8.7.16: מרוץ חצי מרתון הראשון מסוגו לצעירים עם אוטיזם

יהיה זה מרוץ מאסף באורך 22.1 ק"מ, שיתחיל בפתח תקווה לאורך נחל הירקון דרך שביל ישראל, ויסתיים בנמל תל אביב בטקס חלוקת מדליות ותעודות הוקרה לכולם על הדרך שעשו

ביום שישי 8 ביולי ייצאו 32 צעירים על הרצף האוטיסטי, למרוץ חצי מרתון הראשון בחייהם, שהותאם לאוטיסטים ברמות תפקוד שונות – מהגבוהות עד הנמוכות.
יהיה זה מרוץ מאסף באורך 22.1 ק"מ, שיתחיל בפתח תקווה לאורך נחל הירקון דרך שביל ישראל, ויסתיים בנמל תל אביב בטקס חלוקת מדליות ותעודות הוקרה לכולם על הדרך שעשו.

אל הקילומטר האחרון של המרוץ יצטרפו ההורים והמשפחות של הרצים האוטיסטים. גם הציבור הרחב מוזמן להגיע, לרוץ או לעודד בכל אחד מחמישה המקצים: 21.1 ק"מ חצי מרתון, 5.5 ק"מ, 3 ק"מ – הליכה או ריצה, ו-1 ק"מ.

יוזמי המרוץ הם יניב בניאן והודאל יחזקאל, יוצאי צבא מיחידות מובחרות, שהתחילו – כנגד כל הסיכויים – לאמן צעירים אוטיסטים בריצה, וכיום יש להם כבר 32 מתאמנים, שחלקם הגיעו להישגים מרשימים. השניים החלו את היכרותם עם אוטיסטים דרך התנדבות במועדונית של אלו"ט (אגודה לאומית לילדים אוטיסטים) בפתח תקווה.

ד"ר אורית סטולר, מומחית בנוירולוגיית ילדים במרכז לאוטיזם מטעם אלו"ט בבית חולים אסף הרופא, אומרת: " כמו כל אדם אחר, ילדים עם אוטיזם זקוקים לפעילות גופנית ולתחושת מטרה ששואפים להשיג. נפלא לראות את השינוי ביחס כלפי אוטיסטים, כאשר לפני שנים ילדים רבים כאלה היו מאושפזים בבתי חולים פסיכיאטריים, ואילו היום הם משתלבים בטרנד חברתי ועממי כל כך נורמטיבי כמו ריצה. הדרך עצמה חשובה לעיתים מהתוצאה, ומה שמספק להם ולמשפחתם הרגשת סיפוק גדול והעצמה."

ההשתתפות במרוץ פתוחה לציבור, וכבר נרשמו עשרות אנשים בהם חיילים, סטודנטים וחניכי הצופים שרוצים להצטרף לריצה במקצים השונים, לעודד ולפרגן.

 

להרשמה

 

לפרטים נוספים על מיקומים ושעות 

 

 

הקורא Boaz Bash March הגיב:

שאפו על היוזמה וההצלחה! אמנם הפעילות של בני (האוטיסט) סול היא אופני שטח וג'ודו, אבל נשמח להצטרף במירוצים העתידיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר