוצות הקמעונאיות הגדולות בארה"ב, ומבעלי אמריקן איגל שנכנסה לישראל לפני כשנה. עוד בקבוצת המשקיעים: ליאו נואי –  לשעבר מבעלי בריטיש ישראל, פייר בסנינו – איש עסקים ומראשי יהדות צרפת, רמו בן שושן – הבעלים של קבוצת מרינה גליל גרופ, העוסקת בגידול שיווק והפצה של פטריות וירקות מצוננים, ומשפחת ארנס – כורמים מאזור בנימינה. מטרת הקבוצה הייתה להרחיב משמעותית את מכירות היין של כרמל בחו"ל, באמצעות הקשרים של המשקיעים הזרים בשווקים בחו"ל, וכן להגדיל את פעילותה בישראל דרך שוק המסעדות ובתי-הקפה, לצד  מהלכי התייעלות ביקב.

דליה זוננפלד-מנדלמן – הגיעה מחטיבת הקפה בשטראוס
דליה זוננפלד-מנדלמן – הגיעה מחטיבת הקפה בשטראוס

לאחר פיטורי דליה זוננפלד-מנדלמן, שהייתה בתפקיד שנה וחצי בלבד, מונה מנכ"ל חדש – ארז פז, שגם הוא הגיע מחברת שטראוס – הפעם מתחום החלב. פז החליט להשאיר את אמיר בר בתפקיד, והוא היה תחת פיקודו של מנכ"ל היקב כמעט שנתיים, עד לקבלת ההחלטה לפטרו בגלל הירידה הכל כך דרסטית במכירות – מה שמעיד על בעיות מאוד רציניות, שעכשיו צצות על פני השטח.

ארז פז - הגיע מתחום החלב בשטראוס
ארז פז – הגיע מתחום החלב בשטראוס

השאלה אותה העלינו שוב ושוב, היא האם נכון להביא בכלל לתחום ניהול יקבי יין מנכ"לים שלא באים מהענף ולא מכירים את הייחודיות של הענף. התשובה שניתנה לנו תמיד הייתה שמנכ"ל צריך לדעת לנהל, ולא חשוב איזה מוצר הוא מוכר. אבל האמת כנראה מתפוצצת לכולנו בפנים, ולא רק יקב כרמל חוזר על אותה טעות שוב ושוב. אמנם ארז פז פיטר את האיש שאחראי על המכירות, אבל מנכ"ל הוא זה שמעניק את הכלים, את האני מאמין, את ההשכלה שלו וראיית השוק הרחבה. מנכ"ל הוא זה שצריך לבחור את האנשים הנכונים לג'וב הנכון. פיטוריהם של אנשים כמו דורית בן סימון ואדם מונטיפיורי, נראים עכשיו כמעשה חלם, ודווקא השארת אנשים לא מתחום היין ביקב, הביאה את כרמל למצבו הנוכחי.

אם חשבו שמכירת הנכסים של היקב והמעבר ליקב החדש בצפון, יביאו את היקב לגדולה ולחזרתו לשלוט בענף היין בארץ כפי שהיה בעבר, מתברר שירידה של 25 אחוז במכירות זו מכה שלא בטוח שאפשר להתאושש ממנה כל כך מהר. נשמח לראות שאכן כן. ימים יגידו.

מיקב כרמל נמסר: אין תגובה

קוראי אכול ושאטו דווקא כן הגיבו

אליק איימוס  – בכל כך הרבה הצעות עבודה רושמים שרקע בתחום מהווה יתרון. לא חובה אלא רק יתרון. גם אם אלוף העולם ביין היה מתמנה לתפקיד הוא היה מאבד נתח ניכר מהשוק. האם 25% ממכירות כרמל הלכו לטובת יקבים ישראלים אחרים? לא בטוח. אין וואקום .תבדקו מה קרה בפורטפוליו של היבואנים ובכמות היבואנים.

יוני אדוט – אני רוצה להוסיף שאם דודי אלוש היה מנהל את המכירות ביקבי כרמל, היקב היה ניראה אחרת. דודי הוא גאון במכירות, ויותר מזה הוא בעל אינטליגנציה רגשית מן הטובות במשק.

יוסי בן אודיס – פיטוריהם של אדם מונטיפיורי ודורית בן סימון אכן מעשי חלם – רק איש ללא שורשים של יין ישראלי יחשוב על מהלך שכזה. מקווה שימצא מי שיעלה את העגלה מהבוץ. בסך הכל יינות טובים ואיכות שעלתה פלאים.

כרמי לבנשטיין – פגשתי את מנהל המכירות פעם אחת בפגישה עסקית. לא הייתי קונה ממנו כלום! אגב, גם מדליה זוננפלד לא הייתי קונה כלום. מכירות זה גם יחסי אנוש, ואת זה אי אפשר ללמוד.

אילנית אסיף – מתחברת לדבריה של כרמי לבנשטיין. יחסי אנוש הם בסיס להצלחה! ומכאן הכישלון התחיל.

שמעון קונסטנטין – יש דברים שהשתיקה יפה להם. אלוהים משלם לכל אחד בזמנו.

 

 

 

 






4 תגובות

  1. המינויים הכושלים של גילעד הלוי הבעלים מהקרן והבוס של המנכלים שמעדיף להנות עם הבנות מהיקב, חייב לשים מפתחות ולסוע משם.
    שיתחילו לעשות שם סדר מהר, הורסים את היקב, כישלונות.

כתבו תגובה